Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Europeiske telefonsamtaler har startet!

Startet av Lynkjapp, tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

VegardS

Sitat fra: RuneW på torsdag 24. januar 2019, klokken 20:36

Dette er jo hvis det stemmer fantastiske nyheter! Jeg sier ikke nei takk til å slippe å kjøre en bil fram og to biler tilbake og stå og knote med hjulskift ute i været!



Til meg sa damen som ringte at bilen ble levert med vinterdekk, og at sommerdekkene skulle sendes til nærmeste VIAnor forhandler..
Jeg har sendt en mail og spurt om oppklarning i dette.

Lynkjapp

Nå har jeg også fått opp valgmuligheter om leveringssted på min Tesla-konto. Men jeg bor 6 km fra servicesenteret på Rud i Bærum. Likevel foreslår de Drammen eller Brummunddal. Er dette en bug eller er det slik at de planlegger store utleveringer fra disse stedene? Drammen kan man jo skjønne, siden det sannsynligvis er der bilen kommer i land. Men Brummunddal? WTF...

Krizz

Sitat fra: Lynkjapp på fredag 25. januar 2019, klokken 10:44
Nå har jeg også fått opp valgmuligheter om leveringssted på min Tesla-konto. Men jeg bor 6 km fra servicesenteret på Rud i Bærum. Likevel foreslår de Drammen eller Brummunddal. Er dette en bug eller er det slik at de planlegger store utleveringer fra disse stedene? Drammen kan man jo skjønne, siden det sannsynligvis er der bilen kommer i land. Men Brummunddal? WTF...


Fikk samme hos meg selv om jeg velger postnummer 2000 (lillestrøm)

Kun brummundal og drammen.

Forhørte meg med Tesla og han sa bilene skulle leveres ut på varemessen og at det ikke hadde noe betydning hva jeg valgte.
Håper dette stemmer, da jeg har bestilt vinterhjul med montering på varemessen ved levering.

Amoss

Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 24. januar 2019, klokken 20:12
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. januar 2019, klokken 20:03men ble forespurt om hjemmelevering som er et alternativ de nå vil tilby
Det er i tilfelle en game changer som alle med uoriginale vinterhjul burde få med seg. Dette må jo bety at man kan få bilen levert på sommerdekk, rett til parkeringen/garasjen hjemme, og så kan man skifte til vinterhjul i ro og mak.

Eller enda bedre (for de som ikke vil/kan/gidder å bytte dekk selv): Be om å få bilen levert direkte til din dekkskifter/ditt dekkhotell :)
Model S 85D

RuneW

Sitat fra: Amoss på fredag 25. januar 2019, klokken 10:56
Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 24. januar 2019, klokken 20:12
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. januar 2019, klokken 20:03men ble forespurt om hjemmelevering som er et alternativ de nå vil tilby
Det er i tilfelle en game changer som alle med uoriginale vinterhjul burde få med seg. Dette må jo bety at man kan få bilen levert på sommerdekk, rett til parkeringen/garasjen hjemme, og så kan man skifte til vinterhjul i ro og mak.
Eller enda bedre (for de som ikke vil/kan/gidder å bytte dekk selv): Be om å få bilen levert direkte til din dekkskifter/ditt dekkhotell :)

En interessant tanke!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Toalmar

Da kom e-post nr 2 til meg. Ettersom jeg har valgt å kjøpe 18'' Aero med Nokian har jeg nå fått pris på de og det ble kr 15.560,-
De opplyste også at Wheel cap settet ikke følger med og det må eventuelt kjøpes på Service senteret.
Sommerdekkene blir ikke levert nå, men du kan hente dem på ett Dekkhotell
Når det gjelder utlevering har jeg spurt om Brumunddal er mulig og det har jeg fått bekreftet.
Neste henvendelse vil være fra de på utlevering ca 1-2 uker før bilen er klar.
I tillegg fikk jeg fikk nå beskjed om å fylle inn mere detaljer på kontoen så som fødselsnummer, adresse etc. Etter at jeg gjorde endret kontoen seg.

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

hemi

sommerdekk eller sommerfelgsett?

Jeg ble nektet å hente sommerDEKK og få vinterhjul på felgene, derfor jeg spør.

HermanGatevold

Sitat fra: Toalmar på fredag 25. januar 2019, klokken 21:18
De opplyste også at Wheel cap settet ikke følger med og det må eventuelt kjøpes på Service senteret.
Det var rart. Hun jeg snakket med mente bestemt at det fulgte med som en del av vinterhjul-pakken. Hun var engelsktalende hun jeg snakket med. Synes det er fryktelig mye rare beskjeder som blir gitt på kryss og tvers fra Tesla.

Toalmar

Når det gjelder Wheel cp settet så skrev han følgende:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Sitat fra: hemi på fredag 25. januar 2019, klokken 21:23
sommerdekk eller sommerfelgsett?

Jeg ble nektet å hente sommerDEKK og få vinterhjul på felgene, derfor jeg spør.
[/quote
Bilen leveres med Aero felger påmontert vinterdekk. Aero felger påmontert sommerdekk får man på ett dekkhotell
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Olings

Har bare mottatt 1 telefonsamtale, men ordnet da bl.a. innbytte av den gamle ICE-bilen og fortalte at jeg hadde egen finansiering. I dag fikk jeg muligheten til å fylle inn informasjonen på nytt, men da hadde de krysset av for finansiering via Tesla for meg og jeg kunne ikke velge den vekk. Det ble også spurt om innbytte på nytt selv om jeg allerede har fått pristilbud og takket ja. Kunne heller ikke velge vekk Drammen som utleveringssted. Bor i Oslo, så det går greit, men hadde kanskje valgt Lillestrøm om jeg hadde kunnet velge. Litt usikker på om jeg nå blir satt "på vent" til jeg har søkt finansiering gjennom Tesla (må gjøres 30 dager før utlevering). Har tenkt å "cashe" ut bilen. Litt frustrende da jeg jo vil ha bilen kjappest mulig og ikke vet om jeg nå har blitt satt i "fryseboksen".

Tom

Hadde av en eller annen grunn ikke adresse på tesla kontoen min,la den til og fikk opp masse nytt,velge hvor jeg vil ha den utlevert +++ Har bare fått en telefon med estimert levering mars..

Toalmar

Sitat fra: Tom på fredag 25. januar 2019, klokken 21:48
Hadde av en eller annen grunn ikke adresse på tesla kontoen min,la den til og fikk opp masse nytt,velge hvor jeg vil ha den utlevert +++ Har bare fått en telefon med estimert levering mars..
:+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

DeepFu

Sitat fra: Toalmar på fredag 25. januar 2019, klokken 21:45
Sitat fra: hemi på fredag 25. januar 2019, klokken 21:23
sommerdekk eller sommerfelgsett?

Jeg ble nektet å hente sommerDEKK og få vinterhjul på felgene, derfor jeg spør.
[/quote
Bilen leveres med Aero felger påmontert vinterdekk. Aero felger påmontert sommerdekk får man på ett dekkhotell

Så det betyr altså at jeg først må kjøre 50 mil t/r for å få lov å hente bilen, så må jeg en måned seinere kjøre 50 mil t/r for å få hentet sommerdekkene?? Dette + forvirringen rundt takstativ + den noe lemfeldige måten det ser ut som de tar kontakt med folk på + usikkerheten om referralkoder er registrert eller ikke får meg til å lure på om de går inn for å se hvor langt de kan strekke strikken. Mulig noen synes det er litt sjarmerende og "the Tesla-way", jeg synes ikke det er måten å behandle voksne folk som kjæreber om å få lov å gi fra seg en halv million hver.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

S4e

Forstår det er mange spørsmål akkurat og få svar, men er sikker på at de finner en ordning for transport av dekk (eller et dekkhotell i nærheten).
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA