Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke slå av alle systemer når jeg går fra bilen?

Startet av Erik N, lørdag 05. januar 2019, klokken 13:54

« forrige - neste »

Erik N

Hei,

jeg ønsker å la alle systemer stå på (musikk, lys, osv) når jeg går fra bilen, f.eks. når ungene sitter i bilen og jeg bare skal løpe inn i huset for å hente noe. Kjedelig for de i sitte i en mørk kall bil.

Men jeg får det ikke til, jeg finner ikke noen instilling til det. Så fort jeg ikke sitter i førersetet og stenger førerdøren så slår alt av. Å la nøklene ligge igjen i bilen hjelper ikke. Er det noen som vet råd?

Også var romantic mode ganske kortlivet. Etter kanskje 20 minutter eller så slo den av skjerm og ild. Jeg hadde nøkler i bilen, "a/c keep always on" osv. Går det at endre det til at den kjører ild i flere timer, slik at man får tid til kos? Kjedelig å krype frem til førerplassen og forsøke trykke ned bremsepedalen for å restarte hver halv time..

Elbil2000

P100D

jkirkebo

Et par muligheter:

Om noen sitter i passasjersetet foran, be de ta på skjermen. Evt. ta ned ruta og len deg inn og ta på skjermen når du har lukket døra.

Sett bilen i N og slå på parkbrems på skjermen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Spinner

Sitat fra: Erik N på lørdag 05. januar 2019, klokken 13:54jeg ønsker å la alle systemer stå på (musikk, lys, osv) når jeg går fra bilen, f.eks. når ungene sitter i bilen og jeg bare skal løpe inn i huset for å hente noe. Kjedelig for de i sitte i en mørk kall bil.
Stikk foten inn i bilen og tråkk på bremsepedalen fra utsiden :)

Erik N

Takk for svar.

Inget som har fungert so far. Har ikke rukket med å teste den med N og park brems ennå da.

Veldig rart at det ikke er en standard "keep enginge on" knapp? På Leafen var det jo konge å rulle ned vinduene å dra på stereon når man står i flere timer og vasker og vokser. Går ikke på teslaen..

z4rd

Ref. vaskeeksempelet. Det går fint med TMX, at anlegget står på mens jeg er utenfor bilen. Gjerne med begge FWD åpne :)
Har gitt bilen flere runder med TLC og mikrofiber i den tilstanden.

Skal btw være nok at passasjeren din trykker på skjermen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Erik N

Nok at de trykker på skjermen, men hvor ofte? Den slår jo av seg selv etter en liten stund.

z4rd

Hvor lenge skal du ha unga sittende alene i bilen da?
Alternativet er å flytte en kid frem, men ha PIN to drive så de ikke stikker av med bilen :p

Keep Climate On holder de iaff varme/kjølige, men tror ikke dette holder liv i musikkanlegget f.eks.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Hyperstress

Prøv å sett i setebeltet på passasjersiden(?), eller bare la døren din være nesten lukket.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Erik N

Nei skal jo ikke ha kidsa aleine lenge i bilen. La dørene stå litt åpent er ikke en god løsning da jeg bor i Bergen og her er det mye og ofte regn.

Jaja, er vel ikke det største problemet i verden.

Men at romantic mode slår av seg selv er jo helt tullete... Folk er vel ikke ferdig kost på 20 minutter..?

Klykken

Sitat fra: Erik N på søndag 06. januar 2019, klokken 23:21
Men at romantic mode slår av seg selv er jo helt tullete... Folk er vel ikke ferdig kost på 20 minutter..?
Ikke?  :angel:
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Pfft, et par minutter holder. Jepp, p**e, det kan jeg.

OlaM

'21 3LR

JorEl

Konklusjonen ble kanskje at man må jobbe så fort at systemet ikke slår seg av.. ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Spinner

Sitat fra: Erik N på søndag 06. januar 2019, klokken 21:23Inget som har fungert so far. Har ikke rukket med å teste den med N og park brems ennå da.
Funker det ikke å tråkke på bremsepedalen fra utsiden? Det funker fint her, skjerm, musikk, klima og kjørelys blir stående på selv om jeg låser bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA