Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ustabilt dash cam

Startet av Apache, torsdag 03. januar 2019, klokken 23:02

« forrige - neste »

k1

De ble svært varme... vet ikke om det sier noe om mulig overspenning?
Noe må det være, da jeg er langt fra alene om å få kverka disker ved bruk av denne funksjonen i Teslaen...

Wibla

Min S75D har kverka en Sandisk 32GB ultra fit, tok bare noen uker.
2018 Tesla Model S 75D

GreenEyez

Måtte kutte ut å bruke min 2 TB ekstern harddisk, kom kryss på kameraet uansett hva jeg gjorde nå.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

mthoring

Sitat fra: mthoring på søndag 21. april 2019, klokken 11:17
Tviler på at bilen kan kverke en disk, med mindre det er snakk om overspenning el.l. Hvis det ikke bare er filsystem-/partisjonstabellkorrupsjon, som det er mulig å fikse med diskverktøy som gparted el.l, så er det vel mest sannsynlig at disken har haverert som følge av at den ikke har tålt antallet overskrivinger den har blitt utsatt for.

Jeg har en Sandisk Ultra Fit gen2 128gb (300kr) som fungerer fint, hvis noen ønsker tips. Kan være lurt å gå for en litt større variant enn 16/32gb, da det blir flere blokker å fordele belastningen på.

Da har min tatt kvelden, skrivehastighet (testet med dd) er nå nede i under 1MB/s og bilen klarer ikke å bruke den til dashcam lenger. Blir SSD i stedet.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Daniel80

Jeg bruker Sandisk iXpand 32Gb, og den fungerer greit framtil jeg gjøre software update.. Blir alltid korrupt og må reformateres når jeg kjører software update på bilen, så skal ta den ut nestegang før jeg tar update.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Nickelilltroll

Nå har min og tatt kvelden i min Model 3 etter siste oppdatering for et par uker siden. Er en orginal Sandisk 32 Gb som funket helt topp frem til dashcamikonet ble borte på skjermen i bilen. Sentrymode er oppe og går men ikke mer enn det.

Tok ut minnepinnen og sletta gamla filer, oppretta en ny "Tesla-fil", men fortsatt samme...dashikonen kommer ikke opp mer....

Forslag?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Hodetelefoner


Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Sitat fra: Handyman på mandag 12. august 2019, klokken 21:34
Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 12. august 2019, klokken 19:58
Formater.
+1 eller "reparer"
ja, det virker en 4-5 ganger før den dør helt.

Kjøpte en sandisk ssd disk på 128gb så får vi se om den holder =D
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Wibla

Ble enklere etter at jeg putta en 120GB SSD i bilen...
2018 Tesla Model S 75D

mthoring

Min Sandisk 128gb klikker innimellom når wifiruteren er koblet (lader) på usb-porten ved siden av. Løsningen ble å plugge ut wifiruteren, og plugge ut/inn minnepenn. Evnt reset MCU. Da kommer den alltid tilbake. Tok meg en stund før jeg skjønte det.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

moeget

En løsning?

Som flere her har jeg tenkt at størrelse er best og da helst i et så lite fysisk format som mulig.
I sommer skulle jeg ut på tur og hadde med med en drøss med minnepenner som jeg hadde klargjort på forhånd.
Den siste jeg kjøpte var en Sandisk Ultra Fit 3.0 USB-minne 128 GB.
128GB ble spist opp på strekningen Stavanger-Oslo og gikk da i X
Jeg matet inn nye minnepenner helt til jeg kom til den aller siste - en gammel sliter fra Kingston - en datatraveler g2 på 16 GB.

Og denne virker!! Den har nå stått i bilen i ukevis og lagrer data. Gamle filer blir slettet og nye skrevet over - som tiltenkt.


Så - jeg tror kanskje løsningen er å finn RETT minnepenn, og ikke en så stor som mulig.

Er det andre som har minnepenner som fungerer? Vennligst del type / modell.

Handyman

Jeg har brukt en Sandisk iXpand i flere mnd. Denne kan også plugges rett i iPhone.
Fungerer enda, men har hatt flere tilfeller av ulesbare filer, men det skyldes bilen.
Har også måttet formatere den på nytt en gang, noe jeg også mistenker er bilens skyld.
Har i det siste fungert knirkefritt, og kan anbefales sammen med iPhone-appen SentryView fra Stats.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA