Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye Nissan LEAF 62 kWt mitt råd, ikke kjøp, overprisa til de grader.

Startet av Arthur Morgan, onsdag 09. januar 2019, klokken 07:27

« forrige - neste »

sylwester

Ja for all del. La oss snakke om rettskriving istedenfor den faktisk informasjonen i innlegget. Det bidrar jo så mye til tråden :-(
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

EV-FTW

Uansett om noen er uheldige og skriver WV , eller om de skriver Tesla M3, så forstår alle hva de mener. Bare tull å legge seg opp i slikt!

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Cral

Sorry, det var _ikke_ for å henge ut noen. Men det er noe som går så ofte igjen, at det virker som om det bevist. Derfor spurte jeg.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Cral på onsdag 16. januar 2019, klokken 09:22Sorry, det var _ikke_ for å henge ut noen. Men det er noe som går så ofte igjen, at det virker som om det bevist. Derfor spurte jeg.
Var det bevisst at du skrev "bevist"?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Surrehue

Sitat fra: leafnor på mandag 14. januar 2019, klokken 16:51
Uansett overpriset eller ei, en kollega bestilte i går og får sin i september. Selger fortalte de hadde solgt 2000 stk nå, ut av de 3000 som Norge får. Så oppfordringen om ikke å kjøpe har ikke nådd frem, og vil man ha en så er det på tide opp av sofaen og tegne kontrakt. For snart er det tomt.
Hadde pris tillegget for 62Kwh vært mer edruelige 50.000 så hadde de sikkert allerede solgt 5000. Vi planlegger å ta turen innom BNH neste uke, ta en prøvetur og så be om å få depositumet tilbake. Føler dette er som da MIEV'en ble kjøpt for 8 år siden, da Mitsubishi skulle ha ca 260k for Miev med vinterhjul. (vi kjøpte uten) Vi kan klare å vente et år eller to til før vi får Elbil nr 2. For 400k kan vi få både ny ZOE og MIEV (Beklager eventuelle skrivefeil i dette innlegget)

Løve

Sitat fra: Surrehue på onsdag 16. januar 2019, klokken 12:50
Sitat fra: leafnor på mandag 14. januar 2019, klokken 16:51
Uansett overpriset eller ei, en kollega bestilte i går og får sin i september. Selger fortalte de hadde solgt 2000 stk nå, ut av de 3000 som Norge får. Så oppfordringen om ikke å kjøpe har ikke nådd frem, og vil man ha en så er det på tide opp av sofaen og tegne kontrakt. For snart er det tomt.
Hadde pris tillegget for 62Kwh vært mer edruelige 50.000 så hadde de sikkert allerede solgt 5000. Vi planlegger å ta turen innom BNH neste uke, ta en prøvetur og så be om å få depositumet tilbake. Føler dette er som da MIEV'en ble kjøpt for 8 år siden, da Mitsubishi skulle ha ca 260k for Miev med vinterhjul. (vi kjøpte uten) Vi kan klare å vente et år eller to til før vi får Elbil nr 2. For 400k kan vi få både ny ZOE og MIEV (Beklager eventuelle skrivefeil i dette innlegget)

For å holde tråden til tema må jeg påpeke at du har en særskrivingsfeil i første setning. Det heter ikke «pris tillegget» men «pristillegget». Nå er jeg veldig glad for, og stolt over, å ha fått bidra på dette språkforumet. Og på siden av tema så er jeg helt enig i dine betraktninger rundt pris. 50k opp var min smertegrense basert på sunn fornuft. Får se om Nissan går på en skrell her.

Beklager igjen den avsporingen om å snakke om pris.

Yngve

200usd per kWh og 22kwh økt kapasitet skulle tilsier 37500kr økt pris. Når de ikke har lagt til bedre temperaturstyring på batteripakken, eller noen andre vesentlige oppgraderinger, så er alt utover 50k bare melking av markedet.

Pneg

Satte meg på reservasjons liste på en 60kw hos BNH for en god tid tilbake. Fikk hjelp av en selger som jeg ikke har hørt et pip i fra siden.. sendte de en Mail i går og informerte om at jeg mente denne bilen var priset for høyt og ønsket reservasjonsbeløpet betalt tilbake. Fikk ett kort og hyggelig svar om at det skulle de ordne i løpet av noen dager..
Har vel ikke intrykk av at de jobber livet av seg for og selge biler... :)

Kjører en tidlig LE og er nok litt skuffet over forbruket men veldig fornøyd totalt sett. Masse bil for pengene (277k INK, vinterhjul)Forøvrig en utrolig passiv selger den gangen også men slik er det vel når kundene står i kø.. tror nok de bør ta seg litt i nakken nå når det begynner og komme mye annet fristende. Hvertfall lite lysten til til og handle bil av BNH igjen, nesten som og handle en vare på postordre :)
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

sylwester

Sitat fra: Surrehue på onsdag 16. januar 2019, klokken 12:50
...Hadde pris tillegget for 62Kwh vært mer edruelige 50.000 så hadde de sikkert allerede solgt 5000....
Så du syns differansen på 64'kr er helt på jordet, mens 50'kr ville være OK?

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

EV-FTW

Sitat fra: sylwester på torsdag 17. januar 2019, klokken 01:35
Sitat fra: Surrehue på onsdag 16. januar 2019, klokken 12:50
...Hadde pris tillegget for 62Kwh vært mer edruelige 50.000 så hadde de sikkert allerede solgt 5000....
Så du syns differansen på 64'kr er helt på jordet, mens 50'kr ville være OK?

Hehe, tenkte også på det. 14 000 mer er helt på jordet?
Jeg er enig i at bilen er overpriset. Fult utstyrt med 2 hjulsett, burde den havnet greit under 400 000.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Joltus

Må se det litt i ly av at Tekna fikk et godt prishopp og.

Vi kjøpte LE til langt under 300k inkl vinterdekk. Kun småting som skiller det tekniske. Seter og bose. Det blir lovlig mye å betale 410k for litt mer rekkevidde, delskinn og bose.

Men så økte de jo prisen på leafene ganske mye. De såg jo at de var langt under andre merker, og at de solgte i bøtter og spann. Selvsagt vil det være tåpelig av Nissan å selge 50k lavere enn niro og kona. Men begge disse er også alt for dyre.

Hvis de nå bare får fingeren ut oppgraderer software så vil bruksverdien av min LE øke betraktelig.

Løve

Maksprisen på en 62kW LE burde vært 350k. Over det så er det melking og ingenting annet. Jeg setter som nevnt min lit til VW og sommeren 2020.

Pneg

Ja, det er den berømte magefølelsen man lar seg styre etter. Den er selvfølgelig individuell, men min magefølelse sier at en 60kw Leaf ikke er verdt den høye prisen den har fått. Sier dette etter snart ett års erfaring med 40kw.

Tror vel også at tilgangen til brukbare el biler begynner og bli såpass god nå fremover at kanskje prisene på brukt ikke vil holde seg så godt som vi er blitt vandt med.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

sylwester

Sitat fra: Joltus på torsdag 17. januar 2019, klokken 10:01
...Vi kjøpte LE til langt under 300k inkl vinterdekk. Kun småting som skiller det tekniske. Seter og bose. Det blir lovlig mye å betale 410k for litt mer rekkevidde, delskinn og bose....
Grunnen til dette var mer logistikk pga av helt ny bil. De solgte Tekna med lengre leveringstid enn Acenta/N-Connecta mestaprten av 2018 og dette er utvilsomt på grunn av at de hadde leveringsproblemer på deler. Hadde de hatt alt klart ville LE vært en Tenka.
Jeg hadde ikke trengt mer enn en Acenta så de fikk meg til å kjøpe en dyrere bil med LE.

Det samme gjør de nå. De har ikke volum til å selge så mange biler og for å redusere forespørsel til et nivå nærmere deres leveringspresisjon tvinger de at du kjøper full pakke.  Jeg antar at i det de har nok batterier til ikke å begrense salget så vil den ikke hete e+ lengre, men Nissan Leaf med opsjon mellom 2 batteristørrelser. Prisdiffen mellom de 2 vil da være rundt 50.000 og denne prisediffen går sakte men sikkert ned frem til 40kWh fjernes som opsjon.

Med det antallet E+ jeg har hørt rykter om at de har solgt så vil E+ være utsolgt før Februar for hele Europa og da begynner de vel å selge biler for leveranse i 2020.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Joltus


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA