Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva bør man se opp for og prioritere ved kjøp av brukt Model S?

Startet av elmer71, mandag 07. januar 2019, klokken 17:27

« forrige - neste »

Motorwatt

Det holder lenge. Hittil i år er det faktisk levert 20 stk. Model S.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: Klykken på fredag 25. januar 2019, klokken 12:58
Sitat fra: emurof på fredag 25. januar 2019, klokken 10:39
Nå får man jo ikke kjøpt 75D fra Tesla lenger, så de som vil ha en litt større bil må enten på bruktmarkedet eller betale mye mer for 100D.

Model 3 presser sikkert bruktprisene på Model S ned, mens det at Model S er så dyr ny nå presser bruktprisene litt opp antar jeg.
Er noen hundre i inventory, ser det ut til. :)

Ikke fra tesla.com i det minste, så vidt jeg kan se. Dvs. det er en brukt Model S 75D på tesla.com til 600 lapper med 30.000 km på telleren...

Ut over det er det mange 85-biler som snart bikker 100.000 km. Totalt er det rundt 30 brukte/demobiler tilgjengelig.

noto

Må følge med hvis en skal kjøpe bruktbil fra Tesla. Prisene hopper opp og ned. Denne har lagt en stund til litt opp og ned med 380k. Nå koster den 400. Om en uke koster den kanskje 360.
https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA2DN7DFP22760

Kvalvag

1. pri er å få en bra elbil med rekkevidde - M3 eller S - jatakk begge - helst 3 pga størrelsen -trenger ikke S og bor i byen.

Strategisk riktig fra Tesla å gjøre Sen til en dyr bil  (hører hjemme i det segmentet)- med større fortjenestemarginer - når antakelig M3 er rimeligere å lage. Tror også det stabiliserer bruktmarkedet for MS noe.

Når billigere M3 kommer for fullt så kan det skje ting - men tror det vil ha mer betydning for andre brukt elbiler enn Tesla. Det er bare el-SUVene som slipper unna. Strategisk bør Tesla komme så raskt som mulig med sin lille SUV - den vil gå som hakka møkk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA