Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Europeiske telefonsamtaler har startet!

Startet av Lynkjapp, tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Tiger123 på fredag 18. januar 2019, klokken 23:19
Sitat fra: sjokomelk på fredag 18. januar 2019, klokken 19:12
Sitat fra: Lynkjapp på fredag 18. januar 2019, klokken 19:11
Følger det med en Type2---Type2, som f eks kan brukes til tredjeparts ladeboks, eller inngår det en Type2---klump---230V-støpsel for å sette rett i veggen?
Ja ;D


Hahahahah, det mest irriterende svaret man kan få på den type spørsmål:)
Begge kablene følger med.
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=42385.msg752499#msg752499
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

sinhal

Da ble også jeg oppringt i dag
Reservasjonsdato:14.12.18
Bestillingsdato:17.12.18
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: LR AWD, Solid black,Svart int, EAP, 19", bestilte også 19" Nokian Piggfritt vinterdekk fra Tesla
Oppringt:21.01.19
Estimert levering: Så tidlig som mulig i Drammen
Etternavn: H

Nickelilltroll

Haff... Ringte meg fra et Belgiskt nummer nå, en ringesignal åsså la dem på. Prøvde å ringe dem opp men var bare opptatt i 10 min...

Ikke lett å passe på mobilen SÅ hardt hele tiden.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

emurof

Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 21. januar 2019, klokken 13:56
Haff... Ringte meg fra et Belgiskt nummer nå, en ringesignal åsså la dem på. Prøvde å ringe dem opp men var bare opptatt i 10 min...

Ikke lett å passe på mobilen SÅ hardt hele tiden.

Det er ganske tåpelig. Man får ikke muligheten til å svare engang. Lurer på om de har et visst antall telefoner de må gjennom i løpet av en dag, og så gidder de ikke engang å vente på svar for at de skal få fylt opp kvoten sin?

Lynkjapp

Sitat fra: emurof på mandag 21. januar 2019, klokken 14:33

Det er ganske tåpelig. Man får ikke muligheten til å svare engang.
Helt normalt opplegg. De stiller inn hvor mange nummer som skal ringes til samtidig, 2, 5 eller 10 for eksempel. Og så fort noen svarer på en av oppringingene så blir de andre lagt på. Så det som skjedde med Nickelilltroll var at det var en annen kunde, i samme oppringingsgruppe, som rakk å svare på første signal.

Bra eller dårlig? Bra, mener jeg. Dette betyr at oppringerne kan bruke tiden på å snakke med folk isteden for å sitte og vente på folk som ikke tar telefonen. Til slutt kanskje de får tid over til å ringe opp meg også. :D

Magnus Hansen

Sitat fra: emurof på mandag 21. januar 2019, klokken 14:33
Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 21. januar 2019, klokken 13:56
Haff... Ringte meg fra et Belgiskt nummer nå, en ringesignal åsså la dem på. Prøvde å ringe dem opp men var bare opptatt i 10 min...

Ikke lett å passe på mobilen SÅ hardt hele tiden.

Det er ganske tåpelig. Man får ikke muligheten til å svare engang. Lurer på om de har et visst antall telefoner de må gjennom i løpet av en dag, og så gidder de ikke engang å vente på svar for at de skal få fylt opp kvoten sin?

Ja, det gjelder å tolke alt mest mulig negativt selvfølgelig.. Det er jo et callsenter system her. Det er ingen som sitter og velger ut hvem de skal ringe og slå nummeret. Systemet ringer opp og man får tildelt en samtale. Mulig systemet her ringte opp x antall, og så var det for mange som tok telefonen i forhold til tilgjengelige Teslansatte. Men det er jo ingen grunn til å stresse. Blir jo oppringt igjen snart og det har ingen innvirkning på leveringstid

Nickelilltroll

#216
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 21. januar 2019, klokken 14:40
Sitat fra: emurof på mandag 21. januar 2019, klokken 14:33
Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 21. januar 2019, klokken 13:56
Haff... Ringte meg fra et Belgiskt nummer nå, en ringesignal åsså la dem på. Prøvde å ringe dem opp men var bare opptatt i 10 min...

Ikke lett å passe på mobilen SÅ hardt hele tiden.

Det er ganske tåpelig. Man får ikke muligheten til å svare engang. Lurer på om de har et visst antall telefoner de må gjennom i løpet av en dag, og så gidder de ikke engang å vente på svar for at de skal få fylt opp kvoten sin?

Ja, det gjelder å tolke alt mest mulig negativt selvfølgelig.. Det er jo et callsenter system her. Det er ingen som sitter og velger ut hvem de skal ringe og slå nummeret. Systemet ringer opp og man får tildelt en samtale. Mulig systemet her ringte opp x antall, og så var det for mange som tok telefonen i forhold til tilgjengelige Teslansatte. Men det er jo ingen grunn til å stresse. Blir jo oppringt igjen snart og det har ingen innvirkning på leveringstid

Greia var mer at det ringer EN signal uansett hva slags system det er... De burde få tilbakemelding på det...

Ellers kan jeg få "en-ringe-tone-oppkald" i noen dager virker det som for nå har jeg alerede fått 2 sånne...

Callsenteropplegg er greit men ring meg heller dere har tid for meg, ikke når dere IKKE har tid.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Counterpointer

Jeg lurer på hvor lang tid det egentlig tar å ringe i underkant av 5000 kunder ?

Min teori begynner å bli at det kanskje er flere kontrakter enn hittil antatt .....

PS jeg har ikke blitt ringt enda

tori-no

Angående belgisk nummer.
Jeg ble oppringt fra norsk nummer men av ei engelsk dame på fredag.
I dag har jeg hatt et ubesvart anrop fra et belgisk nummer(Genk). Er dere sikre på at det belgiske nummeret er fra Tesla?
Jeg googlet nummeret og ble "fortalt" at dette var et nummer som var blitt brukt til Microsoft scam.

LItt merkelig at jeg skulle bli ringt opp 2 dager på rad av Tesla, så lenge flere ikke har blitt oppringt enda?(kanskje bilen min allerede står i butikken:-))

Nickelilltroll

Sitat fra: tori-no på mandag 21. januar 2019, klokken 19:23
Angående belgisk nummer.
Jeg ble oppringt fra norsk nummer men av ei engelsk dame på fredag.
I dag har jeg hatt et ubesvart anrop fra et belgisk nummer(Genk). Er dere sikre på at det belgiske nummeret er fra Tesla?
Jeg googlet nummeret og ble "fortalt" at dette var et nummer som var blitt brukt til Microsoft scam.

LItt merkelig at jeg skulle bli ringt opp 2 dager på rad av Tesla, så lenge flere ikke har blitt oppringt enda?(kanskje bilen min allerede står i butikken:-))

Da må de gjerne ringe meg igjen, eier ikke en eneste microsoftprodukt, her går det i eplegreier ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Handyman

Sitat fra: tori-no på mandag 21. januar 2019, klokken 19:23
Angående belgisk nummer.
Jeg ble oppringt fra norsk nummer men av ei engelsk dame på fredag.
I dag har jeg hatt et ubesvart anrop fra et belgisk nummer(Genk). Er dere sikre på at det belgiske nummeret er fra Tesla?
Jeg googlet nummeret og ble "fortalt" at dette var et nummer som var blitt brukt til Microsoft scam.

LItt merkelig at jeg skulle bli ringt opp 2 dager på rad av Tesla, så lenge flere ikke har blitt oppringt enda?(kanskje bilen min allerede står i butikken:-))
Helt i starten av ringeopplegget var det flere historer om scam-samtaler.
Tror alle oppringningene fra Tesla kommer fra nummer i Norge.
Jeg ble også oppringt fra et ubrukt (norskt) nummer første dagen. Tok den på første ringet, og det var bare stille.
Ikke noe å bry seg om.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Reflektor

Jeg ble ringt opp på fredag. Hadde i grunn et eneste spørsmål. Jeg lurte på hva slags SOMMERDEKK som ble levert på 18" aero. Fikk ikke noe svar på det. Ble deretter ringt opp igjen i dag. Fantes ingen info på at jeg hadde blitt kontaktet på fredag. Gikk gjennom alt på nytt og gjentok spørsmålet mitt. Var tydelig på at jeg mente sommerdekk. Han kunne heller ikke svare, men lovte å finne det ut og svare meg på mail. Kort tid senere fikk jeg en mail med tilbud om vinterdekk. Thats it. Til dere som går og venter på denne telefonen kan jeg si at den er rimelig verdiløs. Har man brukt mer enn 15 minutter på dette forumet så vet man allerede mer enn de som sitter og ringer.

S4e

Sitat fra: Reflektor på mandag 21. januar 2019, klokken 19:52
Jeg ble ringt opp på fredag. Hadde i grunn et eneste spørsmål. Jeg lurte på hva slags SOMMERDEKK som ble levert på 18" aero. Fikk ikke noe svar på det. Ble deretter ringt opp igjen i dag. Fantes ingen info på at jeg hadde blitt kontaktet på fredag. Gikk gjennom alt på nytt og gjentok spørsmålet mitt. Var tydelig på at jeg mente sommerdekk. Han kunne heller ikke svare, men lovte å finne det ut og svare meg på mail. Kort tid senere fikk jeg en mail med tilbud om vinterdekk. Thats it. Til dere som går og venter på denne telefonen kan jeg si at den er rimelig verdiløs. Har man brukt mer enn 15 minutter på dette forumet så vet man allerede mer enn de som sitter og ringer.
Men det er nyttig for Tesla i forhold til planlegging - når du kan ta i mot bilen, om du trenger finansiering m.m.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Magnus Hansen

Jeg bestilte bil i romjulen, men byttet farge noen dager inn på nyåret til hvit. Jeg ble indikert levering sent i mars, men de lurte også på om jeg var tilgjengelig tidligere. Antar det er hvis noen avbestiller. Ellers er det vel nå bare å vente på første som får oppringning nummer to. Da blir det mer konkret skjønte jeg

GOS

Da har jeg fått ny telefon fra Tesla hvor de informerte om at min bil var en av de første og blir levert ut i februar. Den er på båten nå bekreftet hun. De ønsket å få bekreftelse på de tidligere data om dekk etc samt bekreftelse på at de hadde riktig adresse som da skulle stå på Final Invoice. Hun (engelsktalende) sa at neste gang jeg hørte fra dem på telefon var for å avtale overleveringstudspunkt. (Hun sa også at VIN kom senere)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA