Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor trykker skoen, eller strømmen?

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 30. juli 2020, klokken 12:48

« forrige - neste »

ThomasEL

Kom igjen da, gutter!!

Ikke gidd å spore av den tråden med diskusjoner om hva ulike politikere har fått til eller ikke. Dette skal jo handle om hva som må gjøres FREMOVER😉😉🤪
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

RJK

Sitat fra: Marius Kotsbak på fredag 28. august 2020, klokken 11:19
Hvorfor dra inn politikk i dette? Solvik-olsen jobbet da ikke noe for elbilenes utbredelse, tvert i mot: https://www.dagbladet.no/nyheter/moms-pa-elbiler-skal-gi-bompenge-kutt/70539936 Venstre derimot sørget for at momsfritaket ble videreført i dagens regjeringsperiode: https://www.dagbladet.no/nyheter/full-elbil-klinsj/71124094

Politisk kunne det selvfølgelig vært prøvd noe ala EU med roamingpriser på mobiltelefoni og kreve at man skal kunne betale via andre leverandører man har avtale med, og maks pris for dette.

Skal vi ha lover og regler på dette, så må politikerne på banen. Og, ja. Det jeg mente var en oppfordring til dagens minister for samferdsel. Dro inn Solvik-Olsen fordi han har vært den beste samferdselsministeren hittil, og fått til masse som gagner oss bilister.

Ingen er perfekt, men målet må jo være å bli en bedre samferdselsminister enn Solvik-Olsen. Sittende minister har gjort tragisk lite, og ikke markert seg skikkelig, så her er en av sakene som gjør at han kan få kred, om han tar oppgaven.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ThomasEL

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Magnus Hansen

Nå rakk ikke Hareide å være samferdselsminister i to måneder en gang før Corona dukket opp, så vet ikke hvor mye skyld han fortjener. Men det har vært veldig passiv holdning til hurtiglading fra politisk hold helt siden første hurtiglader ble satt i drift i 2011.

Dette er uansett en avsporing, ja. Men problemstillingen er helt klart relevant i forhold til temaet. Det er ikke akkurat smidig. Kunne ikke operatørene i det minste gått sammen om en felles nettportal hvor man kunne signere opp til alle ønskede operatører samtidig?

Marius Kotsbak

Passiv holdning vil jeg ikke akkurat si. Bortsett fra de mest sentrale områdene og de største veiene så er det jo støtten fra Enova som har sørget for at det finnes standard ladesteder med 2+2+2-uttak i veldig mange grisgrente strøk. Men kanskje kunne det vært stilt krav om en felles betalingsløsning for å få tildelt disse i fremtiden?

Man ser jo det samme skjer i andre systemer som rabattklubber i butikker og el-"sparke"-syklene, som også krever registrering for betaling hos hver leverandør. Og busser rundt omkring i landet.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Amatøren

Sitat fra: Kamuflars på søndag 02. august 2020, klokken 14:11
Du laster ned én app, registrer deg ett sted, og har én ladebrikke. Hver operatør viser prisene sine på ladestasjonen, men du trenger ikke registrere deg hos dem. Fellestjenesten sjekker at du har gyldig konto, og holder styr på hvilken operatør som skal ha betalt og hvor mye de skal ha.

👍❤️
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA