Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FSD Mcu1

Startet av hugo-norge, tirsdag 27. august 2019, klokken 10:12

« forrige - neste »

hugo-norge

Har sendt spørsmål til Tesla, men har ikke fått noe svar.

Det er lurer på er hva er det egentlig jeg kjøper dersom jeg betaler inn for FSD.

min bil er model x levert mars 2017 en med HW2.0 og EAP og MCU1

dersom jeg kjøper fsd hva får jeg mer. alle spillene sentrymode med opptak, dascam?

om jeg bytter fra MCU1 til MCU2 uten fsd hva får jeg da og event pris.

med siste UN/ECE R79 regulation så kan det blir lenge til det blir fsd i europa og andvanced summon blir vel også begrenset med at bilen må være på bluetooth for å fungere. får ikke NOA til å fungere skikkelig, den tar avkjørsler men det er omtrent alt.

TeslaModelX

Sitat fra: hugo-norge på tirsdag 27. august 2019, klokken 10:12
dersom jeg kjøper fsd hva får jeg mer. alle spillene sentrymode med opptak, dascam?

Spillene, sentry mode, opptakk og dashcam er avhengig av MCU og AP. F.eks er det ikke alle spillene som er tilgjengelig på MCU1. Sentry mode og dashcam er vel så vidt jeg vet avhengig av AP-versjonen man har(?)

mthoring

Tipper du får sentry mode og dashcam ved bytte av AP HW, skal være inkludert i kjøp av FSD, men ingen vet når(/om) oppgradering av HW blir gjennomført i Norge.

Med ny MCU får du spill og bedre respons, samt nogenlunde fungerende nettleser. MCU koster vel rundt 30k i dag, men har ikke hørt at Tesla har sagt ja til å oppgradere til MCU2 for noen enda.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA