Skrevet av Emne: Ustabilt dash cam  (Lest 559 ganger)

Àpache

• Full Member
    • Vis profil
Ustabilt dash cam
« på: Torsdag 03. Januar 2019, klokken 23:02 »
Mener å ha sett en tråd her på forumet men fant ikke det nå.

Ha en 16Gb usb minne satt inn i bilen. Ikonet for dash cam lyser opp for en stund og etter 5? minutter så er det borte. Kan komme tilbake når jeg har stoppet for å lade, fungerer neste dag kanskje eller når jeg tar en reboot pga nettleseren fungerer heller ikke skikkelig nå)

Er det bare software feil/bugs som det er med nettleseren eller er det noe mere? Ikke noe point i en dash camera hvis du ikke kan velge når du skal ta opp bildene.

Wibla

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Ustabilt dash cam
« Svar #1 på: Torsdag 03. Januar 2019, klokken 23:07 »
Bruker du en kjip minnepinne?
2018 Tesla Model S 75D

mthoring

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Fredag 04. Januar 2019, klokken 00:45 »
Ønsket selv en lavest mulig profil på minnepenn, så gikk for SanDisk Ultra Fit USB 3.1 - 128GB. Den fungerer i 1-3 uker før jeg får kryss på ikonet, da må jeg ta den med inn og formatere den på nytt for at den skal fungere igjen. Har svært vanskelig for å tro at dette er en svakhet i minnepennen, og ikke bilen. Men hvis noen vil anbefale en annen lavprofil minnepenn som funker, så vil jeg gjerne gjøre et forsøk med et annet merke.
2017 S75D

Jeronan

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Fredag 04. Januar 2019, klokken 15:06 »
It’s a known issue. The car corrupts the file system on the USB stick over time.
Many topics to be found on TMC forum and Reddit:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/usb-corruption-for-dashcam-recording.131915/

With the first release it corrupted the USB stick within a week. With the last software update it has improved somewhat and now it takes around 3 weeks until it was corrupt again.

It’s important to do a Full format of the USB stick on your PC when it’s corrupt!
If you just do a quick format it will be corrupt again within 1-2 days.
« Siste redigering: Fredag 04. Januar 2019, klokken 15:09 av Jeronan »
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

Råde

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Onsdag 16. Januar 2019, klokken 21:59 »
Noen med nye erfaringer om corrupted files på Dash Cam USB? Jeg opplever at det bare kan vare timer etter en ordentlig formatering før set slutter å virke (2018.48.12.1)

Kikket litt på TMC. Noen skriver om å teste å slå dash cam av for hver gang de stopper. Har ikke testet det selv. Noen skriver også at folderen settes i read only av en eller annen grunn, men det har vel ingen praktisk betydning.
e-Golf | X75D