Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Europeiske telefonsamtaler har startet!

Startet av Lynkjapp, tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

Lynkjapp

En italiener skriver at han har blitt ringt opp av Tesla Italy og fått avtalt levering i slutten av februar. Da er vi igang! :)

kc


Lynkjapp

Det har han ikke skrevet noe om ennå. Men folk har begynt å komme med spørsmål, så det er mulig at han må svare på det også etter hvert:
https://model3ownersclub.com/threads/model-%E2%89%A1-european-deliveries.8463/page-71

Hans innlegg er #1415.

Lynkjapp

Og nå har han svart at han har bestilt Performance.

kc

Takk for info. Fyren reserverte i november 2018 så da tyder det på at de leverer bilene med høyest fortjeneste først.

Handyman

Sitat fra: kc på tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:43
Takk for info. Fyren reserverte i november 2018 så da tyder det på at de leverer bilene med høyest fortjeneste først.
...han sier også at Italia innfører incentiver 1.mars, men at Performance ikke er omfattet av disse. Derfor vil nok de fleste som som ikke skal ha P vente med levering til mars. Da er det jo naturlig å levere P først, selv om det kanskje uansett hadde blitt gjort.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kc

#6
Du har nok rett i det

hemi

Performance ftw.

men.... skal vi gjette på at tesla italia har... litt mer dødtid i hverdagen enn tesla norge i snitt har? ;)

rsomby

ALT i italia har vel litt mer dødtid enn ellers i verden...

kc

Que será, será
Whatever will be, will be
The future's not ours to see
Que será, será...

kc

Sitat fra: hemi på tirsdag 08. januar 2019, klokken 11:03
Performance ftw.

men.... skal vi gjette på at tesla italia har... litt mer dødtid i hverdagen enn tesla norge i snitt har? ;)

Siste oversikt jeg så påetellerannetforum var det 250ish bestillinger i italia vs 4800ish i Norge, men dette er ikke offisielle tall, så trolig er antallet mye høyere nå.

hemi

Får svinge innom italia og være litt kul når jeg er i nabolandene til sommern da, for her hjemme er man ikke det ;D

anorway

Da har norske kunder også begynt å få telefonoppringninger fra Tesla. (Engelsktalende men norsk nummer)

Flere tråder om folk som er blitt oppringt på Facebook gruppa: Tesla Model 3 Norge

https://www.facebook.com/groups/model3/?fref=nf

GOS


Jeg fikk telefon for 45 minutt siden. De håper på februar, men kan ikke garantere det. Det vil i hvert fall være senest i løpet av mars. Han påsto at jeg var en av de første som de ble ringt til i Norge og det ble påstått at min ville være med i første batch som kom hit. (Reserverte 31.03.2016 kl 09:00, bestilte 05.12 rundt om klokken 15:30 tror jeg det var)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

18650

Fint om dere som får telefoner også kan skrive hvor deres utleveringssted er. Takk!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA