Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Europeiske telefonsamtaler har startet!

Startet av Lynkjapp, tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

Vesel

Ingen som har spurt om det følger Type 2-kabel med bilen? Får gjøre det jeg når de ringer da. :blank:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Magnus Hansen

Sitat fra: Vesel på fredag 18. januar 2019, klokken 17:55
Ingen som har spurt om det følger Type 2-kabel med bilen? Får gjøre det jeg når de ringer da. :blank:

Det følger med.

Vesel

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 18. januar 2019, klokken 18:10
Sitat fra: Vesel på fredag 18. januar 2019, klokken 17:55
Ingen som har spurt om det følger Type 2-kabel med bilen? Får gjøre det jeg når de ringer da. :blank:

Det følger med.
Niceee. Du spurte da de ringte?  :)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Magnus Hansen

fra annen tråd:

Sitat
What charging equipment comes standard with the Tesla?
Model S, X and 3 comes standard with the following equipment:
-          Tesla Gen2 Mobile Connector, a cable that can be used for common outlets. The cable can be mounted with the following standard adapters:
-          An industrial adapter rated at 3.7kW (16A) for use with the so-called 'camping sockets'
-          A domestic adapter rated at 2.3 kW or 3.0kW for use with domestic sockets. The domestic adapter that comes as standard with your vehicle matches the standard domestic socket in your country.
-          A separate Type 2 charging cable for public stations




https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=43416.45

Tunk

Da ble også jeg oppringt i dag
Reservasjonsdato:141218
Bestillingsdato:171218
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon:Long range, solid black,Svart int, EAP, 18" aero, bestilte også 18" aero Nokian R3
Fakturanr:3076
Oppringt:180119
Estimert levering:Feb/Mar i Lillestrøm
Etternavn: H

Lynkjapp

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 18. januar 2019, klokken 18:10
Sitat fra: Vesel på fredag 18. januar 2019, klokken 17:55
Ingen som har spurt om det følger Type 2-kabel med bilen? Får gjøre det jeg når de ringer da. :blank:

Det følger med.

Følger det med en Type2---Type2, som f eks kan brukes til tredjeparts ladeboks, eller inngår det en Type2---klump---230V-støpsel for å sette rett i veggen?

sjokomelk

Sitat fra: Lynkjapp på fredag 18. januar 2019, klokken 19:11
Følger det med en Type2---Type2, som f eks kan brukes til tredjeparts ladeboks, eller inngår det en Type2---klump---230V-støpsel for å sette rett i veggen?
Ja ;D

Begge deler.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

HermanGatevold


Reservasjonsdato:26.5.2018
Bestillingsdato:18.12.2018
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: LR-AWD, Deep Blue, Hvitt int, EAP, 19" sport, bestilte også 18" aero Nokian R3
Fakturanr:3272
Oppringt:18.1.2019
Estimert levering:Feb/Mar i Lillestrøm/Drammen
Etternavn: K



Sent from my iPhone using Tapatalk

hawK

Lurer på om de samme sier feb/mars til noen, og mars til andre, eller om det avhenger av hvem man snakker med..


Sent from my iPhone using Tapatalk

olavxxx

Sitat fra: hawK på fredag 18. januar 2019, klokken 19:36
Lurer på om de samme sier feb/mars til noen, og mars til andre, eller om det avhenger av hvem man snakker med..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han sa til meg no later than march, men lurte på om to uker ut i februar hadde vært mulig.

torjze

Sa mars til meg, men lurte på om jeg var klar for å ta i mot bilen allerede i februar. Kanskje de kartlegger hvem som er klare og hvem som ønsker å vente?

S4e

Sitat fra: torjze på fredag 18. januar 2019, klokken 20:58
Sa mars til meg, men lurte på om jeg var klar for å ta i mot bilen allerede i februar. Kanskje de kartlegger hvem som er klare og hvem som ønsker å vente?

Samme her - senest slutt mars, men kanskje allerede i februar. Er det noen perioder du er bortreist og ikke kan motta bilen?

Basert på dette og annen info (reservasjonstid?) vil de sikkert lage en kabal med utlevering. Vil helt sikkert prøve å unngå at en bil må stå på lager fordi ny eier ikke har tid å motta...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

nitrone

Da ble også jeg oppringt i dag
Reservasjonsdato:25.07.16
Bestillingsdato:09.12.18
Tidligere Tesla-eier: Nei
Bestilt konfigurasjon: Performance, Solid black,Svart int, EAP, 20", bestilte også 20" vinterdekk fra Tesla
Fakturanr:1842
Oppringt:18.01.19
Estimert levering:Mars/så tidlig som mulig i Stavanger
Etternavn: T

hkaspenberg

Sitat fra: Dani3l på fredag 18. januar 2019, klokken 16:17
Sitat fra: hkaspenberg på fredag 18. januar 2019, klokken 15:17
Pussig, jeg har ikke noen slik "Depositumfaktura" - jeg betalte via bankoverføring og i den mailen som Tesla sendte meg står det ikke noen form for fakturanummer, eneste referanse er RN-nummeret.

;-D Hans

Du finner den nederst i høyre kolonne under "Administrer" på nettsiden.

Nope. Ringer dem på mandag.
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Tiger123

Sitat fra: sjokomelk på fredag 18. januar 2019, klokken 19:12
Sitat fra: Lynkjapp på fredag 18. januar 2019, klokken 19:11
Følger det med en Type2---Type2, som f eks kan brukes til tredjeparts ladeboks, eller inngår det en Type2---klump---230V-støpsel for å sette rett i veggen?
Ja ;D


Hahahahah, det mest irriterende svaret man kan få på den type spørsmål:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA