Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Angående rekkevidde

Startet av elektro, fredag 04. januar 2019, klokken 19:59

« forrige - neste »

Crown

Haha, flott dokumentert.
Det blir 4800 i fartsbot (etter fratrekk av misvisning) og 1700 for mobilbruk, pluss noen prikker takk ;)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Øyvind.h

Sitat fra: Crown på onsdag 27. mars 2019, klokken 22:24
Haha, flott dokumentert.
Det blir 4800 i fartsbot (etter fratrekk av misvisning) og 1700 for mobilbruk, pluss noen prikker takk ;)
Ikke ulovlig å ta bilde i motsetning til samtale :) Misvisning er nær 0. Autopiloten kjører med stødig hånd. Send regningen til Tesla :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

AJ82

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 27. mars 2019, klokken 22:29
Sitat fra: Crown på onsdag 27. mars 2019, klokken 22:24
Haha, flott dokumentert.
Det blir 4800 i fartsbot (etter fratrekk av misvisning) og 1700 for mobilbruk, pluss noen prikker takk ;)
Ikke ulovlig å ta bilde i motsetning til samtale :) Misvisning er nær 0. Autopiloten kjører med stødig hånd. Send regningen til Tesla :D

Ser ut som autopiloten var i ferd med å sende deg inn i midtdeler
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Crown

Reglene er innskjerpet, det heter "bruk av elektronisk utstyr" nå, så filming / ta bilde er også innbefattet. Ikke bare bruk av mobildelen ;) Og jeg regnet misvisning nær null ja.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

geear

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 27. mars 2019, klokken 22:29
Sitat fra: Crown på onsdag 27. mars 2019, klokken 22:24
Haha, flott dokumentert.
Det blir 4800 i fartsbot (etter fratrekk av misvisning) og 1700 for mobilbruk, pluss noen prikker takk ;)
Ikke ulovlig å ta bilde i motsetning til samtale :) Misvisning er nær 0. Autopiloten kjører med stødig hånd. Send regningen til Tesla :D
Forbudet er på all bruk/betjening av mobiltelefon. Selv for bruk til å spille musikk skal den være fastmontert.

Crown glemte bot for left lane hogging, hvis det finnes!  :police:

Øyvind.h

Aha. Men dette var i 2016 og sjåføren var søsteren til kona til broren til en jeg ikke vet hvem er. Du får ringe hen :)
Audi'er har for øvrig vært ganske vanlig i venstre felt. I hvert fall frem til nå.

For øvrig sa broren til søstra til kona til en jeg ikke vet hvem er at bildet ble tatt rett etter passering av en bil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Orbit

Det var da svært så maskulin hun søstra så ut i speilbildet på instrumentclusteret (etter litt bildefiltrering for å fiske ansiktet frem fra bildet)  :police:
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hemi

Jeg kjørte TR moss i helgen, måtte le litt av e-tron i høyrefil i 110 sonen bak lastebil i 80-85kmh actual.

blåfargen er kul i utelys iaf, og får oppmerksomhet, men.. yeah når du og team leaf er i høyrefil blir det litt trist.

Crown

Sitat fra: hemi på onsdag 27. mars 2019, klokken 22:49
Jeg kjørte TR moss i helgen, måtte le litt av e-tron i høyrefil i 110 sonen bak lastebil i 80-85kmh actual.

blåfargen er kul i utelys iaf, og får oppmerksomhet, men.. yeah når du og team leaf er i høyrefil blir det litt trist.

For noe sprøyt, du vet ingenting om hvorfor vedkommende valgte å ligge der. Stoppet du for å spørre? Selv om jeg har kjørt verdens tregeste biler har jeg kjørt forbi biler med svære motorer. Jeg tror ikke at bilen min går bedre av den grunn, bare at jeg har lyst til å kjøre fortere.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

hemi

Med noen år som elbileier på baken  vet jeg hvorfor jeg kjører sånn, rekkevidde/komme frem. Hvilke andre kjempe argumenter ser du som jeg tydelig har misset?


mbh

En god gammeldags Pissing Contest vokser man tydeligvis aldri fra. Kan dere ikke heller ta dette på Wunderbaum-forumet?

turfsurf

Sitat fra: Imagine på onsdag 27. mars 2019, klokken 19:28

Rekkevidde vanlig kjøring med stigning og nedoverbakker:
E-tron: 380km
Model X 100D: 422km

Høyfarts Autobahnkjøring:
E-tron. 322km
Model X 100D: 392km

Det var ekstremt lite forskjell mellom "normal" og Autobahn kjøring på Model X. Synes egentlig Autobahn var i overkant optimistisk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

PF

Sitat fra: hemi på onsdag 27. mars 2019, klokken 23:27
Med noen år som elbileier på baken  vet jeg hvorfor jeg kjører sånn, rekkevidde/komme frem. Hvilke andre kjempe argumenter ser du som jeg tydelig har misset?
for eksempel kona er dritstressa for å ikke klare å rekke å legge seg inn når hun skal kjøre av. Så ender opp med at hun legger seg i høyrefeltet en kilometer før hun skal svinge av. Så det er faktisk andre begrunnelser, men du har jo kjøpt deg Tesla, så skjønner jo at du skal tråkke ned på Audien.

Imagine

#719
Sitat fra: hemi på onsdag 27. mars 2019, klokken 22:49
Jeg kjørte TR moss i helgen, måtte le litt av e-tron i høyrefil i 110 sonen bak lastebil i 80-85kmh actual.

blåfargen er kul i utelys iaf, og får oppmerksomhet, men.. yeah når du og team leaf er i høyrefil blir det litt trist.


Å dømme ut fra en e-tron du har sett sin fart blir som å si at Model 3 er elbilen for de som stemmer SV, fordi jeg vet om en som stemmer SV som har kjøpt en ;)
Blir litt trist å assosieres med de som stemmer SV når du stemmer blått så Model 3 er ikke noe for meg... pissing contest closed  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA