Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye Nissan LEAF 62 kWt mitt råd, ikke kjøp, overprisa til de grader.

Startet av Arthur Morgan, onsdag 09. januar 2019, klokken 07:27

« forrige - neste »

Arthur Morgan

Nå ligger prisene ute på nye leaf på Nissan.no
LEAF 3.ZERO e+  koster fra 382.000 !
Skal du ha vinterhjul, metalic lakk, bagasjeromsmatte, led tåkelys
(skulle vært standard) så ender du langt over 400.000 tusen ! Her synes jeg dem har prisa seg så langt ut på jordet at det er ikke mulig og forsvare dette,


Hva synes dere? Kommer noen her inne til og seriøst vurdere kjøp av denne
overprisa bilen?
Se vedlagt prisliste

https://www.nissan.no/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/new-leaf-zero-kundeprisliste.pdf

Myrvang

Mange kommer nok til å gjøre det. Prisene på elbiler er høye fordi folk kjøper uansett. De betaler 400.000,- for å spare 4.000,- i bom...Kan kjøpe en ganske ålreit småbil for 250.000,- og ha 150.000,- til bensin eller nytt bad eller hva du måtte ønske.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Arthur Morgan

Sitat fra: Myrvang på onsdag 09. januar 2019, klokken 07:30
Mange kommer nok til å gjøre det. Prisene på elbiler er høye fordi folk kjøper uansett. De betaler 400.000,- for å spare 4.000,- i bom...Kan kjøpe en ganske ålreit småbil for 250.000,- og ha 150.000,- til bensin eller nytt bad eller hva du måtte ønske.


Det tror jeg ikke noe på denne gangen, folk klagde på e-niro sin høye start pris, (med god grunn) ja da kommer vi nok til og høre mer om denne i nyhetene og her inne, denne gangen har Nissan virkelig driti på draget, dette er jo enda høyere pris en niro, denne har også kortere rekkevidde, ikke mulighet for hengefeste, ikke crossover/SUV der man går inn i bilen i stedenfor ned som leaf, til og model 3 er mere fornuftig og kjøpe hvis du vurderer bil i denne prisklassen, da den er nærmest,

1317142119

Sitat fra: SKYNET på onsdag 09. januar 2019, klokken 07:36
Sitat fra: Myrvang på onsdag 09. januar 2019, klokken 07:30
Mange kommer nok til å gjøre det. Prisene på elbiler er høye fordi folk kjøper uansett. De betaler 400.000,- for å spare 4.000,- i bom...Kan kjøpe en ganske ålreit småbil for 250.000,- og ha 150.000,- til bensin eller nytt bad eller hva du måtte ønske.


Det tror jeg ikke noe på denne gangen, folk klagde på e-niro sin høye start pris, (med god grunn) ja da kommer vi nok til og høre mer om denne i nyhetene og her inne, denne gangen har Nissan virkelig driti på draget, dette er jo enda høyere pris en niro, denne har også kortere rekkevidde, ikke mulighet for hengefeste, ikke crossover/SUV der man går inn i bilen i stedenfor ned som leaf, til og model 3 er mere fornuftig og kjøpe hvis du vurderer bil i denne prisklassen, da den er nærmest,
Folk gikk av hengslene for å kjøpe en i3, altså en bybil i Fiesta-størrelse, til nesten 450 000 fullt utstyrt listepris. Hører med til historien at det er enkelt å få 8% rabatt på den bilen, men allikevel.

Så ja definitivt, de 5000 bilene Europa får kommer til å bli kjøpt til rundt 400 000.

Arthur Morgan

#4
Folk gikk av hengslene for å kjøpe en i3, altså en bybil i Fiesta-størrelse, til nesten 450 000 fullt utstyrt listepris. Hører med til historien at det er enkelt å få 8% rabatt på den bilen, men allikevel.

Så ja definitivt, de 5000 bilene Europa får kommer til å bli kjøpt til rundt 400 000.
[/quote]

Du har fått med deg hva bmw har gjort med nye i3 120a?
De har satt ned prisene med over 20.000 på charged prof utgaven
Leste at det er mange forbanna bmw i3 kjøpere i mediekanaler nå,
Det gjorde dem fordi EU  kursen var visst regnet ut feil, (det dem sier) men alle vet at det er fordi dem må treffe med konkurransedyktige priser til andre elbiler som har enda lengre rekkevidde til bedre pris. Du må huske på at bilen kommer på mer en rundt 400.000  si heller nærmere 430 tusen om ikke mer, skal du ha metalic lakk, vinterhjul på felg, led tåkelys, bagasjeromsmatte, og det nødvendigste, hvis du vil ha lys i fotbrønn osv så må du ut med enda mer, hva ligger model 3 på med enda lengre rekkvidde, awd osv? Nei dette tror jeg ikke noe på.

for øyeblikket er det ikke noe rabatt på nye leaf 62 kw,

Kona og niro er plutselig de beste alternativene nå for meg.

Goggen123

Sitat fra: SKYNET på onsdag 09. januar 2019, klokken 07:27
Nå ligger prisene ute på nye leaf på Nissan.no
LEAF 3.ZERO e+  koster fra 382.000 !
Skal du ha vinterhjul, metalic lakk, bagasjeromsmatte, led tåkelys
(skulle vært standard) så ender du langt over 400.000 tusen ! Her synes jeg dem har prisa seg så langt ut på jordet at det er ikke mulig og forsvare dette,

Hva synes dere? Kommer noen her inne til og seriøst vurdere kjøp av denne
overprisa bilen?
Se vedlagt prisliste !

https://www.nissan.no/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/new-leaf-zero-kundeprisliste.pdf

Du går hardt ut i overskriften " Nye Nissan LEAF 62 kWt ALT FOR DYR!!! IKKE KJØP!! ", også kommer du med et mildere spørsmål her "Hva synes dere? Kommer noen her inne til og seriøst vurdere kjøp av denne
overprisa bilen? "
- ikke bra, synes du burde kjørt den strenge linjen gjennom hele innlegget. Det gjør seg alltid med folk som skriker i store bokstaver.

Løve

50k opp i pris ville vært akseptabelt. Nesten 100k? Nei takk. Det virker nesten som om Nissan ikke ønsker å selge bilen.

hELgenen

Nye i3 med charged plus ferdig konfigurert med adaptiv led,ryggekamera,sensor foran og bak,vinterhjul osv..kr 360.400 - før event. rabatt..Fremstår jo som et greit alternativ for de som ikke må ha 5 seter.

Arthur Morgan

Sitat fra: Goggen123 på onsdag 09. januar 2019, klokken 08:11
Sitat fra: SKYNET på onsdag 09. januar 2019, klokken 07:27
Nå ligger prisene ute på nye leaf på Nissan.no
LEAF 3.ZERO e+  koster fra 382.000 !
Skal du ha vinterhjul, metalic lakk, bagasjeromsmatte, led tåkelys
(skulle vært standard) så ender du langt over 400.000 tusen ! Her synes jeg dem har prisa seg så langt ut på jordet at det er ikke mulig og forsvare dette,

Hva synes dere? Kommer noen her inne til og seriøst vurdere kjøp av denne
overprisa bilen?
Se vedlagt prisliste !

https://www.nissan.no/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/new-leaf-zero-kundeprisliste.pdf

Du går hardt ut i overskriften " Nye Nissan LEAF 62 kWt ALT FOR DYR!!! IKKE KJØP!! ", også kommer du med et mildere spørsmål her "Hva synes dere? Kommer noen her inne til og seriøst vurdere kjøp av denne
overprisa bilen? "
- ikke bra, synes du burde kjørt den strenge linjen gjennom hele innlegget. Det gjør seg alltid med folk som skriker i store bokstaver.

Det gjør seg alltid med folk som deg som altid må rette  opp i andre sine skriveleifer, måter man uttrykker seg på i forhold til hva du mener er rett.
Do you feel in charge?

1000kwh

En overskrift som er full av utropstegn og store bokstaver er jo ganske irriterende bare i seg selv.

Hva vil du med denne tråden? Folk må jo bestemme selv hva som er for dyrt. Like slitsomt som de som maser over hvor dyr Iphone er. Kjøp noe annet!

Øyvind.h

#10
Dette er i hvert fall fantastiske nyheter for de som har Ioniq, Leaf 30kWh og Leaf 40kWh. Med enorme påslag for å gå opp i batteristørrelse vil bilene med mindre batteri holde seg langt bedre i verdi.

Samtidig er det en vesentlig risiko for at de som kjøper 60kWh bil til 400k brenner seg på samme måte som de som betalte 300.000,- for 24kWh for noen år siden. Er det reell overpris og ikke synliggjøring av høy innpris på batterier så vil markedet justere dette. Da tar tidlige kjøpere smellen (i hvert fall de som ikke flipper).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ProsjektX

Det interessante nå er jo hva bilen koster ellers i Europa. Om Nissan har tatt en "Bertel O Steen" som for eNiro (som koster 40kNOK mer i Norge enn ellers)
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

1317142119

Sitat fra: SKYNET på onsdag 09. januar 2019, klokken 07:59
Folk gikk av hengslene for å kjøpe en i3, altså en bybil i Fiesta-størrelse, til nesten 450 000 fullt utstyrt listepris. Hører med til historien at det er enkelt å få 8% rabatt på den bilen, men allikevel.

Så ja definitivt, de 5000 bilene Europa får kommer til å bli kjøpt til rundt 400 000.

Du har fått med deg hva bmw har gjort med nye i3 120a?
De har satt ned prisene med over 20.000 på charged prof utgaven
Leste at det er mange forbanna bmw i3 kjøpere i mediekanaler nå,
Det gjorde dem fordi EU  kursen var visst regnet ut feil, (det dem sier) men alle vet at det er fordi dem må treffe med konkurransedyktige priser til andre elbiler som har enda lengre rekkevidde til bedre pris. Du må huske på at bilen kommer på mer en rundt 400.000  si heller nærmere 430 tusen om ikke mer, skal du ha metalic lakk, vinterhjul på felg, led tåkelys, bagasjeromsmatte, og det nødvendigste, hvis du vil ha lys i fotbrønn osv så må du ut med enda mer, hva ligger model 3 på med enda lengre rekkvidde, awd osv? Nei dette tror jeg ikke noe på.

for øyeblikket er det ikke noe rabatt på nye leaf 62 kw,

Kona og niro er plutselig de beste alternativene nå for meg.
[/quote]At de har satt ned prisen i etterkant påvirker ikke at folk var villig til å betale skjorta og litt til for en liten bybil bare pga en bitteliten kapasitetsøkning. Du får helt nye biler i samme størrelse til rundt 250 000 med bensinmotor og mer fancy førersystemer. Du kan kjøre i mangfoldige år på den prisdifferansen.

Ergo: folk kommer til å betale skjorta for en Leaf med litt større kapasitet også. Det virker ikke som at folk tenker med hodet på toppen av kroppen når det er snakk om økonomi og elbilkjøp.

Tellus

382.000 er vel omtrent der den bør ligge sammenlignet med Kona, Ampera-E og Niro. Ser ikke poenget med krigsoverskriftene i tråden. Ser ut som om Leaf får en rekkevidde rundt Ampera-E (EPA tall). Den er romsligere enn både Ampera-E og ikke minst Kona. Sikkert en ok bil, men det kan være utfordring rundt gjentatt hurtiglading og hurtiglading i kulden.

Joggamann

kan Ikke disse prisene diskuteres i de andre trådene som omhandler dette temaet? At du ikke har råd til bilen og må lage en tråd for å oppfordre andre til å ikke kjøpe er jo sutring og misunnelse lang vei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA