Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilder og media

Startet av bmw2002, torsdag 03. januar 2019, klokken 14:50

« forrige - neste »

zyrex

Sitat fra: mroek på mandag 06. juli 2020, klokken 12:42
Sitat fra: zyrex på mandag 06. juli 2020, klokken 12:40
... mener jeg hørte NAF skulle få låne en i helga som var for rekkeviddetest? Jeg har ikke sett noe mer til det.
De skulle det, men så ombestemte Polestar seg. Antakelig fordi de skal gjøre mer endringer på software, og regner med at det skal forbedre rekkevidden.
Aha, det gir meining utifra siste paragrafen i dagens motor.no-test. Synd, må vente litt til da.
Men ikke noe feil med at vil jobbe ut et par bugs, såklart :)

CorsoDante

Sitat fra: zyrex på mandag 06. juli 2020, klokken 12:40
Klart det ser litt bekymringsfullt ut, men vi må ta med i betrakningen at de fikk bare teste bilen hver i ca. 2 timer, og da er det ikke noen rolig fin kjøring... Testing av akselerasjon, bremse, klima på, stopp for bilder, opp i fart, osv... Men jeg er veldig spent på de litt lengre testene som kommer etterhvert, feks Bjørn Nyland 1000 km-test.


Nettopp. Jeg stusset litt over at tek.no skrev om noe høyt forbruk, samtidig som de la ut om et lovbrudd hvor de hadde kjørt bilen i 180 km/t på en påkjøringsrampe. For øvrig samme topphastighet som samtlige biler fra Volvo blir levert med, men som Polestar enn så lenge ikke ønsker å ta innover seg.

Dette er nå fjernet fra teksten, men følgende spor er å finne; ''Rettelse: I en tidligere versjon av denne saken skrev VG at bilen kjørte 180 på en påkjøringsrampe til motorveien. Denne opplysningen er fjernet fra teksten. Dette ble endret i teksten 4. juli klokken 21.25''

Rettelse...  :police:
TM3P "FSD"

batterimannen

Sitat fra: zyrex på mandag 06. juli 2020, klokken 12:40
Klart det ser litt bekymringsfullt ut, men vi må ta med i betrakningen at de fikk bare teste bilen hver i ca. 2 timer, og da er det ikke noen rolig fin kjøring... Testing av akselerasjon, bremse, klima på, stopp for bilder, opp i fart, osv... Men jeg er veldig spent på de litt lengre testene som kommer etterhvert, feks Bjørn Nyland 1000 km-test.

... mener jeg hørte NAF skulle få låne en i helga som var for rekkeviddetest? Jeg har ikke sett noe mer til det.

Så at Tek.no var oppe i 180 km/t. Så det stemmer nok at de ikke følger noen hverdagskjøring eller wltp-syklus.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

PF

Sitat fra: Radial på mandag 06. juli 2020, klokken 09:10
Sitat fra: mroek på mandag 06. juli 2020, klokken 09:03
Sitat fra: CorsoDante på mandag 06. juli 2020, klokken 08:53
Jøss...
Det kan du si, men dette var også med performance pack, og jeg så en svensk journalist hadde skrevet at forskjellen med og uten PP var helt enorm. Litt dumt for oss som har bestilt uten, kanskje.

Med mindre du er eksepsjonelt glad i å skru på nye biler, blir manuelt justerbare dempere ganske sært i 2020.
Ville ikke grått over manglende PP, selv om det er fint med ekstra gode bremser da. ;D

Tja, hvis man har fulgt med litt på hva øhlins faktisk er for noe så hadde mitt valg helt klart vært med. Øhlins og jrz er kremen av kremen på dempere. Kw som er mer kjent er mange hakk ned i ytelse ref. de som kjører mye på bane.

Så at volvo(polestar) nok engang har samarbeid med øhlins er helt vilt, men som du sier, synd de ikke denne gangen kommer med dynamisk demping slik de gjorde i ett tidligere samarbeide( les four-c og R)
De leverte også manuelt justerbare til første modell v70, s70 tidlig 2000 tall, som gjorde de bilene til skikkelig kjøremaskiner, somførste jeg har registrert som OEM deler, mulig 850 også hadde, men der er jeg mer usikker.

«Drømmer fortsatt om en safran v70R med øhlins dempere manuell og awd som søndagsbil»


Stikkkontakt

For de som forstår litt tysk så er det her en lengre gjennomgang av google-integrasjonen i Polestar2 (og Volvosystemet i Polestar1)

https://www.autobild.de/artikel/polestar-1-und-polestar-2-test-android-automotive-os-connectivity-check-17054715.html

Han undrer seg hva VW,BMW og MB tenker når de ser dette systemet.
De bruker vel milliarder av euro hver seg på sine proprietære infortainmentløsninger.
Kanskje de like godt kunne kjøpt seg en incenerator for å brenne pengene på en mer effektiv måte?



itre

Som PF skriver. Øhlins er kremen av dempere, ingen over/ingen ved siden. Det er en grunn til at toppspekkede sykler fra Ducati osv. sverger til merket (det samme med mange andre racinglag.) Har hatt Øhlinsdempere på flere motorsykler, og det er virkelig bra saker.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Hoggorm

Her er en artig svensk youtube video hvor de tester og sammenlikner Polestar 2 Performance og Tesla model 3 LR. Bl.a. måler de rundetider på en go-cart bane.

Tåkeheim

#129
Ganske interessant hva han sier angående standard og ohlinsdemperene ca 20.30 minutter ut i denne podcasten. Han har kjørt og testet begge to, første sammenligningen jeg har sett.
Hvis jeg forstod det riktig sa han at standarddemperne var faste i dempingen mens ohlinsdemperene var mer komfortable samtidig som de var bedre i svinger.
https://www.youtube.com/watch?v=7QQJFCu7z4c&t=1230s

Polestar 2

Electric cars in Norway

Fant faktisk en Polestar 2 jeg tok en video av stående utenfor på Volvo. Den ser veldig ekslusiv ut sammenlignet med flere andre elbiler i den klassen. Se Youtube lenken i bunnteksten hvis du vil se filmen.

Magnus Hansen


Roy Aasen

Grusomt forbruk synes jeg ...bare litt over 40 mil rekkevidde. Dog stort sett motorvei.

Kires

#133
Ja det var høyere enn jeg hadde håpet på i forhold til padda fra usa
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

hELgenen

Vel,en god del bedre enn pungrotta fta Tyskland.
Bilen er jo litt oppreist. Når du møter den på veien så minner den litt om I-pace. Så tipper forbruket er veldig påvirket av hastighet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA