Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf 3.Zero E+ pris fra 382.900,-

Startet av Zuexi, onsdag 09. januar 2019, klokken 04:19

« forrige - neste »

Splash

Nå skjønner man hvorfor folk har fått tilbud om råhøye innbyttepriser for sine gamle Leafer. 30 kWh og 40 kWh kommer til å holde seg godt i pris nå. Det er betryggende for undertegnede.

5000 biler til Europa og kun Tekna med skinn ultrasuede seter, da blir nok ikke køen like lang. En innstegsmodell hadde nok kostet ganske mye mindre enn dette, men en gang skinn alltid skinn er det ikke sånn?  ;D
Dette er strengt tatt ikke mer enn ca 90k opp fra listepris på tilsvarende 30 kWh modell i 2016. Men fortsatt stivt

mizzle

#16
Fikk mail fra forhandler nå:

"Pris vil være ca 410.000,- inkludert vinterhjul, metallic lakk ut fra forhandler ferdig registrert for den med utvidet batteripakke."  :laugh:

Kan kjøpe "brukt" Kona for den prisen som har lengre rekkevidde, kjøling av batteriet og CCS som ladestandard.

Da er nok kanskje 5000stk for hele Europa ikke så helt galt når de priser seg ut av markedet :)

Strøm Tycoon

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 09. januar 2019, klokken 09:24
Har noen funnet ut hvem som skal levere batteriene? Det har jo ryktes at det skulle være LG, men finner ingen info om det nå...?

Det ryktes jo også at batteriene skulle få viftekjøling, a la Evaliaen, men det ser altså ikke ut til å stemme....

Det føles egentlig ganske ok å ha 40kWt-bilen nå

Leafy

Chademo 100 kW lading. Finnes jo ikke! I tillegg har ikke bilen batterikjøling. Og det til denne prisen.... Håper folk ikke går i fella!!
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Joltus

Beholder 40 nå. Nada poeng å legge på godt over 100k for denne!

daggad

Latterlig dårlig av Nissan. Da blir det ikke ny Leaf når min 2011 skal byttes.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

EV-FTW

Er spes det med ladingen og at de kjører på chademo. Det vil jo i teorien si at bilen blir umulig å lade raskere enn dagens Leafer her i Europa.
Og med større batteri, vil da ladingen ta lang tid.
Rett og slett idiotisk!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Marius Kotsbak

Sitat fra: Yngve på onsdag 09. januar 2019, klokken 07:47
Sitat fra: TM på onsdag 09. januar 2019, klokken 07:26
(...)Likevel tror jeg nok de vil selge biler i bøtter og spann...og vil levere dem. (...)

Fra https://www.tek.no/artikler/her-er-nye-nissan-leaf-med-storre-batteri/455129:

SitatNissan sier at e+-versjonen vil være en såkalt «Limited edition» i Europa, med bare 5000 biler planlagt solgt i 2019. Bilen vil leveres etter først til mølla-prinsippet, uten kvoter til enkelte land eller liknende.

Reginatto sier de er åpne for å bli bevist at tar feil.

– Vi legger ut 5000 biler i Europa i starten. Vi tror det svarer til behovet som er der ute. Hvis vi tar feil, så må vi legge ut flere. Det handler om hvordan vi i Nissan ser på verden i dag og i morgen. 5000 for oss er 5000 nå, og jeg tror at «nå» er 12 måneder. Om «nå» viser seg å være tre måneder, så får vi legge ut flere.

Med tanke på at de har solgt 15700 Leaf kun i Norge i 2018, at Kia Niro har 7000 på venteliste og kun skal levere 2000, og sikkert lignende tall for Hyundai Kona, virker det der helt usannsynlig lavt.

Husk at dette antallet bare gjelder Leaf med 62kWt-pakken. De kommer til å fortsette å selge mange med 40kWt fortsatt i tillegg.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

jkirkebo

Sitat fra: daggad på onsdag 09. januar 2019, klokken 12:36
Latterlig dårlig av Nissan. Da blir det ikke ny Leaf når min 2011 skal byttes.

Samme her når vår 2011 skal byttes. Jeg har holdt døren på gløtt for denne utgaven, men når de fortsatt ikke har fått på plass teleskopratt og kun selger den i en utgave med masse helt uinteressant utstyr til en for høy pris så utgår det. Blir nok TM3, men må vente på SR eller MR samt stoffseter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kgf

Jeg har bestilt ny Leaf e+ idag(hvit med svart tak), og var ikke i tvil. Får den trolig i mai. Har i dag en 30 kw fra 2017 som jeg skal bytte inn, og gleder selvfølgelig til mer rekkevidde. Det er selvfølgelig mange oppfatninger rundt pris, men jeg får en bil med mye utstyr. I tillegg får jeg den innen rimelig tid. Håper jeg blir like fornøyd med den nye, som jeg har vært med min nåværende Leaf fra 2017.
2022 Mercedes EQC AMG
2019 Tesla model 3 LR(solgt)
2017 Nissan Leaf tekna(solgt)

Joggamann

Tror du skal være veldig optimistisk med levering i Mai, produksjon starter til våren og forventet levering sensommer. 

Løve

Sitat fra: Kgf på onsdag 09. januar 2019, klokken 20:21
Jeg har bestilt ny Leaf e+ idag(hvit med svart tak), og var ikke i tvil. Får den trolig i mai. Har i dag en 30 kw fra 2017 som jeg skal bytte inn, og gleder selvfølgelig til mer rekkevidde. Det er selvfølgelig mange oppfatninger rundt pris, men jeg får en bil med mye utstyr. I tillegg får jeg den innen rimelig tid. Håper jeg blir like fornøyd med den nye, som jeg har vært med min nåværende Leaf fra 2017.

Du kommer til å være veldig fornøyd. Det er en ganske bra oppgradering. Eneste jeg synes gikk ned i kvalitet var rattvarmen. Den dekker ikke lenger hele rattet og når ikke samme gode varme temperaturen. Men sammenlignet med alt annet digg i den nye utgaven så er det en bagatell.

Leafy

Sitat fra: Kgf på onsdag 09. januar 2019, klokken 20:21
Jeg har bestilt ny Leaf e+ idag(hvit med svart tak), og var ikke i tvil. Får den trolig i mai. Har i dag en 30 kw fra 2017 som jeg skal bytte inn, og gleder selvfølgelig til mer rekkevidde. Det er selvfølgelig mange oppfatninger rundt pris, men jeg får en bil med mye utstyr. I tillegg får jeg den innen rimelig tid. Håper jeg blir like fornøyd med den nye, som jeg har vært med min nåværende Leaf fra 2017.

Hva gjorde at du ikke var i tvil? Vært interessant å høre hvordan du har kommet fram til dette.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

daggad

Om jeg personlig ser på bruken av vår 2011 så hadde denne nye fungert utmerket. Vi hurtiglader nesten aldri og lader hver gang den er tilkoblet hjemmeladeren.
Turer er jo bare å glemme da den går 10-12mil på en flat sommerdag.
Når den skal byttes vil jeg ikke lenger være låst på samme måten.

Men når jeg tenker på regnestykket til dere som baserer mye på hurtiglading så må da vel TM3 komme greit ut ??
Tesla tar vel kr 1.40 pr kw om jeg har forstått dette rett. Og med det lille vi har hurtigladet med vår så er det laaaangt mer vi betaler.

Kjenner litt på kroppen at jeg på et vis prøver å finne et regnestykke som viser at TM3 er et godt kjøp.... :P

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

thomasski

Vi har eid elbil i ett år og hurtigladet en gang. Så lenge vi opprettholder samme som overnevnte så vil jo denne bilen være et (øk. sett) bedre alternativ enn T3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA