Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppfordring: Melde ut av FB-gruppa!

Startet av snd, onsdag 09. januar 2019, klokken 00:02

« forrige - neste »

Ellemelle

Sitat fra: cra på torsdag 10. januar 2019, klokken 11:27
Sitat fra: Ellemelle på torsdag 10. januar 2019, klokken 11:20
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. januar 2019, klokken 08:41
En annen kar spammet alle Tesla-gruppene med reklame for "Tesla tips og triks" siden sin. Holdt på ganske lenge, men mulig han ble kastet ut tilslutt.
At dette i tillegg er en generelt usympatisk kar gjorde ikke saken bedre.

Hvis dette er den engelske gruppa så har jeg et ganske motsatt inntrykk av fyren, og facebookgruppa drives i alle fall veldig bra, med lite støy og ganske bra kustus på at det skal være noe nyttig, ikke bare enda en "Tesla i solnedgang". Hvorvidt det var spammet på forumet her kan jeg ikke huske; jeg har vært bare overfladisk gjennom de fleste delene av furumet i en periode.
Internasjonal gruppe, drevet fra Norge.
Det han gjorde var å rakke ned på alt og alle i de andre gruppene for så å si at de heller skulle komme over i hans gruppe.

MikkeBoomBoom

Jeg må si jeg synes dette er litt storm i vannglass. Joda, man skulle sikkert hatt et mer rettferdig system for vise henvisningskoder, men fyren gjør det hvertfall åpenlyst (mer eller mindre). Når jeg har spurt spørsmål her inne og inne på Facebook har en håndfull mennesker tatt kontakt med meg direkte og tilbudt det ene og det andre for at jeg skal bruke henvisningskoden deres. For all del, hyggelig det, jeg klager ikke.

Summa summarum er at han lagde gruppa, er admin og har sånn sett rett til å bruke den til akkurat hva han måtte ønske. Om det er å blande inn egne henvisningskoder i innlegg eller legge ut strikkeoppskrifter så er det helt fritt å være medlem, melde seg inn et annet sted eller lage sin egen gruppe.

Jeg kjenner ikke fyren og vi har ingen form for relasjon. Men jeg synes hele opplegget med poster på Facebook og her inne om vedkommende begynner å bli litt på kanten.

Ellemelle

Sitat fra: Mikalv på torsdag 10. januar 2019, klokken 12:04
Men jeg synes hele opplegget med poster på Facebook og her inne om vedkommende begynner å bli litt på kanten.
For the record: Det jeg snakker om er off topic, og gjelder en annen gruppe/person (fordi denne gruppen/personen ble nevnt som sammenligning tidligere i tråden)

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 10. januar 2019, klokken 12:52
For the record: Det jeg snakker om er off topic, og gjelder en annen gruppe/person (fordi denne gruppen/personen ble nevnt som sammenligning tidligere i tråden)

Takk for oppklaring. Kritikken min var forøvrig ikke rettet mot deg, det var bare tilfeldig at jeg skrev noe etter at du hadde postet.

Hodetelefoner


indianrunner70

På tide å legge ned hele FB høres det ut som...jeg har aldri vært medlem, men jeg står opp hver dag enda.

trykkertor

Sitat fra: indianrunner70 på torsdag 10. januar 2019, klokken 20:31
På tide å legge ned hele FB høres det ut som...jeg har aldri vært medlem, men jeg står opp hver dag enda.
Litt tabbe. Stod på FB at vi ikke skulle stå opp i går.....men det memoet gikk du nok glipp av.

skysurfer

Da har jeg også meldt meg ut av FB-gruppen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Toalmar

for oss som ikke er på Facebook hvem er så denne Administratoren?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

snd

Du finner fornavnet på vedkommende ved å lese referral-linken i gruppebeskrivelsen. Man trenger ikke en FB-bruker for å se dette  :)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Toalmar

Sitat fra: snd på lørdag 12. januar 2019, klokken 16:37
Du finner fornavnet på vedkommende ved å lese referral-linken i gruppebeskrivelsen. Man trenger ikke en FB-bruker for å se dette  :)
Takk.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

geirgp

Sitat fra: emurof på torsdag 10. januar 2019, klokken 10:48
Sitat fra: cra på onsdag 09. januar 2019, klokken 14:44Har sansen for Wiki (f.eks. elbilwiki.no) som er enda bedre enn forum;

Blir den oppdatert i det hele tatt da?
Nei, som jeg skrev litt over er akkurat det et av problemene med denne "wikien". Skriver det i gåseøyne fordi ja, det er brukt en wiki-plattform for å hoste nettsiden, men den er lukket for redigering (går ikke an å registrere seg en gang) som er hele prinsippet med en wiki; at hvem som helst skal kunne legge til/endre informasjon.

Resultatet er at på "Model 3" siden står det kun:

SitatHer ønsker vi å samle informasjon om Tesla Model S.

Tygg på den - "..Model S:-1:

Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

Roy Aasen

Hvis noen vil prøve:.
Klippet fra wiki

"For å få skrivetilgang, send epost til elbil krøllalfa uldalen no med fullt navn og ønsket brukernavn."

snd

Teslabjørns innlegget er selvfølgelig slettet av admin   :-\

(Fant ut av det av et medlem som fortsatt er med i FB-gruppa)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Lynkjapp

Det verste med FB-gruppen er at de samme feilaktighetene popper opp gang på gang fra skråsikre folk. Man kunne ønske at folk tok seg tid til å lese brukermanualen til Model 3, som ligger på nett, før de skriver bastante innlegg om hvordan bilen funker og hva som inngår i forskjellige pakker. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA