Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leaf E+ eller TM3?

Startet av trondhla, onsdag 09. januar 2019, klokken 10:33

« forrige - neste »

trondhla

Nå som katta er ute av sekken dvs. Leaf E+ er lansert, hva ville valget være mellom Leaf E+ eller Tesla Model 3?

ok67

Har alt bestilt TM3, så det valget er alt tatt. Mykje pga #RAPIDGATE. Har ei iMiev i dag til bykjøyring, tanken er at ein ny elbil også skal fungere bra på langtur, då ser eg for meg at ladeutfordringa med Leaf kan bli ei utfordring. Om den utfordringa blir større eller mindre på 60 kW utgava er ikkje godt å vite, du treng ikkje lade så ofte, men til gjengjeld har batteriet større energitettheit slik at det kanskje blir varmare under lading og bruk iom at det ikkje har aktiv kjøling.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

rogersen

Jeg fikk levert en Leaf 40kWh i påska i fjor. Den vil bli byttet ut med en Tesla 3. Chademo er døende.. Passiv batterikjøling holder ikke i dag.. Kort rekkevidde. Automatisk innstilling av seter er også kjekt på Tesla 3, da jeg er noe høyere enn kona. 3 har kort sagt veldig mange fordeler framfor 60 kWh Leaf. Og prisforskjellen er jo også liten.

Leafy

Sitat fra: rogersen på onsdag 09. januar 2019, klokken 10:58
Jeg fikk levert en Leaf 40kWh i påska i fjor. Den vil bli byttet ut med en Tesla 3. Chademo er døende.. Passiv batterikjøling holder ikke i dag.. Kort rekkevidde. Automatisk innstilling av seter er også kjekt på Tesla 3, da jeg er noe høyere enn kona. 3 har kort sagt veldig mange fordeler framfor 60 kWh Leaf. Og prisforskjellen er jo også liten.

Chademo 100kW lading er ikke bare døende, det er IKKE eksisterende! Gå for TM3....
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Espen Hugaas Andersen

Ja, 100 kW CHAdeMO vil nok aldri rulles ut i nevneverdig skala i Europa. Men man kan vel i hvert fall håpe på at den da takler 50 kW i de fleste situasjoner. Så det er i hvert fall en forbedring fra før.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

RunnerM5

Var veldig på Leaf og har mast for å få pris og leveringstid etc. og skal skifte den ut med ny nr 2 elbil.
Vi har en leaf 2. gen i dag som vi er strålende fornøyd med som ett supplement til familiefrakteren, men nå priser de seg dessverre ut av markedet. Hadde de lagt nye leaf på 340-350 er det ok, men dette blir for lite sprang opp til premium kompakt som jeg synes Model 3 er.

I tillegg får man 4hjulstrekk på TM3 som er veldig praktisk for oss som skal kjøre litt i distriktene i jobb etc.

Blir TM3 her i gården, litt kjipt egentlig i og med at jeg liker nye leafen.

2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

Olofm

Kansellert reservasjon på Leaf i dag, og bestilte TM3 på nyttårsaften. Gleder meg til ny bil i løpet av noen måneder!
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

casall

Hvordan er TM3 kontra Leaf når det gjelder innvendig plass? Leaf mer familievennlig?

hemi

TM3 er større coupe, større for passasjerer, ca likt bagasjerom, dog mer kronglete siden det er sedan.

Øyvind.h

M3 har i hvert fall større bagasjerom enn eNiro. Vil tro det også er større enn i Leaf. Men ikke like praktisk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

casall

Hva er prisen på billigste TM3 av de man kan bestille i dag?

hemi

Sitat fra: tanumfr på onsdag 09. januar 2019, klokken 13:56
Hva er prisen på billigste TM3 av de man kan bestille i dag?
454k, da med masse utstyr må sies. og over 20 mil mer rekkevidde wltp, trolig i praksis enda mer.

imho er det en nobrainer. du får også 4x4... og ja. Jeg skal strekke det så langt at jeg ikke kan forstå at de klarer selge en eneste bil, når tm3 er konkurrent.

casall

Går det greit med 2 barneseter i TM3? Familie på 4 altså :)

Leafy

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 09. januar 2019, klokken 11:14
Ja, 100 kW CHAdeMO vil nok aldri rulles ut i nevneverdig skala i Europa. Men man kan vel i hvert fall håpe på at den da takler 50 kW i de fleste situasjoner. Så det er i hvert fall en forbedring fra før.

Denne varianten av Leaf kommer til å bruke mye ekstra tid på dagens ladenettverk som igjen genererer enda mer kø. Utrolig at Nissan ikke endrer til CCS på disse bilene!

Spent på hva selgerne kommuniserer rundt dette til uvitende elbilkunder. De kommer til å få seg en overraskelse.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: tanumfr på onsdag 09. januar 2019, klokken 14:24
Går det greit med 2 barneseter i TM3? Familie på 4 altså :)
Ja, ganske sikker på at det er 2x isofix i baksetet. Er i hvert fall 2x latch i USA, som er egentlig akkurat det samme.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA