Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og media

Startet av bmw2002, torsdag 03. januar 2019, klokken 14:50

« forrige - neste »

oivindg

#255
Sitat fra: Tafsern på torsdag 19. november 2020, klokken 12:24
Bilen er råbra, enkelt og greit. Og da fortjener den absolutt en pris, som tross alt er stemt frem av folk...du vet, demokrati og alt det der.
Burde kanskje telle stemmene én gang til? Sånn for sikkerhets skyld ... ;)
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Counterpointer

Sitat fra: oivindg på torsdag 19. november 2020, klokken 13:39
Sitat fra: Tafsern på torsdag 19. november 2020, klokken 12:24
Bilen er råbra, enkelt og greit. Og da fortjener den absolutt en pris, som tross alt er stemt frem av folk...du vet, demokrati og alt det der.
Burde kanskje telle stemmene én gang til? Sånn for sikkerhets skyld ... ;)
Tror Rudy Guiliani har stemt mange ganger, så det er sikkert lurt

RJK

Husk at de må telle alle stemmene manuelt, for å sikre seg mo at det er jukset med f.eks. post-stemmer...!


:laugh:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Tafsern


Tjomsas

Sitat fra: TheDirtyWhoCare på torsdag 19. november 2020, klokken 11:36
Dessverre er de fleste stabeister her inne menn som på død og liv må ha rett i de påstander de kommer med. Man diskuterer om en annen for at man skal få rett. Man får jo nada ut av dette forumet når det består av einstøinger som må lire ut av seg dårlige vitser om oppdateringer eller mangler.

Alle biler kan ha enkeltdeler som er deffekte, dessverre hadde Polestar der ved lansering, men det at biler må inn for bytte av disse gjør ikke produktet i sin helhet noe dårligere.

Man klager også over manglende funksjonalitet, helt greit, jeg ønsker også appen hjertelig velkommen, men man må ikke glemme hvordan året har vært. Volvo vil også mangle app nå som Xc40 ruller ut, og jeg regner med at den er på plass samtidig som den vil komme til Polestar da det er samme bil i annet skall. Sverige har jo blitt kraftigere berørt enn Norge av Corona, så at et svenskprodusert produkt nå er forsinket synes ikke jeg er unormalt.

Tldr: forumet består av gubber og bidrar til mer negativitet enn noe annet. Når jeg logget av forumene ble plutselig bila helt topp, for sannelig var det fåtallet som ropte høyest mtp mangler etc.

Med fare for å spore av: jeg hyller dette innlegget.


Trond Svenning

Sitat fra: anorway på mandag 23. november 2020, klokken 23:15
Volvo sier opp avtalen med Bilia. 
Hvem vil ta service på Polestar da.... ?

Polestar er eget selskap og har egne avtaler med serviceverkstedene i Norge.
Volvo XC40 Twin - MY24

anorway

Sitat fra: Trond Svenning på mandag 23. november 2020, klokken 23:42
Sitat fra: anorway på mandag 23. november 2020, klokken 23:15
Volvo sier opp avtalen med Bilia. 
Hvem vil ta service på Polestar da.... ?

Polestar er eget selskap og har egne avtaler med serviceverkstedene i Norge.

Det er riktig at Polestar er et eget selskap, men deres morselskap er Volvo Personvagnar. Håper selvfølgelig ikke det vil påvirke tilgangen til service hos Bilia.

Men tror dere ikke det kommer til å ha noe virkning i det hele tatt mot Polestar, at Volvo kutter båndene helt med Bilia?

gekko300

"Etter oppsigelsesperioden vil Bilia fortsette å betjene Volvo-biler og fortsette å selge brukte biler av merket, fremgår det av en pressemelding fra selskapet som nyhetsbyrået TT gjengir."

HelectriC

Sitat fra: anorway på tirsdag 24. november 2020, klokken 07:46
Sitat fra: Trond Svenning på mandag 23. november 2020, klokken 23:42
Sitat fra: anorway på mandag 23. november 2020, klokken 23:15
Volvo sier opp avtalen med Bilia. 
Hvem vil ta service på Polestar da.... ?

Polestar er eget selskap og har egne avtaler med serviceverkstedene i Norge.

Det er riktig at Polestar er et eget selskap, men deres morselskap er Volvo Personvagnar. Håper selvfølgelig ikke det vil påvirke tilgangen til service hos Bilia.

Men tror dere ikke det kommer til å ha noe virkning i det hele tatt mot Polestar, at Volvo kutter båndene helt med Bilia?

Er det ikke Geely som er morselskap? Volvo er som storebror. Bilia er jo bare i en del av landet, i øvrige deler har vi ikke Bilia.
ioniq 5

anorway

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 24. november 2020, klokken 09:13
Sitat fra: anorway på tirsdag 24. november 2020, klokken 07:46
Sitat fra: Trond Svenning på mandag 23. november 2020, klokken 23:42
Sitat fra: anorway på mandag 23. november 2020, klokken 23:15
Volvo sier opp avtalen med Bilia. 
Hvem vil ta service på Polestar da.... ?

Polestar er eget selskap og har egne avtaler med serviceverkstedene i Norge.

Det er riktig at Polestar er et eget selskap, men deres morselskap er Volvo Personvagnar. Håper selvfølgelig ikke det vil påvirke tilgangen til service hos Bilia.

Men tror dere ikke det kommer til å ha noe virkning i det hele tatt mot Polestar, at Volvo kutter båndene helt med Bilia?

Er det ikke Geely som er morselskap? Volvo er som storebror. Bilia er jo bare i en del av landet, i øvrige deler har vi ikke Bilia.

Volvo Personvagnar AB er morselskap til Polestar. "Geely" er hovedaksjonær i Volvo Personvagnar AB.

Electric cars in Norway

#266
Ja dette er ikke enkelt å finne ut av. Jeg snakket med en kompis i dag om dette i bilbransjen og han sa dette kom overraskende på mange. Det dreier seg vel om forhandlinger her også vel? To parter som ikke kom til enighet. En merkelig avgjørelse synes jeg av Bilia.

https://bil24.no/volvo-sjokk-%E2%80%92-sier-opp-avtale-med-svaer-forhandlerkjede/

Og  denne - fra en Bilia sjef - kopi under: https://drm24.no/nyheter/bilia-sagt-opp-som-volvo-forhandler-her-er-det-business-as-usual-20112404

– Vi har flere andre operasjoner knyttet til Volvo enn bare nybilsalget. Og det er kun salget av nye Volvo-biler som eventuelt blir borte om to år, sier Hebnes videre.

– Bilias 13 forhandlerbedrifter i Norge står for nærmere 40 prosent av Volvos nybilsalg her i landet, legger han til.

– Og på lengre sikt?

– Vi har jobbet med Volvo siden 1933, i 87 år, og har for vår del et evighetsperspektiv på ettermarked og bruktbil uansett.

I utgangspunktet er det også god tid til å diskutere muligheter for fortsatt nybilsalg i fremtiden med Volvo, som foreløpig har vært ordknappe om forhandler-kontrakten som er sagt opp i både Sverige og Norge. I praksis er det jo bare avtalen om nybilsalg som er i spill.

Ingeniøren

Er det flere som vil satse på nettsalg....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Trond Svenning

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 24. november 2020, klokken 19:32
... og han sa dette kom overraskende på mange. Det dreier seg vel om forhandlinger her også vel? ...En merkelig avgjørelse synes jeg av Bilia.

Det er vel ikke så merkelig at dette skjer. Ettersalgsmarkedet gir den klart største fortjenesten i hele verdikjeden. Og det er en klar trend at bilprodusentene ønsker kontroll over hele verdikjeden fram til sluttbrukeren. Da er det lettere å introdusere mer moderne salgs og kommunikasjonsmodeller med sluttbrukeren. Eksempelvis kjøp hjemme i sofaen og strategisk plasserte showrooms. Tesla har jo alltid gjort dette.
Det vil jo også bli lettere å introdusere nye konsepter for leie, bilpool, service ++
Volvo XC40 Twin - MY24

CorsoDante

#269
Sitat fra: anorway på tirsdag 24. november 2020, klokken 15:34
Sitat fra: HelectriC på tirsdag 24. november 2020, klokken 09:13
Sitat fra: anorway på tirsdag 24. november 2020, klokken 07:46
Sitat fra: Trond Svenning på mandag 23. november 2020, klokken 23:42
Sitat fra: anorway på mandag 23. november 2020, klokken 23:15
Volvo sier opp avtalen med Bilia. 
Hvem vil ta service på Polestar da.... ?

Polestar er eget selskap og har egne avtaler med serviceverkstedene i Norge.

Det er riktig at Polestar er et eget selskap, men deres morselskap er Volvo Personvagnar. Håper selvfølgelig ikke det vil påvirke tilgangen til service hos Bilia.

Men tror dere ikke det kommer til å ha noe virkning i det hele tatt mot Polestar, at Volvo kutter båndene helt med Bilia?

Er det ikke Geely som er morselskap? Volvo er som storebror. Bilia er jo bare i en del av landet, i øvrige deler har vi ikke Bilia.

Volvo Personvagnar AB er morselskap til Polestar. "Geely" er hovedaksjonær i Volvo Personvagnar AB.

Nå blir dette litt pro forma, all den tid Geely Holding eier 100 % av Volvo Cars / Volvo Personvagnar AB, men Polestar er altså på papiret eid 50/50 av Geely Holding og Volvo Cars.

Ellers er det interessant at Volvo også digitaliserer salgsleddet, en indikasjon på at det de får til med prøvekluten Polestar ga mersmak. Selv er jeg godt fornøyd med å kjøpe bil i et regime hvor kontaktflaten mot bilselger er markant redusert, med all respekt å melde. Later til at service-apparatet blir beholdt, og det er jo å forvente. Alternativt at en aktør med nødvendig tilstedeværelse og verksted-kapasitet tar over.
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA