Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye Nissan LEAF 62 kWt mitt råd, ikke kjøp, overprisa til de grader.

Startet av Arthur Morgan, onsdag 09. januar 2019, klokken 07:27

« forrige - neste »

psyfoon

Står 309.000 på forsiden men når man trykker på bygg din bil så ligger e+ n-connecta på fra 356.700.. Nissan har ikke tidligere tilbudt 62kwh i Aventa. Kan det være det som er tilbudet til 309.000 tro..
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

EV-FTW

Du får veiledende priser når du bygger bil, absolutt ikke de prisene du får i butikk. Kampanjer er heller ikke med når du bygger bil. Regner med det er N-Connecta du får fra 309 900.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Marius Kotsbak

Jeg tror kampanjen gjelder kun de bilene som står hos forhandlerne i de konfigurasjonene de har. Altså kanskje man ikke konfigurere og bestille det man vil ha.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

EV-FTW

Nå har prisene gått kraftig ned på nye Leaf62, likevel er det flere på Finn som prøver å selge den for rundt 400 000 kr. Synes det er smått utrolig, og tenker folk ikke bruker mye tid på å sjekke priser om de kjøper til en slik overpris!

Ikke er det leveringsproblemer hos forhandlere heller.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

hemi

Noen drømmer, noen har ikke fått med seg prisene har gått ned osv.

Jeg fikk 350 for i3, når ny hos forhandler kosta 300, fordi kjøper ikke hadde fått med seg prisendringene (heldigvis for meg)

Marius Kotsbak

Er mest forundret over at folk velger å selge bilen før det er gått ett år. Det kan jo være noen som har kommet i økonomiske problemer og faktisk må selge, men resten ser ut til å ha planlagt for dårlig før kjøpet, eller har trodd at elbiler bare skulle holde seg/stige i verdi.

Har man mindre en 2-3 års perspektiv burde man ikke kjøpe ny bil om man ikke er på jakt etter et dyrest mulig bilhold.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

leafnor

Sitat fra: Marius Kotsbak på søndag 19. januar 2020, klokken 11:09
Er mest forundret over at folk velger å selge bilen før det er gått ett år. Det kan jo være noen som har kommet i økonomiske problemer og faktisk må selge, men resten ser ut til å ha planlagt for dårlig før kjøpet, eller har trodd at elbiler bare skulle holde seg/stige i verdi.

Har man mindre en 2-3 års perspektiv burde man ikke kjøpe ny bil om man ikke er på jakt etter et dyrest mulig bilhold.
42,4% av nybilsalget i 2019 var EL-bil, og da er kundemassen som kjøper EL-bil som pre-ELbil. Det har alltid vært "merkelige" premature salg av "nye" bruktbiler, og nå har disse kjøperne=>selgerne begynt å kjøpe seg EL_biler som de må selge.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

hemi

på vanlig bil skjer det ikke drastisk mye på 2-3 år.

På elbil derimot........

Når vi begynner få biler mot 1000km wltp derimot normaliserer ting seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA