Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf 3.Zero E+ pris fra 382.900,-

Startet av Zuexi, onsdag 09. januar 2019, klokken 04:19

« forrige - neste »

Zuexi

Prisliste ligger ute. https://www.nissan.no/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/new-leaf-zero-kundeprisliste.pdf

Har ikke lest meg opp på alle detaljer, men ingen vesentlige endringer fra dagens Leaf med unntak av motor, batteri og ny infotainment?

Har Nissan tatt en KIA og priset seg helt i det øvre sjiktet? Tror ikke det blir kø utenfor Nissan-forhandlerne idag gitt.

Bmwi3

Herregud...Ikke fått på plass teleskopratt ennå. Fortsatt ubrukelig bil da.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Trond.m

WLTP bare 385 km trekker heller ikke opp. Likevel tror jeg nok de vil selge biler i bøtter og spann...og vil levere dem. Det skiller Nissan fra Hyundai og Kia. Men prisforskjellen til Tesla M3 med 4WD og mye lenger rekkevidde er ikke stor og det vil nok påvirke salget negativt.

Myrvang

Tesla 3 med minste batteriet vil vel koste mindre enn Leaf 3.0. Og ha bedre rekkevidde og raskere lading.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

meitran

De lytter jo overhodet ikke på kundene. Ingenting av det hele youtube har klaget på blir endret. Ingen kjøling, ikke teleskopratt og fortsatt den irriterende plastdingesen som tar opp all plass i fotbrønnen. Ikke i nærheten av godt nok for min del i 2019. Blir som å kjøpe en bil fra fortiden med større bensintank...

Yngve

Sitat fra: TM på onsdag 09. januar 2019, klokken 07:26
(...)Likevel tror jeg nok de vil selge biler i bøtter og spann...og vil levere dem. (...)

Fra https://www.tek.no/artikler/her-er-nye-nissan-leaf-med-storre-batteri/455129:

SitatNissan sier at e+-versjonen vil være en såkalt «Limited edition» i Europa, med bare 5000 biler planlagt solgt i 2019. Bilen vil leveres etter først til mølla-prinsippet, uten kvoter til enkelte land eller liknende.

Reginatto sier de er åpne for å bli bevist at tar feil.

– Vi legger ut 5000 biler i Europa i starten. Vi tror det svarer til behovet som er der ute. Hvis vi tar feil, så må vi legge ut flere. Det handler om hvordan vi i Nissan ser på verden i dag og i morgen. 5000 for oss er 5000 nå, og jeg tror at «nå» er 12 måneder. Om «nå» viser seg å være tre måneder, så får vi legge ut flere.

Med tanke på at de har solgt 15700 Leaf kun i Norge i 2018, at Kia Niro har 7000 på venteliste og kun skal levere 2000, og sikkert lignende tall for Hyundai Kona, virker det der helt usannsynlig lavt.

mizzle

Nei dette ble litt for sent og litt for dyrt, de viser en manglende vilje til å satse noe særlig utenfor Japan med 5000 til hele Europa med en ladestandard som er skrotet av EU og ikke vil bygges ut utenfor Japan. Beholder samme "kjøleløsning" som de sa ikke ble noe problem før de lanserte 40kwh fordi deres ingeniører var så flinke til å pakke disse cellene at det ikke ble særlig varmegang i batteriet.... det var da kunder av 30kwh versjonen som uttrykte sine bekymringer siden de skulle få cellene til et 40kwh batteri inn i samme størrelse som et 30kwh og nå gjør de det samme igjen fra 40kwh til 62kwh.

Nei det blir nok en Tesla model 3 for min del, joda Tesla er langt ifra perfekte men de viser hvert fall vilje til å satse både i form av tilgang på biler og ladenettverk :)


Øyvind.h

Kan Ghosn saken ha noe med dette å gjøre?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

casall

Hvordan er egentlig plassen innvendig i Model 3 i forhold til Nissan Leaf? Både bakseter og bagasjerom?

EV-FTW

Bilen kommer til å selge, tross mange synes den er for dyr. Samme klagekoret var jo med Niro også, men den selger tross enorm ventetid.

Men jeg er enig, dette er for dyrt, med for en bil som er gammel, som ikke har aktiv temperaturstyring av batteri, som ikke kan lade på nye raskere ladere i Norge og Europa, da den ikke støtter standarden, med andre ord får en sjeldent ladet fortere enn dagens Leaf. Ikke har de gjort noe med justering av ratt, ei heller armlene. Den har kortere rekkevidde enn sine rivaler i samme prisklasse, og mindre utstyr.
Nei, jeg er enig, dette var rett og slett skuffende!

Slik det er nå fremstår Kia Nir ( på tross prisen)  som det beste kjøpet i den prisklassen. Og den er langt finere inni også, med bedre opplevd kvalitet på interiør. Den har lengre rekkevidde, støtter ladestandarden og har kontroll på temperatur på batteri.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Trond.m

Hva, har de ikke engang batterikjøling. Antar at seter med elendig korsryggstøtte og AC anlegg som kun virker rimelig forutsigbart i manuell stilling er som før. De gir heller ikke storkunderabatt på denne prisen, så da blir valget veldig enkelt  ;)

Øyvind.h

Sitat fra: Øystein K på onsdag 09. januar 2019, klokken 08:40
Bilen kommer til å selge, tross mange synes den er for dyr. Samme klagekoret var jo med Niro også, men den selger tross enorm ventetid.
Ja Leaf vil selge, men jeg har rast 2000+ køplasser på få måneder (eNiro). Tydelig at pris og leveringstid har gjort mange forbanna.
Og selger er kanskje å ta i litt. Det er vel ikke levert noen eNiro foreløpig? Var snakk om at noen skulle få snart, men tror selv ikke de første 100 har fått noen leveringsdato.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Daniel_0007

Alt for dyr, spent å se hva prisen på nye soul blir evt model 3 med mr og bakhjuls trekk.
5000 til europa er alt for lite til tross for prisen,  ser ut som 2019 ikke blir året for elbil revolusjon allikevel får håpe vw holder løftene sine og kommer med id neo i 2020 til en god pris.
Model 3 2019 LR Rwd

Tesla1

Hvis det ikke kommer noen gode % avslag gjennom avtaler blir jo dette veldig dyrt.
Med vinterhjul og metallic er det ca 120.000 høyere enn intro modellen for 40Kw var med 9% avslag. 

ThomasEL

Har noen funnet ut hvem som skal levere batteriene? Det har jo ryktes at det skulle være LG, men finner ingen info om det nå...?

Det ryktes jo også at batteriene skulle få viftekjøling, a la Evaliaen, men det ser altså ikke ut til å stemme....

Det føles egentlig ganske ok å ha 40kWt-bilen nå
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA