Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatering av MMI på 2021 modell

Startet av Doppler, tirsdag 08. november 2022, klokken 20:09

« forrige - neste »

orodreth

Gleden med at rattvarmeknappen kom tilbake på rett sted etter MMI reset varte bare 4-5 dager. Er tilbake til A/C max default igjen nå...

Auto

#16
Sendte henvendelse til importør:

Hei,
Mange Audi e-tron eiere har, etter at MMI er oppdatert, problem med snarvei for rattvarme i sine biler. Snarvei opprettes, og alt fungerer ok. Når bilen parkeres, og en skal bruke den f.eks neste dag er snarvei for rattvarme borte.
Bilen klarer med andre ord ikke lagre snarveien, eller knytte informasjon til bilens nøkkel/bruker.  Dette fungerte før MMI ble oppdatert til siste versjon. En må anta det er en feil i programvaren.
De fleste løser dette med å ha rattvarme på den programmerbare knappen på rattet.
Jeg har vært i kontakt med support, og etterlyst informasjon om hvordan snarvei kan lagres. Først trodde de at jeg hadde problem med klima fra MyAudi appen.
Jeg sendte henvendelse på ny med tekst både på norsk og engelsk inkludert bilder som viser snarvei problemet.
Fikk da som svar at de mente jeg trengte veiledning og bistand i hvordan instillinger  brukes etc. , og ba meg henvende meg til forhandler eller importør.
Derav denne henvendelsen.
Så mitt enkle spørsmå til leverandør/importør blir da: Hva må gjøres for at bil skal huske snarveien for rattvarme?
2 Bilder vedlagt:
Bildet "One"  - når snarvei er opprettet og ok.
Bilde "Two" - når bilen startes neste dag og snarvei er borte.
Saksnummer Audi:  XXXXXXXXXXX og  XXXXXXXXXXX
Er det en kjent feil er det fint om at dette informeres om til Audi eiere med informasjon om at det løses i neste MMI oppdatering. Svar en får nå virker lite gjennomtenkt, og er lite kundevennlig.
Jeg har hatt fem nye Audier på rad, og hadde forventet noe mer av Audi når det gjelder å løse et problem.

Håper det kan gis informasjon fra dere om hvordan løse problemet, eller en bekreftelse på at dette er en funksjon som ikke skal virke i Audi sine biler.

Takker!

Ønsker dere en fin romjul, og et godt nyttår når det kommer!


Svar fra Audi/Møller idag :

Beklager at du opplever utfordringer med funksjoner på bilen og at du opplever informasjonen du har fått som mangelfullt. Det har vært noen få tilfeller at enkelte innstillinger har blitt nullstilt eller overkjørt av hovedbruker innstillinger, men ikke så utbredt at det skal ha vært behov for å sende konkret informasjon til alle kunder. Litt usikker på skjermbilde nr 2 viser en annen meny som ikke viser hva som finnes under favoritter, men prøv gjerne å lagre på nytt igjen og se om du finner det under favoritter igjen neste gang. Eventuelle feil som kan relateres til sw vil bli rettet ifm den nye sw versjonen som er ventet ila første kvartal.

***

De misforstår nok og snakker som om det er snarvei/favoritt fra øvre skjerm, mens jeg sier det er snarvei rattvarme klima...
Har sendt henvendelse på ny med oppdaterte bilder med røde markeringer samt at snarvei rattvarme erstattes alltid av A/C max.....
I rest my case :)

Er vi heldige kommer det fix på neste oppdatering for de som tar seg bryet med det!

ThomasEL

Jeg begriper ikke hvordan de kan misforstå det du forklarer her, @Auto🙈🙈

Skulle tro de ikke vet at det går an å legge disse snarveiene på nedre skjerm... Blir rett og slett skuffet over kompetansenivået hos de som sitter på support😰
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

#18
Det er veldig irriterende med slike svar, men om det er noen trøst får man like håpløse svar fra BMW. De burde jo være takknemlig for at noen kunder tar bryet med å dokumentere problemer slik at de kan forbedre seg. Men de har vel en strategi om at de sparer penger på ikke å oppmuntre til at kundene stiller krav. De har jo som de sier « forspranget gjennom teknikken» 😉

Må vel melde overgang til Audi igjen nå som sønnen blir Audi selger i Møller 👍

Jan-Børre Olsen

Audi/Møller er omtrent akkurat så dårlig som jeg fryktet/trodde før jeg kjøpte Audi. Skal man ikke bli helt snurret rundt lillefingeren må man ta en bachelor grad i Audi og bruke myyyyyye tid på å dokumentere, kommunisere fram og tilbake og av og til rive god gammeldags kjeft. Har bilen inne for fiks av bakrutespyler og kameraspyler. De vet selvsagt ikke hva det kan være før bilen taes inn, dermed kan de ikke bestille deler og gjøre alt på et besøk. Når jeg sier at det er vel samme feilen som alle andre har, sier de bare at de må ta inn bilen og dokumentere til fabrikk. Det er jo for så vidt greit men si det da. "Vi må ta inn bilen for å dokumentere, det tar en time".
Nå skal det sies at jeg var innom en lokal Toyotaforhandler og selgeren der klarte umiddelbart å fyre meg opp på 10 millisekund med påstand om det fantastiske awd systemet til Lexus som var til og med bedre enn Land Cruiser. Da kjenner jeg at jeg allerede har fått den forhandleren i halsen på tvers.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Auto

Sitat fra: ThomasEL på torsdag 05. januar 2023, klokken 18:01
Jeg begriper ikke hvordan de kan misforstå det du forklarer her, @Auto🙈🙈

Skulle tro de ikke vet at det går an å legge disse snarveiene på nedre skjerm... Blir rett og slett skuffet over kompetansenivået hos de som sitter på support😰

Er enig med deg der, @ThomasEL
Har vært litt frem og tilbake med Møller etter dette, og siste svar derfra:

Hei igjen
Da er det ikke godt å si hva det kan være sånn på avstand dessverre, jeg har prøvd å sjekke litt med produktavdelingen for Audi, men kunne dessverre ikke svare på dette kan være. De anbefaler at rattvarme lagres på favorittknappen på rattet for lett tilgjengelighet og betjening. Du kan gjerne ta kontakt med din lokale Audi forhandler som kan se på det du beskriver og se om dette er ne de kan svare på.


Hvorav mitt svar ble:

Hei, og takk for svar.

Dersom du leste hele min epost så hadde du sett at jeg skrev jeg allerede brukte favorittknapp på rattet for rattvarme. Det gjorde du kanskje også!
Men............jeg skrev også at dette var et problem som kom etter at MMI programvare ble oppdatert.  Dette problemet er det mange Audi eiere som har. Min bil er en 2021 e-tron Sportback 55 S-line.
Feil utbedres aldri dersom en ikke gir beskjed, og vertfall ikke dersom de som mottar informasjon om feilen ikke gjør noe med det.
Det er ingen brukerfeil relatert til dette så fint om dere kan videreinformere i systemet og si at snarvei rattvarme ikke lagres av bil for nevnte modell slik at dette rettes på neste MMI oppdatering.

Takker!


Som jeg skrev sist: I rest my case - men dersom ingen gir beskjed........

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA