Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilder og media

Startet av bmw2002, torsdag 03. januar 2019, klokken 14:50

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 24. april 2020, klokken 22:30
Ja motorproblemer med v50 var leit. Men det var jo ikke elbil heller da.

Nok om det. Jeg har vært nede på Polestar showeroom i Oslo noen ganger og det som slår meg er at det er mennesker i alle aldre og kvinner og menn som viser interesse for Polestar 2 elbilen.

Så jeg tror både Polestar 2 og  Volvo xc40 elbil begge kommer til å selge bra i Norge. Og begge er flotte biler.

XC40 har jeg bare sittet i fossil versjonen da. Har ikke sett elbilen "live" enda.

Motoren var aldri noe problem i min, den var nemlig fra PSA. Det var alle bitene Volvo selv hadde vært borti som var problemet. Og de var det endel av!  :laugh:

Men ellers enig, og det er også mitt poeng. Det er lite eller ingenting som tyder på at Polestar 2 er en ny Volvo 960, og jeg tror også at snarere enn at Model 3 og denne tar markedsandeler fra hverandre, så vil de fortsette å ta andeler fra fossil-konkurrentene primært. Jeg kommer til å beholde Model 3'n, Polestar skal hos meg erstatte en Model S.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Electric cars in Norway

#61
Rolf, ja jeg er helt enig med deg i dine vurderinger. Og jeg tror at feks de som før har hatt (eller har) Volvo fossil bil  vil finne Polestar 2 attraktivt. Og TM3 faller jo i samme prisklasse så det er også naturlig.

Men jeg er mest opptatt av at de som kjører fossil i dag går over til elbil. Så vi får faset ut fossil bilene.

Men som sagt jeg er fortsatt overrasket hver gang over at jeg finner så mange interesserte i alle aldre og kvinner og menn nede i Polestar lokalet. Herlig å se dette :+1:

Noe helt annet. Godt du ikke hadde slike motorproblemer på din v50 som dette som beskrives i denne artikkelen om de eldre dieselutgavene. Livsfarlig :-1:

https://www.tv2.no/a/7224467/

batterimannen

Synes det er noe 70/80-talls preg over den bilen. Spesielt bakparten, sett fra siden.  :police:

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer

Sitat fra: batterimannen på lørdag 25. april 2020, klokken 15:02
Synes det er noe 70/80-talls preg over den bilen. Spesielt bakparten, sett fra siden.  :police:
1970



1980




Vet ikke helt om jeg er enig.

Trond.m

#64
Nei,gir definitivt ikke assosiasjoner til 70-80 tall  :) Hvis den skulle minne om noe så synes jeg det er Saab 9-5. Uansett, synes bilen ser flott ut og hvis de gir prisgaranti så får man mye bil for pengene ved å bestille nå. Men har man noen garanti for at Polestar overlever som eget bilmerke ?

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: batterimannen på lørdag 25. april 2020, klokken 15:02
Synes det er noe 70/80-talls preg over den bilen. Spesielt bakparten, sett fra siden.  :police:

Synes vi er mye nærmere Saab egentlig, og det ser jeg ikke på som negativt. Saab var alltid en sånn artig left field greie jeg hadde sans for. Bare så synd de ikke greide å få nye 9-5 stv på banen før de gikk konkurs, jeg satt egentlig å ventet på nettopp den.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: TM på lørdag 25. april 2020, klokken 16:35
Nei,gir definitivt ikke assosiasjoner til 70-80 tall  :) Hvis den skulle minne om noe så synes jeg det er Saab 9-5. Uansett, synes bilen ser flott ut og hvis de gir prisgaranti så får man mye bil for pengene ved å bestille nå. Men har man noen garanti for at Polestar overlever som eget bilmerke ?

Var innom samme bekymring selv, men dette er for alle praktiske formål en Volvo, så om brandet mot formodning dyttes tilbake innunder Volvo som ren tuning tror jeg vil spille mindre rolle for oss eierne. Det er et branding-spørsmål mer enn noe annet.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Electric cars in Norway

#67
Synes ikke Polestar 2 ligner på noen andre biler jeg. Enten sett fra siden eller front.

Den er unik :+1: og ser veldig tøff ut. Hekken er også nydelig. Se bilde

HelectriC

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 26. april 2020, klokken 07:19
Synes ikke Polestar 2 ligner på noen andre biler jeg. Enten sett fra siden eller front.

Den er unik :+1: og ser veldig tøff ut. Hekken er også nydelig. Se bilde

Det er faktisk helt riktig, sjelden en bil har så egen design spesielt bak :+1:
ioniq 5

Radial

De har faktisk fått VM i bakkeklaring på en Sedan, til å se ganske bra ut.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

turfsurf

Heh, og jeg som synes bilen generelt ser bra ut, utenom akkurat bakfra...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

#71
Herlig at Polestar tenker sikkerhet med vannbasseng :+1: :+1:

https://www.elbil24.no/nyheter/na-kommer-polestar-med-bilkrasj-basseng---livsfarlig-uten/72413420

Kopi av den 3 timers gml nyheten fra elbil24.no og bilde under.

Kopi:
forbindelse med den første kollisjonstesten av Polestar 2 - en bil som er ventet til Norge til sommeren - nevnte bilprodusenten et skrikende behov basseng.

- Det høres kanskje rart ut, men faktisk er det helt nødvendig for kollisjonslaboratoriene å ha et stort basseng, uttaler Polestar.

Damnation

https://www.elbil24.no/nyheter/polestar-2-mangler-en-viktig-funksjon/72069046

Blir litt forvirret av denne artikkelen samt kommentarfeltet.. hvor mye har det å si på forbruket når det er såpass størrelse på batteripakke?

Har lagt inn bestilling men er litt redd for annenhåndsverdi hvis det viser seg å være en vesentlig forskjell.

Roy Aasen

Gammelt nytt.
(Forøvrig så har ikke Tesla det heller.) De kommer med en egen variant på MY.

Du taper jo ei bøtte penger på bil uansett, om det blir mer eller mindre med/uten VP? Det sier ikke glasskula noe om😙

Electric cars in Norway

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 04. mai 2020, klokken 18:41
Gammelt nytt.
(Forøvrig så har ikke Tesla det heller.) De kommer med en egen variant på MY.

Du taper jo ei bøtte penger på bil uansett, om det blir mer eller mindre med/uten VP? Det sier ikke glasskula noe om😙

Ja, det har du rett. Dette med Varmepumpe er nok litt der som du sier. TM3 = suksess og uten VP. TMY har VP og vil nok ble like stor suksess.
Men når det er sagt så er nok dette med VP en "nordisk greie"  siden vi har det så kaldt her om vinteren. En VP virker jo ikke noe særlig når det blir for kaldt heller..... Ikke lett det der om man skal velge elbil ut fra om den har VP eller ikke. Det blir opp til hver enkelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA