Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Europeiske telefonsamtaler har startet!

Startet av Lynkjapp, tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

18650

Sitat fra: Krizz på torsdag 10. januar 2019, klokken 20:56
Er redd for at vi som har bestilt performance må åpne lommeboken enda litt til å spytte inn 31.100,- for 20" med vinter.

Kjedelig å få telefon par dager før levering om at de har gjort en feil og hjulene ikke passer :(

Jeg kommer til å bestille 19" OEM vinterhjul til P. Om de ikke passer pga #lipgate, får jeg bare felgnavet dreiet. Det er en enkel operasjon. Prisforskjellen fra 19" opp til 20" vinterhjul var faktisk overraskende liten - egentlig et kupp, men på vinterens vaskebrett og lavfriksjonsflater er 19" et bedre valg. Større utvalg av dekk også. Og vesentlig lavere dekkpris.

On topic: reserverte 7. des. 18 og bestilte 28. des. Ingen telefon enda.

geirgp

#91
Sitat fra: olavxxx på torsdag 10. januar 2019, klokken 18:28
Sitat fra: HermanGatevold på torsdag 10. januar 2019, klokken 03:56
Kan dere som ikke har blitt oppringt la være å poste etter malen?
Vil være bedre å bruke google forms til det, da kan man kjøre grafer på resultatet.

Da har jeg laget ett skjema!

Fylles ut her:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYGhPhbgVp5QtwZUUK8H_IJRuopOLbCJymx0Rqpb--seni9g/viewform?usp=sf_link

Merk: du må være innlogget med google konto for å fylle ut skjemaet, dette for å unngå flere enn 1 svar per person, og mulighet for å endre svar i etterkant (eks hvis man endre konfigurasjon, eller man ikke har blitt ringt, men så blir ringt)

Samtidig er epost-adresse innsamling skrudd av, så det er likevel anonymt. Kun google som vet hvem som har fylt ut hva.

Se alle (anonyme) svar her:
Grafisk: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYGhPhbgVp5QtwZUUK8H_IJRuopOLbCJymx0Rqpb--seni9g/viewanalytics
"Excel": https://docs.google.com/spreadsheets/d/1R0HcrcO0jj33odrCGPnSbdaCmUhmx0xvB4nE3_0h0QM/edit?usp=sharing

Edit:
Prøvde å hente inn mest mulig variabler som kan tenkes å påvirke leveransetidspunkt, samt hente inn data om hva som blir sagt når man blir oppringt.

Er det noen google sheets ninjaer som kan lage noen kule grafer/etc? (svarene ligger som nevnt åpent). Eks se sammenheng mellom datoer/konfigurasjonsvalg og når man blir ringt?

Edit 2: Laget en ny tråd for dette: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=43437.0
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014


GRS

#93
Veldig bra skjema! :-)

Ser det ut som det er noe system i oppringningene, eller blir det så lik utlevering at de er helt vilkårlig?

De som ber om annet utleveringssted enn Lillestrøm, fører det til senere levering?
TM3P sort/sort

pets

Da ble jeg akkurat oppringt av Tesla. En hyggelig svensk herremann, som tok seg god tid.

Angående levering sa han at de "gikk ut med" tidlig mars, men at det kunne skje i februar.
Fikk også kjøpt nokian R3 piggfri til ca 15-16k. Bytte til vinterdekk var inkludert.

Han mente også at Lade var utleveringssted for Trondheim.

Magnus Hansen

Synes fremdeles er det litt underlig med den her ringinga. Hvorfor sender de ikke mail? Med link til et onlineskjema hvor kan svare på disse spørsmålene


Kris_TM3


Linka

Noen som vet hvilke type telefonnummer de ringer fra? (Hva starter de med) Er redd jeg tror det er telefonselgere  ::)

Lynkjapp

Sitat fra: Line K på fredag 11. januar 2019, klokken 15:13
Noen som vet hvilke type telefonnummer de ringer fra? (Hva starter de med) Er redd jeg tror det er telefonselgere  ::)
De jeg har sett rapportert om har vært fra vanlige norske nummer som har begynt på 21. Men det er sikkert ikke umulig at en og annen Tesla-ansatt plutselig ringer fra sin egen mobiltelefon. Så man må vel bare ta alle telefoner nå frem til bilen står i garasjen. :)

pets

Jeg ble oppringt av Tesla motors Skøyen (+47 21 95 .. ..)

Chisnate

Ble oppringt Idag av en trivelig type, fikk beskjed om at de hadde lov å si mars levering, men mulig  det kunne bli februar! Ellers for oss som har valgt performance passer kun 19" og 20" disse lå på rundt 27k for 19 og 31 for 20 sa han. Dumt, kunne tenkt meg 18" aero, spurte om å få vinterdekk istedenfor sommerdekk, men dette var ikke mulig pga ressurser..

GOS

Sitat fra: Line K på fredag 11. januar 2019, klokken 15:13
Noen som vet hvilke type telefonnummer de ringer fra? (Hva starter de med) Er redd jeg tror det er telefonselgere  ::)

De ringte fra 21061929 til meg. (Han het Josh og var engelsk talende)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

RuneW

Sitat fra: pets på fredag 11. januar 2019, klokken 12:48
Da ble jeg akkurat oppringt av Tesla. En hyggelig svensk herremann, som tok seg god tid.

Angående levering sa han at de "gikk ut med" tidlig mars, men at det kunne skje i februar.
Fikk også kjøpt nokian R3 piggfri til ca 15-16k. Bytte til vinterdekk var inkludert.

Det er vel 5k over "takst". Hm...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

quanmeister

Av dere som har blitt ringt opp, har dere fortsatt valget "Trenger du å foreta endringer? Endre design" inne på my tesla? Jeg har det tilgjengelig og har antatt at det betyr at bilen ennå ikke er produsert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA