Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er "må ha kravene" for at dere skal bestille?

Startet av Thingeling, onsdag 09. januar 2019, klokken 09:42

« forrige - neste »

Thingeling

Hei!

Vurderer Polestar 2 sammen med TM3 som neste bil.
Jeg personlig venter på bekreftelse på følgende før jeg bestiller en Polestar 2:
-AWD
-Rekkevidde min 45 mil ( Ikke NECD )
-Godt utstyrt til maks 550 000kr
-Over 300 hk
-At man kan bruke eksisterende Volvoverksted for service og evt garantisaker.

Til slutt, har forventning at Polestar 2 blir en mere premium bil enn Tesla, og den ser bedre ut også.

Cral

Tror du kan glemme Polestar 2 om du forventer pris på maks 550000. Desverre :(

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Thingeling

Tja, har lest flere steder hvor det refereres en makspris på 50 000 pund.
Blir spennende å se hva det koster, og ikke minst ekstrautstyret.

Rearden86

https://teknikensvarld.se/polestar-2-presenterad-med-50-mils-rackvidd/ her ser man at Polestar 2 får ca. 50 mils rekkevidde. Dette ser lovende ut så langt.

Polestar har selv uttalt at Polestar 2 ser på Tesla Model 3 som en direkte konkurrent. Da må de også prise seg i forhold til det. Det vi imidlertid vet er at denne bilen vil bli produsert i et langt lavere antall enn Model 3.

Jeg synes Model 3 virker svært attraktiv på mange vis, men er ekstremt skeptisk til servicenettverket til Tesla, og sitter derfor på gjerdet. Dersom Volvo/Polestar enten med denne eller XC40 klarer å komme opp med AWD til en konkurransedyktig pris så kommer jeg etter all sannsynlighet til å gå for det.

bmw2002

- AWD
- HUD

Pris på basismodell: 400 000kr, dette blir en bil nr 2 for oss, så da gidder jeg ikke legge for mye penger i det.

Thingeling

Sendte mail til Polestar, og fikk bekreftet at de vil bruke Volvo sine verksteder for service og reparasjoner.
Så det er jo veldig gode nyheter....

Nickelilltroll

Viktig ting å huske på. Infrastrukturen til hurtiglading!

Venta tålmodigt på både Volvo og Polestar, levd 4 år med CCS-lading, men siste 2 åren kjørd med en Tms P85. Det er noe HELT annet og kunne forholde seg til mange ladestasjoner, tett og høy hastighet når man skal på langtur. Superchargingnettverket er milevis foran alle andre.

Detta gjorde at jeg nå venter på en Model 3. Sikkert veldigt bra produkter som kommer fra både Polestar og Volvo, men alt for seint og et alerede overbelasta hurtigladenettverk....? Nei takk.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

bmw2002

Og vipps så handlet denne tråden om Teslas ladenettverk også.

Vi som er interessert i andre elbiler enn Tesla kjenner godt til ladenettverket, men vil fremdeles ha noe annet.

Nickelilltroll

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 15. januar 2019, klokken 08:22
Og vipps så handlet denne tråden om Teslas ladenettverk også.

Vi som er interessert i andre elbiler enn Tesla kjenner godt til ladenettverket, men vil fremdeles ha noe annet.

Say what?!?

Var det ikke tydeligt nok at ladenettverket nå idag på CCS er for dårligt?

Hade hurtigladenettverket blitt 100ggr bedre og satsa på hade jeg sikkert bestillt meg en Volvo! At jeg kom med et konkret eksempel på noe som er bedre? Nei... "alle" kjenner ikke til forskjellen... Det skal jeg love deg...

Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

jkirkebo

Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 15. januar 2019, klokken 14:18
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 15. januar 2019, klokken 08:22
Og vipps så handlet denne tråden om Teslas ladenettverk også.

Vi som er interessert i andre elbiler enn Tesla kjenner godt til ladenettverket, men vil fremdeles ha noe annet.

Say what?!?

Var det ikke tydeligt nok at ladenettverket nå idag på CCS er for dårligt?

Hade hurtigladenettverket blitt 100ggr bedre og satsa på hade jeg sikkert bestillt meg en Volvo! At jeg kom med et konkret eksempel på noe som er bedre? Nei... "alle" kjenner ikke til forskjellen... Det skal jeg love deg...

Hva som er best kommer an på kjøremønsteret. For de fleste er nok Teslas nett best, men for noen (inkl. meg selv) er nettverket av CHAdeMO- og CCS-hurtigladere bedre. Tregere ja, og færre ladere per lokasjon. Men også MYE bedre flatedekning og dekning av mange flere ruter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Shagma


Thingeling

Det er vel svært mange av oss som sjelden eller aldri trenger å hurtiglade....

JTB

S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

MooCow

Oppvarma ratt og edruelig pris (matcha Tesla Model 3).

LASOL

#14
Hengerfeste, mulighet for takstativ (kajakk, skiboks). Jeg klarer ikke å finne informasjon om dette, men har sendt epost til dem. Kommer det reserverer jeg!
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA