Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Europeiske telefonsamtaler har startet!

Startet av Lynkjapp, tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

Virelli

Sitat fra: GOS på tirsdag 22. januar 2019, klokken 12:29
Da har jeg fått ny telefon fra Tesla hvor de informerte om at min bil var en av de første og blir levert ut i februar. Den er på båten nå bekreftet hun. De ønsket å få bekreftelse på de tidligere data om dekk etc samt bekreftelse på at de hadde riktig adresse som da skulle stå på Final Invoice. Hun (engelsktalende) sa at neste gang jeg hørte fra dem på telefon var for å avtale overleveringstudspunkt. (Hun sa også at VIN kom senere)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Når reserverte og bestilte du?

GOS



Sitat fra: Virelli på tirsdag 22. januar 2019, klokken 12:33

Når reserverte og bestilte du?

31.03.2016, bestilte 05.12 og ble kontaktet første gang etter bestillingen den 08.01.2019

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

tmn

#227
Ble oppringt av Tesla fra UK nummer igår. Og ei dame som la igjen en beskjed. Rakk ikke ta telefonen. Ringte tilbake til Norsk nummer (fikk beskjed om det på telefonsvareren) og møtte en kar i andre enden som ikke helt hadde oversikt over bestillingen min. Fikk vel spørsmål underveis på om jeg hadde bestilt LR eller Performance.. Så virker ikke som disse samtalene er spesiell personlige eller veldig knytta til din bil. Men mer en måte for dem å få oversikt på rundt finansering, forsikring, vinterdekk mm. Mulig hun som ringte først fra UK var mer forberedt på å gi litt bedre oppfølging, og han som tok den da jeg ringte tilbake ble "tatt på senga". Who knows...

EDIT: reserverte 01.04.16 - bestilte 08.12.18, endret 10.12.18. Fakturanummer: 01xx Utlevering: Trondheim


GOS, Superkult! :D
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Thob

Oppringt idag. Reserverte 5.12, bestilte 6.12. Endret 30.12. Res.nr 08**. Levering mars. Ble spurt om vinterdekk, finansiering etc. Utlevering Bergen.

najtrox

Virker som det er 3 telefoner man må forvente totalt da? Beskjeden jeg fikk på opprinnelig samtale var at de ville avtale levering om en da, to ukers tid. Men kan jo da virke som gos ihvertfall har fått en samtale til før faktisk avtale om utleveringstidspunkt. Spennende

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


GOS

Sitat fra: najtrox på tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:19
Virker som det er 3 telefoner man må forvente totalt da? Beskjeden jeg fikk på opprinnelig samtale var at de ville avtale levering om en da, to ukers tid. Men kan jo da virke som gos ihvertfall har fått en samtale til før faktisk avtale om utleveringstidspunkt. Spennende

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Dette var faktisk den tredje telefonsamtalen, men den andre var egentlig bare at de kom tilbake og informerte om type sommerdekk. (Michelin P Zero på LR AWD, ikke P4 eller P4S. Muligens annerledes på Performance for alt jeg vet. Og til de som har hørt R2 på piggfrie, så sa dama igjen Nokian R3 i dag uten at jeg snakket om vinterdekkene. Hun bare listet opp det som var notert at jeg skulle ha, og jeg bekreftet at det stemte)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Virelli

Ble oppringt istad. Standard spørsmål, estimert levering mars. Bestilte 5.12 (reserverte nov 2017), men endret konfigurasjon fredag 18.1.

Kanskje litt interessant at jeg i går endret foretrukket kommunikasjonsreferanse til telefon, da jeg så en annen her på forumet hadde gjort det samme og blitt oppringt dagen etter. Her ringte de meg også dagen etter. Sannsynligvis tilfeldig, men hvem vet

Handyman

Sitat fra: GOS på tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:36
Sitat fra: najtrox på tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:19
Virker som det er 3 telefoner man må forvente totalt da? Beskjeden jeg fikk på opprinnelig samtale var at de ville avtale levering om en da, to ukers tid. Men kan jo da virke som gos ihvertfall har fått en samtale til før faktisk avtale om utleveringstidspunkt. Spennende

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Dette var faktisk den tredje telefonsamtalen, men den andre var egentlig bare at de kom tilbake og informerte om type sommerdekk. (Michelin P Zero på LR AWD, ikke P4 eller P4S. Muligens annerledes på Performance for alt jeg vet. Og til de som har hørt R2 på piggfrie, så sa dama igjen Nokian R3 i dag uten at jeg snakket om vinterdekkene. Hun bare listet opp det som var notert at jeg skulle ha, og jeg bekreftet at det stemte)

Øøøøh... mener du Pirelli eller Michelin?   P Zero er det vel Pirelli som lager?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

versys

Da ble også jeg oppringt i dag
Reservasjonsdato:31.03.16
Bestillingsdato:06.12.18
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: LR AWD, Deep Blue,Svart/hvit int, EAP, 18", bestilte også 18" Nokian Piggfritt vinterdekk fra Tesla
Oppringt:22.01.19
Estimert levering: Mars Kokstad (Bergen). Ikke mulighet for februar.
Etternavn: A
Bekreftet bestillngsvalg, hadde ikke peiling på type dekk, kunne ikke si noe om takstativ, spurte om forsikring, om den skulle registreres på meg, og om jeg trengte finansiering.
Tesladamen kunne ikke svare på noen av de spørsmål som jeg spurte om uten at hun sa at alle Tesla som skulle til norge skulle veien innom Zebrugge.
Ble oppringt fra et norskt nummer, +47 4080xxxx

Lynkjapp

Sitat fra: versys på tirsdag 22. januar 2019, klokken 15:38
Tesladamen kunne ikke svare på noen av de spørsmål som jeg spurte om uten at hun sa at alle Tesla som skulle til norge skulle veien innom Zebrugge.
Det synes jeg er positivt, hvis det viser seg å være tilfellet. Det betyr sannsynligvis at våre biler skal bli kvalitetssjekket og få skiltholderen pent og enhetlig plassert i Zeebrugge, isteden for at det skal skje ymse kvalitetssjekk og ymse boring og skiltplassering på forskjellige norske servicesenter. Om det forsinker bilen min en uke så er det helt greit.

At de har kvalitetssikring på ett stort sted øker også sjansen for at de har på lager den delen som ble ødelagt på vei fra Fremont, mens et norsk servicesenter kanskje må vente i flere uker på et nytt speil eller et flekkfritt sete.

GOS

Sitat fra: Handyman på tirsdag 22. januar 2019, klokken 15:15
[

Øøøøh... mener du Pirelli eller Michelin?   P Zero er det vel Pirelli som lager?
[/quote]

Godt poeng, det stemmer jo. Nå ble jeg usikker.
Ganske sikker på at han sa P Zero den gangen for en god uke siden. Det var definitivt ikke Michelin Pilot Sport P4 eller P4S for det spurte jeg spesifikt om, og det var da ha sa at det var det ikke, men det var "P Zero". Tenkte ikke noe mer over det. Får vel vente å se da:-)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

torjze

På bildene fra Glovis Cosmos ser en helt tydelig at det står Michelin-dekk på aerofelger

leifarneb

Angående levering av T M3P. Fikk tlf ne 2 av Tesla idag at min M3P er på første båt, forventet levert mellom 15-28.02. Reserverte i Juni 2018. Har Model X fra før. Halleluja!

Terhar

Fikk også telefon nr to idag, norsk nummer, engelskspråklig dame.
Hun bekreftet at bilen er på første båt, ikke Performance. VIN får vi angivelig når båten ankommer Belgia i begynnelsen av februar, levering slutten av februar.
Hun ville ha bekreftet vinterdekk, evt forsikring, hvem bilen skulle registreres på.
Reservert bil 31.3.16, bestilt 5.12.18
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

SH aka F_P

Ny tlf i dag på meg også.
Venter på en P, reservert 31.03.16, bestilt 05.12.18, har X fra før.
Visstnok "priority" levering i følge den hyggelige mannen i andre enden. Han garanterte levering i februar, og mente også det var mulig å slippe utlevering på varemessen på Lillestrøm. Spurte om å få Brummundal, men vi får nå se.

Neste tlf kunne etter sigende forventes om ca 2 uker med konkret dato for utlevering.

PS! Han jeg snakket med sa at de hadde fått beskjed om at "Oslo-utlevering" av de første bilene ikke var bestemt. Det kunne bli Lillestrøm eller Drammen, sa han da.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA