Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Europeiske telefonsamtaler har startet!

Startet av Lynkjapp, tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

Jarv!s

Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 22. januar 2019, klokken 18:29
Ny tlf i dag på meg også.
Venter på en P, reservert 31.03.16, bestilt 05.12.18, har X fra før.
Visstnok "priority" levering i følge den hyggelige mannen i andre enden. Han garanterte levering i februar, og mente også det var mulig å slippe utlevering på varemessen på Lillestrøm. Spurte om å få Brummundal, men vi får nå se.

Neste tlf kunne etter sigende forventes om ca 2 uker med konkret dato for utlevering.

PS! Han jeg snakket med sa at de hadde fått beskjed om at "Oslo-utlevering" av de første bilene ikke var bestemt. Det kunne bli Lillestrøm eller Drammen, sa han da.

Jeg spurte også om utlevering på brumundal, men da sa damen at dem ville ikke gjøre utleveringer der.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

leifarneb

«Hello I would like delivery om Brummumdale. IS OK?»  :laugh:

SH aka F_P

Sitat fra: Jarv!s på tirsdag 22. januar 2019, klokken 18:42
Sitat fra: SH aka F_P på tirsdag 22. januar 2019, klokken 18:29
Ny tlf i dag på meg også.
Venter på en P, reservert 31.03.16, bestilt 05.12.18, har X fra før.
Visstnok "priority" levering i følge den hyggelige mannen i andre enden. Han garanterte levering i februar, og mente også det var mulig å slippe utlevering på varemessen på Lillestrøm. Spurte om å få Brummundal, men vi får nå se.

Neste tlf kunne etter sigende forventes om ca 2 uker med konkret dato for utlevering.

PS! Han jeg snakket med sa at de hadde fått beskjed om at "Oslo-utlevering" av de første bilene ikke var bestemt. Det kunne bli Lillestrøm eller Drammen, sa han da.

Jeg spurte også om utlevering på brumundal, men da sa damen at dem ville ikke gjøre utleveringer der.

Det sa hun jeg snakket med første gangen også, men han jeg snakket med nå så at de selvfølgelig ville levere ut biler der også.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Elmo

Sitat fra: Terhar på tirsdag 22. januar 2019, klokken 17:50
Hun bekreftet at bilen er på første båt, ikke Performance.
Kanskje ikke noen stor fordel?   Det hevdes nå at båt nr to skal rett til Norge.
Men vi må vente til den har passert Panamakanalen om noen dager før det blir bekreftet (eller avkreftet)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Handyman

Sitat fra: Elmo på tirsdag 22. januar 2019, klokken 23:22
Sitat fra: Terhar på tirsdag 22. januar 2019, klokken 17:50
Hun bekreftet at bilen er på første båt, ikke Performance.
Kanskje ikke noen stor fordel?   Det hevdes nå at båt nr to skal rett til Norge.
Men vi må vente til den har passert Panamakanalen om noen dager før det blir bekreftet (eller avkreftet)
Hevdes og hevdes? Det ryktet stammer fra et av mannskapene på Cosmos, som la ut en post på FB der han viste bilder av biler som skal til Norge (posten ble raskt slettet). Det kan godt hende at destinasjonslandet er skrevet på bilene. Det har ikke blitt uttalt at båten skal levere bilene direkte til Norge.
Tesla er også helt tydelige på at alle bilene skal innom Zeebrugge for inspeksjon og klargjøring.
Kanskje Cosmos går videre til Norge fra Zeebrugge med klargjorte biler fra
Captain???
Blir spennende å se.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Upperpylon

Da ble også jeg oppringt i dag.

Reservasjonsdato:01.04.16
Bestillingsdato:22.12.18
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: LR AWD, Deep Blue,Svart int, 18", Nokian piggfritt fra Tesla på Aeros
Oppringt:24.01.19
Estimert levering: Mars, Lillestrøm.
Etternavn: J

Norsk nummer, samtale på velklingende norsk


Sent from my iPad using Tapatalk

RBK

Tlf nå i dag.

Reservasjonsdato:31.03.16
Bestillingsdato:31.12.18
Tidligere Tesla-eier: Ja
Bestilt konfigurasjon: LR AWD, Solid black, Svart int, 18", Nokian piggfritt fra Tesla på Aeros, FSD
Oppringt:24.01.19
Estimert levering: Februar, Drammen eller eventuelt Skøyen som jeg spurte om.
Etternavn: B

Norsk nummer
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Toalmar

Fått e-post i dag

Reservasjonsdato: Ikke reservert på forhånd
Bestillingsdato:06.01.2019
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: LR AWD, Solid black, Svart/hvit int, 18", EAP
Fått E-post: 24.01.2019
Estimert levering: Mars, eventuelt før
Etternavn: M
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

geirci2

#248
Reservasjonsdato: ingen (ikke reservert)
Bestillingsdato: 11.01.2019
Endret design: 13.01.2019
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: LR AWD, red multi-coat, svart og hvitt interiør, 18" Aero, EAP
Vinterdekk: Nokian 18" R3 piggfritt (ca. kr. 15.500)
Oppringt fra Tesla Norge (21 06 19 29): 24.01.2019
Estimert levering: Mars, eventuelt før, Trondheim
Forsikring: Storebrand
Finanisering: Kontant
Etternavn: L
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

pekle

Reservasjonsdato: 31.03.16
Bestillingsdato: 05.12.2018
Tidligere Tesla-eier: Ja (ikke nåværende)
Bestilt konfigurasjon: LR AWD, red multi-coat, svart/svart interiør, EAP
Vinterdekk: Nokian 18" R3 piggfritt
Oppringt fra Tesla Norge: 24.01.2019 (dvs de har ringt tidligere, men har ikke rukket å ta den)
Estimert levering: slutten av februar, visstnok "priority", hva nå det innebærer
Etternavn: K

Counterpointer


Tlf nå i dag. Dame med perfekt engelsk uttale. Den store saken var at hun sa definitivt tidlig levering i februar!

Reservasjonsdato:02.03.17
Bestillingsdato:05.12.18
Tidligere Tesla-eier: Ja
Bestilt konfigurasjon: LR preformance , Midnight silver, Svart int, 20", EAP
Oppringt:24.01.19
Estimert levering: tidlig Februar, Hovedalternativ var Skøyen selv om jeg ønsket Lillestrøm, men ble forespurt om hjemmelevering som er et alternativ de nå vil tilby
Etternavn:  hemmelig

Norsk nummer

Lynkjapp

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. januar 2019, klokken 20:03men ble forespurt om hjemmelevering som er et alternativ de nå vil tilby
Det er i tilfelle en game changer som alle med uoriginale vinterhjul burde få med seg. Dette må jo bety at man kan få bilen levert på sommerdekk, rett til parkeringen/garasjen hjemme, og så kan man skifte til vinterhjul i ro og mak.

Counterpointer

Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 24. januar 2019, klokken 20:12
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. januar 2019, klokken 20:03men ble forespurt om hjemmelevering som er et alternativ de nå vil tilby
Det er i tilfelle en game changer som alle med uoriginale vinterhjul burde få med seg. Dette må jo bety at man kan få bilen levert på sommerdekk, rett til parkeringen/garasjen hjemme, og så kan man skifte til vinterhjul i ro og mak.
Høres jo lovende ut, men det er så nytt at de ikke har detaljer.
Kan jo også bety at de kjører bilen, selv om jeg ikke tror det

ladov

Ble oppringt i dag, norsk dame fra norsk nummer 21nnn

Reservasjonsdato:31.03.16
Bestillingsdato:22.12.18
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: LR AWD, Rød lakk, Svart int, 18", EAP
Oppringt:24.01.19
Estimert levering: Mars, Lillestrøm
Etternavn: D
Fakturanr: 4xxx

Fikk de ventede spørsmål om vinterdekk(sa ja til nokian piggfritt på 18" felger til 15k), finansiering, forsikring og innbytte. Eneste overraskelsen var at bilen kunne registreres på 2 personer, sa ja til det og registrerte kona som nr 2. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

RuneW

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. januar 2019, klokken 20:19
Kan jo også bety at de kjører bilen, selv om jeg ikke tror det

Dette er jo hvis det stemmer fantastiske nyheter! Jeg sier ikke nei takk til å slippe å kjøre en bil fram og to biler tilbake og stå og knote med hjulskift ute i været!

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. januar 2019, klokken 20:19
Kan jo også bety at de kjører bilen, selv om jeg ikke tror det

Antageligvis ikke på sommerdekk...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA