Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Justert prisnivå Kona

Startet av Pepsipepsi, fredag 04. januar 2019, klokken 17:44

« forrige - neste »

trykkertor

En ting jeg lurer på.
Før vi så første Kona Electric registrert på kunde i Norge, ble finn-annonser slettet i de tilfeller hvor folk skulle selge en bil som ikke var kommet til landet.
Nå ser jeg ukentlig flere annonser som ligger ute og de skal selge Kona Electric, og "mottar bilen i februar".
De annonsene blir jo bare liggende.
Er det endret praksis nå som bilen er offisielt lansert?

Rimelig sikker på at hvis noen legger ut en e-Niro, Model 3 eller Leaf 3-annonse i disse dager, så blir den slettet.

Olemann


I alle fall åpenbart at mange selgere ikke tror prisen skal opp, siden de er så ivrige på å selge noe de verken har fått eller kjøpt eller eier....

Så, hadde jeg vært kjøper hadde jeg nok tenkt i samme gate...i alle fall ikke satt en fast pris nå, mot levering i februar - fatter ikke at noen tar sjansen på det.  Selgere bør nok ta sjansen, om de får det - og som kommentert over, mange averterer en bil de ikke eier  ;)

Haakon-

Solgte min 3. januar - 390.000 for Galactic Gray, Tekstil og uorginale vinterhjul. Ser nå at bilen har dukket opp hos en forhandler for 429.000 kr. Normalt at forhandler greier å få noe høyere pris, men virker urealistisk høyt?
VW e-up! - med takboks

elKona

Sitat fra: Haakon- på fredag 11. januar 2019, klokken 09:14
Solgte min 3. januar - 390.000 for Galactic Gray, Tekstil og uorginale vinterhjul. Ser nå at bilen har dukket opp hos en forhandler for 429.000 kr. Normalt at forhandler greier å få noe høyere pris, men virker urealistisk høyt?
De kan tilby finansieringsløsninger.

Mange som ikke har råd til å betale 390.000 for en bil, men gladelig kjøper en til 429.000 om den er 100% lånefinansiert  ::)

Limodriver

Sitat fra: elKona på fredag 11. januar 2019, klokken 10:58
Sitat fra: Haakon- på fredag 11. januar 2019, klokken 09:14
Solgte min 3. januar - 390.000 for Galactic Gray, Tekstil og uorginale vinterhjul. Ser nå at bilen har dukket opp hos en forhandler for 429.000 kr. Normalt at forhandler greier å få noe høyere pris, men virker urealistisk høyt?
De kan tilby finansieringsløsninger.

Mange som ikke har råd til å betale 390.000 for en bil, men gladelig kjøper en til 429.000 om den er 100% lånefinansiert  ::)

Der blåste vi enda litt mer luft inn i den allerede sprekkeferdige ballongen. Det er utrolig at de får finansiert bil 100% og finansinstitusjonene er jaggu med på å gjøre smellet større.

arthur

Sitat fra: Haakon- på fredag 11. januar 2019, klokken 09:14
Solgte min 3. januar - 390.000 for Galactic Gray, Tekstil og uorginale vinterhjul. Ser nå at bilen har dukket opp hos en forhandler for 429.000 kr. Normalt at forhandler greier å få noe høyere pris, men virker urealistisk høyt?

Solgte selv til en forhandler i høst til 426.000 med skinn og vinterdekk så nei, var nok du som solgte for billig?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Zuexi



Sitat fra: arthur på fredag 11. januar 2019, klokken 18:50
Sitat fra: Haakon- på fredag 11. januar 2019, klokken 09:14
Solgte min 3. januar - 390.000 for Galactic Gray, Tekstil og uorginale vinterhjul. Ser nå at bilen har dukket opp hos en forhandler for 429.000 kr. Normalt at forhandler greier å få noe høyere pris, men virker urealistisk høyt?

Solgte selv til en forhandler i høst til 426.000 med skinn og vinterdekk så nei, var nok du som solgte for billig?

Markedet styres jo av markedskreftene. Antall biler var jo betydelig færre i høst, så ikke sammenlignbart i det hele tatt. Da gikk jo forhandlerbiler for 450'. Finner ingen forhandler idag som ville gitt samme pris.

arthur

Sitat fra: Zuexi på fredag 11. januar 2019, klokken 22:39


Sitat fra: arthur på fredag 11. januar 2019, klokken 18:50
Sitat fra: Haakon- på fredag 11. januar 2019, klokken 09:14
Solgte min 3. januar - 390.000 for Galactic Gray, Tekstil og uorginale vinterhjul. Ser nå at bilen har dukket opp hos en forhandler for 429.000 kr. Normalt at forhandler greier å få noe høyere pris, men virker urealistisk høyt?

Solgte selv til en forhandler i høst til 426.000 med skinn og vinterdekk så nei, var nok du som solgte for billig?

Markedet styres jo av markedskreftene. Antall biler var jo betydelig færre i høst, så ikke sammenlignbart i det hele tatt. Da gikk jo forhandlerbiler for 450'. Finner ingen forhandler idag som ville gitt samme pris.

Men vet vi hva forhandlerne får i dag for de bilene de kjøper inn fra markedet? Det jeg ser er hva bilene annonseres til, at de forsvinner i tur og orden, men nye kommer til.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Haakon-

#23
Sitat fra: arthur på fredag 11. januar 2019, klokken 18:50
Sitat fra: Haakon- på fredag 11. januar 2019, klokken 09:14
Solgte min 3. januar - 390.000 for Galactic Gray, Tekstil og uorginale vinterhjul. Ser nå at bilen har dukket opp hos en forhandler for 429.000 kr. Normalt at forhandler greier å få noe høyere pris, men virker urealistisk høyt?

Solgte selv til en forhandler i høst til 426.000 med skinn og vinterdekk så nei, var nok du som solgte for billig?

Kanskje, men det var det eneste seriøse budet jeg fikk i løpet av de to dagene bilen lå ute. Sammenlikner du prisen for min ut fra forhandler med andre biler som ligger ute med skinn, annen farge og orginale vinterhjul var min margin vel så god.

Markedet er nok også mer usikkert nå enn da du solgte i høst.
VW e-up! - med takboks

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA