Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model X bruktpriser

Startet av Sjøhyene, søndag 06. januar 2019, klokken 22:28

« forrige - neste »

Sjøhyene

Hei, kan noen forklare meg hvorfor prisene på 2016-2017 90D/100D modeller ligger ca 50-100k høyere på Finn enn det Tesla selv selger tilsvarende bruktbiler for? Noe jeg ikke har fått med meg?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

olavxxx

Sitat fra: Sjøhyene på søndag 06. januar 2019, klokken 22:28
Hei, kan noen forklare meg hvorfor prisene på 2016-2017 90D/100D modeller ligger ca 50-100k høyere på Finn enn det Tesla selv selger tilsvarende bruktbiler for? Noe jeg ikke har fått med meg?
Tesla har skrudd ned prisene mye, ikke alle som følger med.

Meldola

Er det noen brukte X på Teslas hjemmesider? jeg finner ingen.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

creal

#3
Generelt sett virker finn-markedet veldig selger-vennlig når det gjelder Tesla, og har vært det lenge. Vanskelig å vite hva det skyldes, men mange styres vel automatisk mot bruktmarkedet, og forbinder nybilkjøp med umiddelbart og stort verditap.

Det er derfor mitt generelle råd til folk er å bare kjøpe seg en ny, helst når Tesla kjører kampanjerente. Bruktprisene er for høye. Tap knyttet til slitasje, nedkortet garantitid, skjulte feil oppstått hos gammel eier som ikke dekkes av garanti mv. er i alt for liten grad priset inn i brukte både Model S og Model X.

obay

Hei,

Følger med litt på finn etc for brukte X90/100 men det er jo veldig varierende hvordan dette prises.

Ta utgangspunkt i følgende:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=138872007

Dette er en brukt X100, 5 seter, reg 30.09.2017, gått 57.000km og prises til 899k.
En ny X100 5 seter med oppgradert autopilot koster 916k.

NB:
- Det står ingen ting om tilstanden på sommer & vinterdekkene og hvor vidt det er med 2 sett felger på den på finn
- Den nye tesla har kun sommerdekk og 1 sett felger.

Er ikke dette helt hinsides priset for en bil som er 16 mnd og gått nesten 60k?

Tulle

Sitat fra: obay på fredag 25. januar 2019, klokken 12:27
Er ikke dette helt hinsides priset for en bil som er 16 mnd og gått nesten 60k?
Vinterdekk koster nok 20k, men klar man kjøper ikke en brukt som koster 16k (+20k) mindre enn en ny. Det er alltid noen som prøver seg.

THE

Hadde ikke forventet noe i nærheten av 899000,- for min X100D med 6-seter og alt annet utstyr bortsett fra FSD.

2017 X100D registret 20.09.2017, 55000 km. Tror det er ganske urealistisk å forvente 850000,- for bilen min også.

Han om har lagt ut 5 seteren til 899k har nok tenkt på å ha minst 10% prutingsmonn.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Rockeren

Interessant spørsmål, har sitti og sett litt på detta sjøl også da jeg har lyst til å bytte ut dieselpurka med Model X :)

Hva tenker folk om verditap ift kjørelengde og alder på TMX? Tenker da på alle batteripakker. Mange er jo eventyrlig høyt priset, så det er jo bedre butikk i mange tilfeller å ta ut en helt ny fra Tesla på kampanjerente, fremfor å kjøpe brukt på finn til normale renter...  ::)
Hvis man skal prute noe på biler (noe jeg er generelt særdeles dårlig på), hva kan man liksom begrunne prutinga med? :P

Mrpositive

Sitat fra: Rockeren på fredag 25. januar 2019, klokken 22:12
Interessant spørsmål, har sitti og sett litt på detta sjøl også da jeg har lyst til å bytte ut dieselpurka med Model X :)

Hva tenker folk om verditap ift kjørelengde og alder på TMX? Tenker da på alle batteripakker. Mange er jo eventyrlig høyt priset, så det er jo bedre butikk i mange tilfeller å ta ut en helt ny fra Tesla på kampanjerente, fremfor å kjøpe brukt på finn til normale renter...  ::)
Hvis man skal prute noe på biler (noe jeg er generelt særdeles dårlig på), hva kan man liksom begrunne prutinga med? :P
lite tips: ta kontakt med Tesla direkte, de har en del inventory biler til en fin pris, med kampanjerente. Har selv bestilt en 75D som kom seg på samme pris som mange av de som ligger brukt ute på finn.no og min blir da 2019 med helt ny garanti og fullspecca.

Rockeren

Sitat fra: Mrpositive på fredag 25. januar 2019, klokken 22:15
Sitat fra: Rockeren på fredag 25. januar 2019, klokken 22:12
Interessant spørsmål, har sitti og sett litt på detta sjøl også da jeg har lyst til å bytte ut dieselpurka med Model X :)

Hva tenker folk om verditap ift kjørelengde og alder på TMX? Tenker da på alle batteripakker. Mange er jo eventyrlig høyt priset, så det er jo bedre butikk i mange tilfeller å ta ut en helt ny fra Tesla på kampanjerente, fremfor å kjøpe brukt på finn til normale renter...  ::)
Hvis man skal prute noe på biler (noe jeg er generelt særdeles dårlig på), hva kan man liksom begrunne prutinga med? :P
lite tips: ta kontakt med Tesla direkte, de har en del inventory biler til en fin pris, med kampanjerente. Har selv bestilt en 75D som kom seg på samme pris som mange av de som ligger brukt ute på finn.no og min blir da 2019 med helt ny garanti og fullspecca.

Har vært i kontakt med de, venter bare på hva de vil gi i innbytte for Volvo V70'n min :) Fikk et godt tilbud på inventory X75D, men må avvente med å bestille til jeg vet hva jeg kan få i innbytte, og hvordan finansiering og økonomi vil se ut utifra det. Er redd det går tomt for inventory innen jeg får noen avklaring men i verstefall så får jeg bare sette det på vent til jeg har solgt V70 og kan kjøpe en brukt på finn, eller kommer over noe hos Tesla :)
Det haster jo sånn sett ikke med å bytte bil, men har satt meg som mål å kunne få meg en X i løpet av året :)

TeslaModelX

Du kan betale depositum på 30K så låses bilen for deg i 7 dager. Du kan angre innenfor dette tidsrommet og få pengene tilbake. Tips dersom du vil kjøpe deg litt tid og sikre deg en bil.
Selger fikset det for min del i hvertfall  :)

Sjøhyene

Ser at antall MX til salgs har økt ca 50% den siste måneden, fra ca 80 til ca 120 nå. Blir spennende å se hva som skjer med prisene om Tesla lanserer noe nytt nå i forbindelse med conference callen denne uka.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

navyelsen

Det er jo noen overkommelige godbiter innimellom:

Denne f.eks:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=138366711

Nesten ny 75D, 2018-modell. Bare rullet 4000 km.
Selges for 700k, inkl vinterdekk. Fornuftig pris, mtp. at en ny 100D koster nærmere millionen i dag...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

nie

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 29. januar 2019, klokken 08:54
Ser at antall MX til salgs har økt ca 50% den siste måneden, fra ca 80 til ca 120 nå. Blir spennende å se hva som skjer med prisene om Tesla lanserer noe nytt nå i forbindelse med conference callen denne uka.
Suget etter EL-biler i befolkningen er sterkt, særlig for de større EL-bilene som kan fungere greit også som familiebil som for eksempel Model X. Personlig så kjøpte jeg min X75 for 765' for et og et halvt år siden med 0,25% rente.
Tror ikke det skal være noe særlig problem å selge denne for kr 650' i dag og i så fall synes jeg at jeg har hatt et behagelig verditap, tatt i betraktning bilens totalkostnad.
Innstegsprisen for en helt ny Model X har vel passert 800k (selv for en Inventory X75) og jeg tenker vel at det bør støtte godt opp under bruktmarkedet.

Jeg merker også en tydelig økt bevissthet blant eiere av andre EL-bilmerker om betydningen av Teslas superladenettverk. Jeg får iallfall stadig høre frustrerte kommentarer fra venner/kolleger som har stått i ladekø med sine europeiske/japanske/koreanske EL-biler og sett på Tesla-laderne ved siden av hvor kanskje kun 5 av 12 ladepunkter er i  bruk :-)
På sikt er jeg ganske sikker på at ladenettverket vil bli et enda større konkurransefortrinn for Tesla som følge av denne modningsprosessen i befolkningen. Det viktige blir da at ladenettverket i det hele tatt finnes. Hvorvidt det er gratis eller mot betaling vil bety mindre.

Det jeg vil frem til er vel at jeg bekymrer meg null og niks for bruktprisen for min X.
Så lenge Tesla ikke går konk, så finnes det ingen tilsvarende bil jeg kan eie, som har tilsvarende god totaløkonomi og som kombinert med Teslas ladenettverk, gir meg en bil med fantastiske muligheter for bruk både på langtur og i hverdagen.

Elninja1

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 29. januar 2019, klokken 08:54
Ser at antall MX til salgs har økt ca 50% den siste måneden, fra ca 80 til ca 120 nå. Blir spennende å se hva som skjer med prisene om Tesla lanserer noe nytt nå i forbindelse med conference callen denne uka.

De bytter til etron

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA