Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kampanje på i3 120ah

Startet av Kires, fredag 04. januar 2019, klokken 10:11

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Imagine på lørdag 12. januar 2019, klokken 18:03
Sitat fra: hemi på lørdag 12. januar 2019, klokken 17:52
Det er ikke så mye pengene, som det er følelsen av å bli pissa på.

Forrige i3 hadde jeg i 2 år, og tapte 24.000 kroner

Forrige mercedes tapte jeg mer enn 20.000 hver  mnd


Men alle skjønte jo at BMW melket de som kjøpte tidlig. Skal vi som kjøpte i3 94 ah i 2018 også få igjen 20.000 i kompansasjon fordi det både «plutselig i høst» har kommet nytt batteri og at det nå koster det samme som 94ah gjorde i juli?
Det er jo ikke slik det fungerer. Enig i at de satte ned prisen tidligere enn vanlig, men en bilkjøper har faktisk ansvar for egne valg og må regne med at prisen blir satt ned litt etter lansering.

De kan vel gjøre som Tesla gjør når de setter ned prisene; stort sett har alltid de som har bil i bestilling men som ikke er levert ennå fått samme prisnedsettelse. Er bilen levert, så er den selvsagt levert og betalt, da blir det ingen prisnedsettelse. 
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hemi


Trond.m

Betyr det at man også må betale mer for en Tesla hvis prisen går opp før levering ? De er vel en logikk i det BMW gjør. Prisgaranti er normalt til kundens beste, men unntaksvis kan det gå andre veien.

turfsurf

Sitat fra: TM på lørdag 12. januar 2019, klokken 21:17
Betyr det at man også må betale mer for en Tesla hvis prisen går opp før levering ? De er vel en logikk i det BMW gjør. Prisgaranti er normalt til kundens beste, men unntaksvis kan det gå andre veien.
Niks, Tesla har alltid hatt enveis prisgaranti. Jeg bestilte Model S med så sen levering som mulig. 9 måneder etter hadde prisen gått opp med 100k+ og jeg betalte avtalte pris. Motsatt gikk X100 ned med noen lapper, som jeg ble kreditert.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Det må jeg si er god service. Og sannsynligvis er god service også god butikk på lang sikt.

944Turbo

Sitat fra: turfsurf på lørdag 12. januar 2019, klokken 21:21
Sitat fra: TM på lørdag 12. januar 2019, klokken 21:17
Betyr det at man også må betale mer for en Tesla hvis prisen går opp før levering ? De er vel en logikk i det BMW gjør. Prisgaranti er normalt til kundens beste, men unntaksvis kan det gå andre veien.
Niks, Tesla har alltid hatt enveis prisgaranti. Jeg bestilte Model S med så sen levering som mulig. 9 måneder etter hadde prisen gått opp med 100k+ og jeg betalte avtalte pris. Motsatt gikk X100 ned med noen lapper, som jeg ble kreditert.

Sånn skal det være. Tradisjonelle bilmerker har ekstremt store problemer med å omstille seg. De gjør det omtrent kun hvis de blir pålagt det. Moderne forbrukere forventer mer og manglende vilje til omstilling kombinert med mye inovasjon gjør at jeg tror det vil bli store endringer i bilmerker de neste 10-20 årene. De som ikke bryr seg om kundene sine kommer til å tape markedsandeler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA