Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leaf E+ eller TM3?

Startet av trondhla, onsdag 09. januar 2019, klokken 10:33

« forrige - neste »

MooCow

Sitat fra: Joltus på torsdag 10. januar 2019, klokken 23:04
Varme i rattet var avgjørende altså?

Ok....

:+1: Stemmer! Alle har nemleg ikkje same behov og preferansar som deg.
Ikkje overraskande er det forskjellige meiningar om dette, men flesteparten i og med at mennesker er forskjellige.

Hendene mine er nesten konstant kalde, ikkje noko problem i kvardagen, men varme i rattet hadde auka komfortnivået i forhold til ikkje å ha det. Har feks 3 km til jobb, så ingen behov for å forvarma bilen, men greit å ha eit varmt ratt å holda i. "Behovet" for varme i rattet er størst for meg etter skiturar når fingrane er blitt iskalde. Då treng ikkje fingrane 22 grader, men ein aktiv oppvarmingskjelde. I tillegg har jo rattvarme andre fordelar og som andre har nemt her som miljøvennlig og økonomisk. Er vel omtrent berre Model 3 som ikkje har rattvarme som tilvalg, ihvertfall blant elbilar.

Joltus

Eg skriver jo ok.

Samtidig som du har lov å ha den rareste grunnen til å utelukke en bil så har eg lov å synes det er ufattelig sært!

Det er mer enn nok andre grunner til å velge leaf en varme i rattet ja.

MooCow

Sitat fra: Joltus på fredag 11. januar 2019, klokken 19:00
Eg skriver jo ok.

Samtidig som du har lov å ha den rareste grunnen til å utelukke en bil så har eg lov å synes det er ufattelig sært!

Det er mer enn nok andre grunner til å velge leaf en varme i rattet ja.

Ok.....

Lassi

Sitat fra: hemi på fredag 11. januar 2019, klokken 15:40
varme i rattet er fantastisk. Leaf har fått til akkuratt det.

TM3 burde uten tvil hatt det, desverre har den ikke, den i motsetning til leaf har iaf en app som lar det forvarme bilen, men det er ikke like digg som rattvarme.

At alle e-tron som leveres før 2020 spec ikke får rattvarme og autopilot er vesentlig mer tragisk, til bil som koster nesten 1 mill.

Kan jo forvarme Leaf via appen. Både direkte og forhåndsinnstilling på tid.

Synes ellers det er underlig at Tesla ikke har med varme i rattet på model 3 og regner med det kommer etterhvert.

Rattet på Leafen min blir dog vel varm og så slår den seg av lenge. 2014 modell. Litt jalla implementert ift BMW hvor det er mer moderat temp, men jevnere.

hemi

Du kan sjelden/aldri forhåndsvarme leaf via appen. Rett og slett fordi den suger balle.

Sjekk ratingen på app store... helt krise.

Jada bilen har app, bilen har internett, det bare virker ish aldri.

Pneg

Sitat fra: Joltus på fredag 11. januar 2019, klokken 19:00
Eg skriver jo ok.

Samtidig som du har lov å ha den rareste grunnen til å utelukke en bil så har eg lov å synes det er ufattelig sært!

Det er mer enn nok andre grunner til å velge leaf en varme i rattet ja.

Ser ikke hvilken verdi det har for andre hva du som enkeltperson mener er sært.. hvertfall ikke poenget med og publise det.....

Står valget mellom to biler er det ofte småting som gjør at man vipper til den enne eller andre siden. Og da er det ikke så sært lengere ;)
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Joltus

#66
Satte nettopp på varmen fra mobilen.

Brukte tre sekunder fordi fingeravtrykket feilet første gang.

Edit: glemte å si at rattet selvsagt blir varmt og nå.....

Joltus

Sitat fra: Pneg på fredag 11. januar 2019, klokken 19:24
Sitat fra: Joltus på fredag 11. januar 2019, klokken 19:00
Eg skriver jo ok.

Samtidig som du har lov å ha den rareste grunnen til å utelukke en bil så har eg lov å synes det er ufattelig sært!

Det er mer enn nok andre grunner til å velge leaf en varme i rattet ja.

Ser ikke hvilken verdi det har for andre hva du som enkeltperson mener er sært.. hvertfall ikke poenget med og publise det.....

Står valget mellom to biler er det ofte småting som gjør at man vipper til den enne eller andre siden. Og da er det ikke så sært lengere ;)
Ikke noe verre enn at det er svært mange andre ting si at skiller bilene som burde telle tyngre enn varme i rattet.

Rekkevidde, pris, lading er bare de store tingene.

Justering av sete og ratt er mindre ting.

Varme i rattet bør avgjøre når de større tingene er helt like. Det er de ikke.

hemi

Sitat fra: Joltus på fredag 11. januar 2019, klokken 19:24
Satte nettopp på varmen fra mobilen.

Brukte tre sekunder fordi fingeravtrykket feilet første gang.

Lag gjerne en video av dette.

Min app bruker vesentlig mer enn 3 sekunder på leaf 40...  selv når alt klaffer og planetene er i riktig bane

EV-FTW

Testet nå. Brukte  33 sekunder fra jeg åpnet appen til forvarming var skrudd på.

Dette er på 2016 Leaf 30 kWt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

hawK

Rattvarmen i 2018 leaf er bedre enn forrige generasjon imo. 2018 versjonen er mye mer moderat, slik at den ikke blir plagsom over tid.
En annen ting som er genialt er jo at forvarming tar med ratt og setet.

Når det kommer til appen så er den veldig dårlig, men forvarming bruker jeg ca halvminuttet på å aktivere (iPhone), og fungerer alltid.
Appen jeg hadde til e-golf var en forferdelig katastrofe, forvarming fungerte kun (av og til) da jeg var tilkoblet lader (og ja, jeg aktiverte forvarming på batteri).

Så jeg er veldig spent på om Tesla har laget bedre app enn VW og Nissan, lista er ikke lagt særlig høyt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

automat

Sitat fra: Øystein K på fredag 11. januar 2019, klokken 20:03
Testet nå. Brukte  33 sekunder fra jeg åpnet appen til forvarming var skrudd på.

Dette er på 2016 Leaf 30 kWt.

Og dette er en representativ tid, man kan regne med hver gang?

Og det funker vel dårlig når bilen ikke er tilkoblet strøm.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

hawK

Fungerer fint på batteri.

Forhåndsinnstilling og planlagt regulering fungerer også bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trond.m

Det er mulig at noen regner sin fritid som ekstremt kostbar, men jeg synes ikke 30 sekunders eller til og med 33 sekunders forsinkelse på å starte forvarming via en app er et problem  :o. Det tar sikker like lang tid på bmw i3, men jeg synes det er til å leve med. Det er utrolig hva noen klarer å definere som et (i-lands)problem.

hawK

Jeg har ikke tolket det som at noen mener det heller, hvert fall ikke det jeg mente. 30 sek innafor det..
Men appen er såpass dårlig at jeg nesten føler jeg har flaks når det fungerer da.

Men jeg vet at det er flere som har store utfordringer med appen.
Etter siste versjon får jeg f.eks ikke ladestatus (men får push når fulladet da).


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA