Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilder og media

Startet av bmw2002, torsdag 03. januar 2019, klokken 14:50

« forrige - neste »



Roy Aasen

En til fra tek.no: Ikke performance denne gangen. Ser de nevner ett litt brutalt forbruk, men det er vel å ta med en liten klype...ettellerannet :-)

https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/Wbn2Qj/endelig-fikk-vi-kjre-polestar-2-i-norge

mroek

Det er ganske enormt så mye positivitet det er i disse testene. Lite de har å klage på, egentlig. Blir spennende å få prøvd selv, men jeg må jo si at det høres lovende ut.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition


CorsoDante

Sitat fra: mroek på lørdag 04. juli 2020, klokken 20:36
Det er ganske enormt så mye positivitet det er i disse testene. Lite de har å klage på, egentlig. Blir spennende å få prøvd selv, men jeg må jo si at det høres lovende ut.

Embret hos DN er solgt;

https://dntv.dn.no/m/jWSxe4Wd/-dere-som-har-bestilt-polestar-2-gled-dere
TM3P "FSD"

CorsoDante

Sitat fra: eSaab på søndag 05. juli 2020, klokken 20:38
Mer info från bil24
https://bil24.no/en-liten-provekjoring-av-polestar-2/

''Jeg har kjørt mye elbil, men det er få som kan måle seg i kjørefølelse med Polestar 2, den eneste måtte i så fall være Porsche Taycan.''

Jøss...
TM3P "FSD"

mroek

Sitat fra: CorsoDante på mandag 06. juli 2020, klokken 08:53
Jøss...
Det kan du si, men dette var også med performance pack, og jeg så en svensk journalist hadde skrevet at forskjellen med og uten PP var helt enorm. Litt dumt for oss som har bestilt uten, kanskje.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Radial

Sitat fra: mroek på mandag 06. juli 2020, klokken 09:03
Sitat fra: CorsoDante på mandag 06. juli 2020, klokken 08:53
Jøss...
Det kan du si, men dette var også med performance pack, og jeg så en svensk journalist hadde skrevet at forskjellen med og uten PP var helt enorm. Litt dumt for oss som har bestilt uten, kanskje.

Med mindre du er eksepsjonelt glad i å skru på nye biler, blir manuelt justerbare dempere ganske sært i 2020.
Ville ikke grått over manglende PP, selv om det er fint med ekstra gode bremser da. ;D
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

CorsoDante

#115
Sitat fra: mroek på mandag 06. juli 2020, klokken 09:03
Sitat fra: CorsoDante på mandag 06. juli 2020, klokken 08:53
Jøss...
Det kan du si, men dette var også med performance pack, og jeg så en svensk journalist hadde skrevet at forskjellen med og uten PP var helt enorm. Litt dumt for oss som har bestilt uten, kanskje.

Meget godt poeng. Kanskje man må se til ettermarkedet dersom standard-oppsettet (som jeg også har valgt) blir for hattkaill-orientert. Man kommer langt med 50 laken :).

Samtidig; All den tid dette er Polestar, så har jeg forventninger til et bittelitt sportslig oppsett, selv uten Øhlins.
TM3P "FSD"

mroek

De fleste ender nok opp med å ikke justere på demperne mer enn maksimalt en gang, vil jeg tro. Men uansett høres det jo ut for at forskjellen er rimelig stor. Bremsene er jeg egentlig mindre opptatt av. Joda, fint med Brembo, men jeg tror man skal kjøre særdeles hardt før man kan merke noen videre forskjell der. Bremboene tåler nok en god del mer temperatur, men igjen, da skal man nok kjøre ganske hardt.

Blir jo spennende å se om det kommer ettermarkedskomponenter til bilen. Det er jo heller ikke umulig at man kan få kjøpt og montert Öhlins-demperne i etterkant. Om man i så fall også må skifte andre komponenter er ikke godt å si.

Personlig misliker jeg de gule setebeltene (glorete i mine øyne), samt at med PP mister man også muligheten til å ha 19" felger på vinterhjulene (eller sommer for den del). Mulig at det er ettermarkedsfelger som kan gå, dog.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Stikkkontakt

#117
Sitat fra: mroek på mandag 06. juli 2020, klokken 09:03
Sitat fra: CorsoDante på mandag 06. juli 2020, klokken 08:53
Jøss...
Det kan du si, men dette var også med performance pack, og jeg så en svensk journalist hadde skrevet at forskjellen med og uten PP var helt enorm. Litt dumt for oss som har bestilt uten, kanskje.

Helt greit for oss på som ikke skal kjøre på bane, men på vestlandske hullete krøtterstier.
Men må si at testforbruket bekymrer meg. Det ligger på 22-24 hos de fleste. Det er veldig høyt. WLTP er forresten det samme som I-Pace med 18" og den har akseptabelt forbruk. Og EPA på Polestar er vel ca 15% lenger.

zyrex

Klart det ser litt bekymringsfullt ut, men vi må ta med i betrakningen at de fikk bare teste bilen hver i ca. 2 timer, og da er det ikke noen rolig fin kjøring... Testing av akselerasjon, bremse, klima på, stopp for bilder, opp i fart, osv... Men jeg er veldig spent på de litt lengre testene som kommer etterhvert, feks Bjørn Nyland 1000 km-test.

... mener jeg hørte NAF skulle få låne en i helga som var for rekkeviddetest? Jeg har ikke sett noe mer til det.

mroek

Sitat fra: zyrex på mandag 06. juli 2020, klokken 12:40
... mener jeg hørte NAF skulle få låne en i helga som var for rekkeviddetest? Jeg har ikke sett noe mer til det.
De skulle det, men så ombestemte Polestar seg. Antakelig fordi de skal gjøre mer endringer på software, og regner med at det skal forbedre rekkevidden.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA