Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikringstilbud - LR AWD

Startet av Majijus88, torsdag 03. januar 2019, klokken 12:00

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: Electrix på torsdag 31. januar 2019, klokken 15:12
Jeg sjekket igår forsikring hos Frende som har mine forsikringer, TM3 LR AWD autopilot, garasje, Kristiansand, 20 000 km, kasko m/leiebil, 75% bonus og 15% kunderabatt. 9200,-

Spurte litt rundt prisen og han sa da det som har vært nevnt her tidligere, høye kostnader på Tesla pga lange reparasjonstider med leiebil. Nevnte da at vi vil ha to elbiler og at jeg derfor ikke trenger leiebil, da gikk prisen ned med ca 50,- pr mnd. Jeg forklarte da at jeg gjerne kan droppe leiebilen hvis de er redd for store kostnader på forsinket rep, men for 50 kroner gidder jeg jo ikke det. Da fikk han litt å gruble på så det er mulig de får hostet opp et bedre tilbud uten leiebil da. det er jo uansett dyrere for meg å bruke leiebil enn den gamle Leafen  for da må jeg jo betale masse bompenger og drivstoff på leiebilen. Ellers ser det ut til at jeg må sjekke TOCN.
De folka sjekker inn her ann mass. Det vet jeg sikkert. Har Frende med 6 forsikringer. Det er bare å  shoppe rundt. Minner om at lojalitet staves DUM

trykkertor

Sitat fra: Electrix på torsdag 31. januar 2019, klokken 15:12
Jeg sjekket igår forsikring hos Frende som har mine forsikringer, TM3 LR AWD autopilot, garasje, Kristiansand, 20 000 km, kasko m/leiebil, 75% bonus og 15% kunderabatt. 9200,-

Spurte litt rundt prisen og han sa da det som har vært nevnt her tidligere, høye kostnader på Tesla pga lange reparasjonstider med leiebil.
Hmmmm.... har ikke vi et kobbel med Tesla-fans på dette forumet som bedyrer gang på gang om at Tesla ikke har kapasitetsproblemer, at de alltid får reparert bilen meget hurtig, og ventetidene er oppblåst på forum og i media.
Hvordan kan da forsikringsselskapene bruke dette i sine kalkyler?  :D

Dani3l

Noen som kan bekrefte: Model 3 har ikke FG-godkjent alarm eller gjenfinningssystem?
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Øyvind.h

Sitat fra: trykkertor på torsdag 31. januar 2019, klokken 17:01
har ikke vi et kobbel med Tesla-fans på dette forumet som bedyrer gang på gang om at Tesla ikke har kapasitetsproblemer
Kilde for denne påstanden? Jeg vet en del påpeker at de har hatt god erfaring med service, men at kapasitetsproblemene er reelle vet jo alle? Det er senest dokumentert i media for et par dager hvor kommunikasjonsdirektøren selv påpeker dette og hvordan de jobber med forbedring.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Carl Anton Stenling

Sitat fra: bno på onsdag 30. januar 2019, klokken 22:22
Det virker noe "kartell-artig" her med et generisk løft for TM3. Om vi ikke reagerer løftes premien opp generisk. Det hele er tilsynelatende koordinert og vektet opp uten dokumentert grunnlag.

Jeg arbeider i forsikringsbransjen og ser det hele litt innenfra. Det er meget strenge regler for samarbeid mellom selskapene og det pågår definitivt ikke prissamarbeid.

Tror prisingen oppstår pga. at de fleste større forsikringsselskaper har samme tilnærming til prising av en ukjent modell. Generelt er man konservativ i prisingen inntil statistikk foreligger. De dyrere "søskenene" Model S og X blir da brukt som referanse korrigert for ekstra usikkerhet. Det gir seg utslag i en høy pris den første tiden.

Relativt raskt vil man få statistikk over skadefrekvens og skadekostnad. Da vil prisingen bli justert.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

bno

#140
Sitat fra: Carl Anton Stenling på torsdag 31. januar 2019, klokken 18:07
Sitat fra: bno på onsdag 30. januar 2019, klokken 22:22
Det virker noe "kartell-artig" her med et generisk løft for TM3. Om vi ikke reagerer løftes premien opp generisk. Det hele er tilsynelatende koordinert og vektet opp uten dokumentert grunnlag.

Jeg arbeider i forsikringsbransjen og ser det hele litt innenfra. Det er meget strenge regler for samarbeid mellom selskapene og det pågår definitivt ikke prissamarbeid.

Tror prisingen oppstår pga. at de fleste større forsikringsselskaper har samme tilnærming til prising av en ukjent modell. Generelt er man konservativ i prisingen inntil statistikk foreligger. De dyrere "søskenene" Model S og X blir da brukt som referanse korrigert for ekstra usikkerhet. Det gir seg utslag i en høy pris den første tiden.

Relativt raskt vil man få statistikk over skadefrekvens og skadekostnad. Da vil prisingen bli justert.
Dtte er selvsagt et ømt tema og som det fremgår så påstår jeg ikke (noe jeg vet du ser). Takk for avklaring. Betryggende det, selv om vi og foreningen bør være på alerten. Har forsikret flere elbiler og sist nå Kona og prisene er som forventet for ICE. Skal ikke komme inn på detaljer og selektivitet på Tesla her, men argumentasjonen som føres i marken synes noe tynn og absolutt ikke veldokumentert (ref. S/X).

kc

Det er enorme variasjoner mellom selskapene. Har vært uten bil de siste 5 årene pga jobb i utlandet, men har skadefri historikk i 15+ år.

Tilbudsgrunnlag:
Felles garasje
20000km
Full kasko m/leiebil
6000NOK egenandel
TM3 AWD Long Range

Tilbudene jeg fikk var mildt sagt overraskende:
Tryg med 40%, 22320NOK i året.
DNB med 40%, 18890NOK i året.
Storebrand med Elbilforeningen, 50 %, 17660NOK i året.
TOCN coverclub,  8840NOK
Gjensidige med 40%,  24450NOK i året.
Codan med 50%, 18580

Det er relativt store sprik i dekning og anbefaler derfor alle og finlese vilkår. For min del er DNB og Storebrand de jeg sitter igjen med tiltross for at de ikke er billigst. Dekningsgrad, kundeservice og sterk økonomi på selskapet jeg forsikrer bilen i vektlegger jeg høyere enn bare pris. 

trykkertor

Hva er det med TOCN som gjør at du ikke velger den?
Sitter selv og vurderer priser. Og med så store sprik må det jo være noe TOCN ikke klarer å innfri.

Carl Anton Stenling

Et tips er å sjekke pris ved medlemskap i forening, f.eks. fagforening. De beste prisene fra de store aktørene kommer gjennom gunstige medlemsavtaler.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Djo

Sitat fra: olavxxx på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:57
Jeg ordnet meg i sparebank1 for 3P. De var "ok" priset, ikke superbillig, ikke superdyr.
Så hadde jeg noe å fylle ut på tesla siden, jeg vurderer da hva jeg gjør etter jeg har fått bilen.

Vil helst ha det hos DnB hvis de priser seg greit, men ser ikke lovende ut per



Med Saga kunde fordel i DnB så fikk jeg tilbud på 7200kr i Bærum med 12000km og 75% på en vanlig Model 3
Porsche Taycan CT4, 2022
Tesla Model Y LR, Black/Black, 2023
Audi e-tron 50 advanced sport, 2020 (solgt)
Tesla Model 3, LR AWD, Black/Black, 2019 (solgt)
Tesla Model S85, AP1, midnight Silver (solgt)

Bmwi3

#145
JBF 5100kr i året, 6000kr egenandel, 75% og 16000km. Akershus.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

MrBeery

Et veldig dumt spørsmål: når man får "loaner" fra Tesla, forutsetter dette forsikring som inkluderer leiebil?

GreenEyez

Tilbud jeg fikk fra Codan:

ca. 18 000 kr

16000 km
8000 kr eg.and.
70 % 3. året
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

jorgror

Sitat fra: MrBeery på fredag 01. februar 2019, klokken 09:46
Et veldig dumt spørsmål: når man får "loaner" fra Tesla, forutsetter dette forsikring som inkluderer leiebil?
Loaner er vel mest vanlig med garantisaker, og da er ikke forsikringsselskapet involvert. Ville ikke forventet loaner av Tesla ved forsikringssaker.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Autowinder

Sitat fra: Autowinder på mandag 14. januar 2019, klokken 12:15
Jeg har gjort en henvendelse til produktavdelingen i mitt forsikringsselskap og bedt om en revurdering av prissettingen på TM3, med henvisning til NHTSA's sikkerhetsrapporter. Prissammenligning avslører også at tilsvarende modeller; S75D og X75D, som har henholdsvis samme pris og 9% rimeligere på samme vilkår, til tross for at S75D og X75D har 41% og 52% høyere nypris. Så er det bare å håpe at de er seriøse nok til å se urimeligheten i det.

Gledelig nyhet, if har tatt til fornuften, skiller nå på Long og Performance og prisen har falt med nesten 4000,- pr. år til 9745,-

Årlig kjørelengde: 16 000 km
Parkerering: Egen tomt
Førere under 23 år: Ja 
Bonus: 75 %
Bosted: Sandvika
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA