Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Europeiske telefonsamtaler har startet!

Startet av Lynkjapp, tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

Nicky777

Sitat fra: Flyvern på torsdag 17. januar 2019, klokken 07:06
Sitat fra: GOS på fredag 11. januar 2019, klokken 15:56
Sitat fra: quanmeister på fredag 11. januar 2019, klokken 15:48
Av dere som har blitt ringt opp, har dere fortsatt valget "Trenger du å foreta endringer? Endre design" inne på my tesla? Jeg har det tilgjengelig og har antatt at det betyr at bilen ennå ikke er produsert.

Jeg også selv om det nå er flere dager siden jeg ble oppringt

Jeg reserverte 31/3-2016 og bestilte 11. desember. Ikke blitt oppringt ennå. Jeg har også fortsatt valget "Endre design" inne på Tesla-kontoen. Så bilen kan jo ikke være på den båten som har gått nå (Glovis Captain).
Hva med deg GOS, har du fortsatt valget?

Folk legger for mye i disse oppringningene. De har ingenting å si for når du får bilen din osv. Jeg ble oppringt i går og spurte litt rundt dette med båten og annet. Selgeren innrømmet at det var litt "kaos" hos Tesla nå og at endel ting var litt uklart. Selgeren lurte på om jeg var klar til å få bilen i løpet av februar. Jeg sa ja til det og spurte om den da kom i løpet av februar. Han sa da at det mest optimistiske anslaget var februar, men han sa også at han kunne garantere alle bil innen utløpet av mars. Han kunne ikke si nøyaktig omfanget biler på båten som går nå, men da jeg spurte om det var 2000 biler sa han at det nok ikke var så langt unna sannheten. Han sa også at noen av disse skulle til Norge. Det virket tydelig at bilene ville bli fordelt på kundene etter ankomst til Europa. Jeg spurte også om jeg ville få bilen mye senere dersom jeg endret konfigurasjon nå (brukte eksempelet med å bytte til hvitt interiør) og da sa han at det maks ville gi en forsinkelse på en uke eller to. Grunnen til at de ringer nå er at de ønsker oversikt over vinterdekk, finansiering, innbytte osv. Vi vil bli oppringt senere når henting skal avtales og man kan endre på ting frem til dette tidspunktet. Jeg sa for eksempel at jeg ville ha Nokian piggfrie vinterdekk, men han sa det ikke var noe problem å droppe de når jeg blir oppringt neste gang.

S4e

Sitat fra: Nicky777 på torsdag 17. januar 2019, klokken 07:22
Sitat fra: Flyvern på torsdag 17. januar 2019, klokken 07:06
Sitat fra: GOS på fredag 11. januar 2019, klokken 15:56
Sitat fra: quanmeister på fredag 11. januar 2019, klokken 15:48
Av dere som har blitt ringt opp, har dere fortsatt valget "Trenger du å foreta endringer? Endre design" inne på my tesla? Jeg har det tilgjengelig og har antatt at det betyr at bilen ennå ikke er produsert.

Jeg også selv om det nå er flere dager siden jeg ble oppringt

Jeg reserverte 31/3-2016 og bestilte 11. desember. Ikke blitt oppringt ennå. Jeg har også fortsatt valget "Endre design" inne på Tesla-kontoen. Så bilen kan jo ikke være på den båten som har gått nå (Glovis Captain).
Hva med deg GOS, har du fortsatt valget?

Folk legger for mye i disse oppringningene. De har ingenting å si for når du får bilen din osv. Jeg ble oppringt i går og spurte litt rundt dette med båten og annet. Selgeren innrømmet at det var litt "kaos" hos Tesla nå og at endel ting var litt uklart. Selgeren lurte på om jeg var klar til å få bilen i løpet av februar. Jeg sa ja til det og spurte om den da kom i løpet av februar. Han sa da at det mest optimistiske anslaget var februar, men han sa også at han kunne garantere alle bil innen utløpet av mars. Han kunne ikke si nøyaktig omfanget biler på båten som går nå, men da jeg spurte om det var 2000 biler sa han at det nok ikke var så langt unna sannheten. Han sa også at noen av disse skulle til Norge. Det virket tydelig at bilene ville bli fordelt på kundene etter ankomst til Europa. Jeg spurte også om jeg ville få bilen mye senere dersom jeg endret konfigurasjon nå (brukte eksempelet med å bytte til hvitt interiør) og da sa han at det maks ville gi en forsinkelse på en uke eller to. Grunnen til at de ringer nå er at de ønsker oversikt over vinterdekk, finansiering, innbytte osv. Vi vil bli oppringt senere når henting skal avtales og man kan endre på ting frem til dette tidspunktet. Jeg sa for eksempel at jeg ville ha Nokian piggfrie vinterdekk, men han sa det ikke var noe problem å droppe de når jeg blir oppringt neste gang.
Enig - tror de ringer alle som har bestilt i vilkårlig rekkefølge og at dette ikke kan tolkes i forhold til når den enkelte får bilen.

Jeg ble også ringt opp i går og fikk de samme beskjeder som deg. Seneste leveranse i løpet av mars, men kanskje før.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

GOS

#167
Sitat fra: Flyvern på torsdag 17. januar 2019, klokken 07:06
Jeg reserverte 31/3-2016 og bestilte 11. desember. Ikke blitt oppringt ennå. Jeg har også fortsatt valget "Endre design" inne på Tesla-kontoen. Så bilen kan jo ikke være på den båten som har gått nå (Glovis Captain).
Hva med deg GOS, har du fortsatt valget?
[

Jeg reserverte 31/3-2016 og bestilte 11. desember. Ikke blitt oppringt ennå. Jeg har også fortsatt valget "Endre design" inne på Tesla-kontoen. Så bilen kan jo ikke være på den båten som har gått nå (Glovis Captain).
Hva med deg GOS, har du fortsatt valget?
[/quote]

Ja, jeg har fortsatt valget om å "Endre Design". (Jeg reserverte 31/3-2016 og bestilte 05. desember. og ble oppringt 08.01)
I går sa Tesla til meg at vi får ikke VIN før like før (1-2 uker) levering, når bilene var kommet til Europa. Når jeg kommenterte at det for 5 år siden ble tildelt VIN nummer når bilen gikk i produskjon, så svarte han at logistikken var helt annerledes med Model 3. Om det stemmer gjenstår å se, men antagelig så gjør det det, og de produserer i bøtter og spann og "sorterer" sikkert og gir VIN nummer når de kommer til Nederland for omlasting. Jeg er ganske sikker på at mange av våre biler er produsert.....og håper fortsatt på at min er på første båt siden Model S'en er solgt.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Magnus Hansen

Jeg tror det riktig som det sies av flere her at det ikke er noe sammenheng mellom når man får oppringning og når man får bil. Først tenkte jeg at bilene som nå er på vei er tiltenkt konkrete kunder, men det er tydeligvis ikke tilfelle. De satser nok på å ringe rundt til alle som har bestilt før jul før den første bilen blir levert. Ettersom bilene ruller ut av båten så matches de med kunder basert på bestilling eller rservasjonstidspunkt. Så blir det litt tilfeldig når man faktisk får bilen avhengig av hvor populær konfigurasjonen er i forhold til hvor mange de har produsert.

Karma

Reservasjonsdato: 04/04-2017
Bestillingsdato: 11/12-2018
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: AWD, solid black, Svart int, 18" aero
Fakturanr:
Oppringt: 17.01.19
Estimert levering: februar
Etternavn på: T


Sent from my iPhone using Tapatalk

ok67

Reservasjonsdato: 04/04-2016
Bestillingsdato: 11/12-2018
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: AWD, Midnight Silver, Svart int, 19"
Fakturanr: 11xx
Oppringt: 17.01.19
Estimert levering: Mars
Etternavn på: K
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

leifarneb

Hei,

Tror det er på tide å roe ned både uroer om "jeg får ikke bilen min til tiden" og "hvorfor har ingen ringt meg!?"

Det er inside sales som som ringer rundt. Dette er inne-selgere som har to oppgaver;

1) Selge deg så mye utover det du allerede har bestilt som mulig; feks dekk, finansiering.
2) Følge deg opp - skape trygghet i kjøpsprosessen.

Når og i hvilken rekkefølge bilene leveres vet vi først noe om, så snart bilene er i Europa. Hverken selger eller kundeservice sitter på spesielt mye mer informasjon. De nærmeste som antageligvis vet noe mer konkret er havnen i Drammen som antageligvis er forhåndsvarslet om mange anløp og mellomlagring av biler i en periode.

Alle bilene som leveres i Februar og frem til midten av Mars er for lengst produsert. De produseres i batch, og eneste to valgene på bilen er i praksis 1) Farge 2) Performance. resten er bare SW. De har for lengst forecastet all produksjonen til godt ut i våres... det kan tenkes at enkelte kommer uheldig ut, dvs feks at de har produsert for få biler av en farge ift. de som er konfigurert... men det blir bare spekulasjoner.

LAB

Strøm Tycoon

Reservasjonsdato: 31/03-2017
Bestillingsdato: 07/12-2018
Tidligere Tesla-eier: Ja
Bestilt konfigurasjon: P AWD, Deep Blue Metallic, Svart int
Fakturanr:
Oppringt: 17.01.19
Estimert levering: Kunne ikke si nøyaktig, blir oppringt om ca. 2 uker for å avtale levering. Har på følelsen at bilen er på båten.
Etternavn på: P

JP-Golf

Reservasjonsdato: 11/12-2018
Bestillingsdato: 13/12-2018
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: AWD, Deep Blue Metallic, Svart int
Fakturanr:
Oppringt: 17.01.19
Estimert levering: mars
Etternavn på: B

najtrox

Fikk også beskjed om at telefoner med avtale om levering skulle begynne om ca 2 uker.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


hawK

Sitat fra: leifarneb på torsdag 17. januar 2019, klokken 20:20
Hei,

Tror det er på tide å roe ned både uroer om "jeg får ikke bilen min til tiden" og "hvorfor har ingen ringt meg!?"

Det er inside sales som som ringer rundt. Dette er inne-selgere som har to oppgaver;

1) Selge deg så mye utover det du allerede har bestilt som mulig; feks dekk, finansiering.
2) Følge deg opp - skape trygghet i kjøpsprosessen.

Når og i hvilken rekkefølge bilene leveres vet vi først noe om, så snart bilene er i Europa. Hverken selger eller kundeservice sitter på spesielt mye mer informasjon. De nærmeste som antageligvis vet noe mer konkret er havnen i Drammen som antageligvis er forhåndsvarslet om mange anløp og mellomlagring av biler i en periode.

Alle bilene som leveres i Februar og frem til midten av Mars er for lengst produsert. De produseres i batch, og eneste to valgene på bilen er i praksis 1) Farge 2) Performance. resten er bare SW. De har for lengst forecastet all produksjonen til godt ut i våres... det kan tenkes at enkelte kommer uheldig ut, dvs feks at de har produsert for få biler av en farge ift. de som er konfigurert... men det blir bare spekulasjoner.

LAB

Forsåvidt enig i det du skriver her.
Det er en del mulige konfigurasjoner, hvis man kun regner P/LR og fargekombinasjoner som er tilgjengelig gjennom konfiguratoren er det vel 20 mulige konfigurasjoner (hvis ikke hoderegningen min er helt ute).
Jeg vil også tro at de til en viss grad er produsert basert på bestillingene som er kommet, men det at man fremdeles kan endre design gjør meg jo litt usikker. Selv endret jeg fra 18" til 19" hjul forrige torsdag, på bestillingen min fra 12. des.
Men jeg har ikke noe erfaring med Tesla fra tidligere.

kc

#176
Reservasjonsdato: 31/3-2016
Bestillingsdato: 10/12-2018
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: AWD, Midnight Silver Metallic, Svart int, EAP
Fakturanr: Under 100
Oppringt: 18.01.19
Estimert levering: februar/mars
Etternavn på: C

snippet

BMW i3 - Bergen

Jarv!s

Sitat fra: snippet på fredag 18. januar 2019, klokken 14:56
Sitat fra: denwhi på onsdag 16. januar 2019, klokken 16:03
Hvor finner man fakturanummer?

Er det noen som kan svare på dette? Jeg lurer også

Hei.
Logg inn: https://www.tesla.com/no_NO/teslaaccount
Trykk så på bilen din, bla litt ned og se på høyre side, og åpne Depositumfaktura og se Fakturanummer i dokumentet oppe til høyre :)
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

snippet

Sitat fra: Jarv!s på fredag 18. januar 2019, klokken 14:58
Sitat fra: snippet på fredag 18. januar 2019, klokken 14:56
Sitat fra: denwhi på onsdag 16. januar 2019, klokken 16:03
Hvor finner man fakturanummer?

Er det noen som kan svare på dette? Jeg lurer også

Hei.
Logg inn: https://www.tesla.com/no_NO/teslaaccount
Trykk så på bilen din, bla litt ned og se på høyre side, og åpne Depositumfaktura og se Fakturanummer i dokumentet oppe til høyre :)

Takk, der fant jeg det. Da antar jeg at det som er oppgitt av fakturanummer på de som er blitt oppringe er de to først sifferne? I mitt tilfelle 40xx + bokstav + mange tall
BMW i3 - Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA