Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kampanje på i3 120ah

Startet av Kires, fredag 04. januar 2019, klokken 10:11

« forrige - neste »

1317142119

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 05. januar 2019, klokken 17:31
Sitat fra: Samco på lørdag 05. januar 2019, klokken 10:57
Sterke konkrenter som Tesla modell 3 og VW ID range kommer fort på markede og BMW må justere seg ned prisen mot bedre speks kunde konkurrentene El biler.
22kw innebygd lader og 100pluss kw hurtig lader har I3n vært mere up to date selv om batteri pakken ikke er 2019 imponerende.

Men hvor stort batteri skal man dra med seg rundt til daglig når de fleste kjører rundt 4 mil daglig ?

Det gir ekstra vekt og driftskostnader og ingen tror vel at strømmen blir billigere når staten skal ha inn inntekter for å kompensere tapt salg av fossil... Har greid meg helt fint med 60 ah i over 3 år og trenger egentlig ikke mer, så vet ikke hvorfor jeg lurer på å oppgradere :o
Fordi det åpner for å bruke bilen til så veldig mye mer. Jeg har selv 94Ah og vurderer å bytte til 120Ah. Mest fordi jeg er nervøs for fall i kapasitet over tid og da vil ikke 94Ah holde til mitt daglige forbruk lenger uten å måtte lade. Med 120Ah kan batterikapasiteten falle langt uten at jeg behøver å bry meg.

eysteins

Til de som har bestilt for en god stund siden men enda ikke avtalt utleveringsdato på bilen:
Det er et "hull" i salgsvilkårene som gjelder åpning for prisendring dersom det er mer enn 4 mnd mellom kontrakt/bestilling til avtalt overlevering i punkt II, Pris andre ledd:
"Dersom Kjøperen er forbruker og avtalt leveringsdato er innenfor 4 måneder etter inngåelse av kjøpsavtalen skal kjøpesummen forbli gyldig og upåvirket av prisendringer eller andre omstendigheter som beskrevet ovenfor. [..]"

For min del er det ikke avtalt leveringsdato enda, men gitt et foreløpig leveringstidspunkt som er nesten 4 mnd etter inngåelse. Det frister derfor å avtale leveringsdato slik at punktet om at kjøpesummen er upåvirket av prisendring ikke gjelder...

SveinJ


[/quote]Fordi det åpner for å bruke bilen til så veldig mye mer. Jeg har selv 94Ah og vurderer å bytte til 120Ah. Mest fordi jeg er nervøs for fall i kapasitet over tid og da vil ikke 94Ah holde til mitt daglige forbruk lenger uten å måtte lade. Med 120Ah kan batterikapasiteten falle langt uten at jeg behøver å bry meg.
[/quote]

Min 94Ah er på 29,2 kWh etter 73000 km, men allikevel blir det siste tur til forhandler i morgen. Ny 120Ah er bestilt.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

SveinJ

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 05. januar 2019, klokken 17:31
Sitat fra: Samco på lørdag 05. januar 2019, klokken 10:57
Sterke konkrenter som Tesla modell 3 og VW ID range kommer fort på markede og BMW må justere seg ned prisen mot bedre speks kunde konkurrentene El biler.
22kw innebygd lader og 100pluss kw hurtig lader har I3n vært mere up to date selv om batteri pakken ikke er 2019 imponerende.

Men hvor stort batteri skal man dra med seg rundt til daglig når de fleste kjører rundt 4 mil daglig ?

Det gir ekstra vekt og driftskostnader og ingen tror vel at strømmen blir billigere når staten skal ha inn inntekter for å kompensere tapt salg av fossil... Har greid meg helt fint med 60 ah i over 3 år og trenger egentlig ikke mer, så vet ikke hvorfor jeg lurer på å oppgradere :o

30% ekstra rekkevidde er gull for meg og 100kg mervekt  spiller vel ikke noen roll når man stort sett kjører alene. Nå kommer jeg helt til OSL uten å lade :-) underveis.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Trond.m

Sitat fra: eysteins på søndag 06. januar 2019, klokken 12:28
Til de som har bestilt for en god stund siden men enda ikke avtalt utleveringsdato på bilen:
Det er et "hull" i salgsvilkårene som gjelder åpning for prisendring dersom det er mer enn 4 mnd mellom kontrakt/bestilling til avtalt overlevering i punkt II, Pris andre ledd:
"Dersom Kjøperen er forbruker og avtalt leveringsdato er innenfor 4 måneder etter inngåelse av kjøpsavtalen skal kjøpesummen forbli gyldig og upåvirket av prisendringer eller andre omstendigheter som beskrevet ovenfor. [..]"

For min del er det ikke avtalt leveringsdato enda, men gitt et foreløpig leveringstidspunkt som er nesten 4 mnd etter inngåelse. Det frister derfor å avtale leveringsdato slik at punktet om at kjøpesummen er upåvirket av prisendring ikke gjelder...
I praksis har BMW prisgaranti og det har jeg benyttet meg av noen ganger. Jeg gar bestilt bil 31.12 for å unngå varslet prisstigning fra 1. januar. Denne gangen virker prisgarantien ikke til kundens fordel og jeg forstår at det føles litt urimelig. Men prisgaranti betyr jo at prisen ikke endres etter kontrakt - hverken opp eller ned. Jeg tror de fleste er enig i at det er et godt og forutsigbart prinsipp. Akkurat denne gangen føles det imidlertid ikke sånn.

hemi

Snakket med min selger, han hadde fått mange klager, og var ikke så fornøyd, som han sa de som kjøpte i3 av han, kjøpte også mye andre bmw av han, og flere av litt oppgitt

1317142119

Sitat fra: hemi på mandag 07. januar 2019, klokken 19:28
Snakket med min selger, han hadde fått mange klager, og var ikke så fornøyd, som han sa de som kjøpte i3 av han, kjøpte også mye andre bmw av han, og flere av litt oppgitt
Hvis det er snakk om kunder som kjøper "mye andre BMW" av selgeren, så har de nok spart langt mer enn de 20 000 på prisendringer som normalt går opp. Pluss at selgeren sikkert er litt rausere med rabattheftet til gode kunder som handler ofte.

Trodde aldri jeg skulle sitte i et forum med BMW-kunder (eller et hvilket som helst annet premium-brand) og lese om hvor forbanna det går an å bli over 20 000 kroner på et objekt som stort sett er et gigantisk tapsprosjekt ...

hemi

Veldig mange av de som mener det du mener, er de som ikke er påvirket overhodet og ikke har ny i3 120ah. De fleste faktisk.

1317142119

Sitat fra: hemi på tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:00
Veldig mange av de som mener det du mener, er de som ikke er påvirket overhodet og ikke har ny i3 120ah. De fleste faktisk.
Selvsagt. Jeg er da ikke dum og kjøper en i3 med listepris på langt over 400 000 ... Åpenbart skal den bilen videre ned i pris.

944Turbo

Skader ikke å sende en henvendelse til BMW Norge heller. De kan for eksempel tilby gratis service i en periode til oss som har betalt premium pris så er alle happy.

hemi

bmw norge har kommet med svar, det var langt, og negativt, og lite som kommer oss som har bestilt til nytt

Kollega får sin i slutten av jan nå. Han var kjempehappy ..

hELgenen

Den enes død - den andres brød....

Sitter på en 94Ah nå og har vurdert bytte opp til 120 Ah lenge, men antok - korrekt - at bilen ville gå ned i pris..
Nå skal jeg innom forhandler og få et tilbud..........

944Turbo

Sitat fra: hemi på fredag 11. januar 2019, klokken 19:03
bmw norge har kommet med svar, det var langt, og negativt, og lite som kommer oss som har bestilt til nytt

Kollega får sin i slutten av jan nå. Han var kjempehappy ..

Det er jo bare useriøst å behandle kunder på den måten. Greit nok hvis det hadde nærmet seg modellskifte, men det her er for dårlig. Blir fort den siste BMWen i rekken av mange for min del.

Klykken

Sitat fra: hemi på fredag 11. januar 2019, klokken 19:03
bmw norge har kommet med svar, det var langt, og negativt, og lite som kommer oss som har bestilt til nytt
Hvor kan man se dette svaret?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

944Turbo

Sitat fra: hELgenen på fredag 11. januar 2019, klokken 19:16
Den enes død - den andres brød....

Sitter på en 94Ah nå og har vurdert bytte opp til 120 Ah lenge, men antok - korrekt - at bilen ville gå ned i pris..
Nå skal jeg innom forhandler og få et tilbud..........

Artig at du koser deg med at du får en helt ny bil litt billigere enn alle oss som ikke gjettet at en ny bil faller i pris på ett par måneder. Takk for at du tok deg tid til å både dele det og få meg til å føle meg litt dum som ikke klarte å forutse det i samme slengen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA