Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

OBD 2 adapter til Leafspy

Startet av oprytz, onsdag 02. januar 2019, klokken 18:41

« forrige - neste »

oprytz

Jeg poster denne her siden jeg vet det er en del som har lurt på det samme som meg. Jeg kjøpte i dag denne OBD-2 adapteren på Kjell & Co, og den fungerte med en gang opp mot LeafSpy Lite. Har ikke fått testet med Pro versjonen enda, men regner med at det fungerer fint.

https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/biltilbehor/obd-2/obd-2-adapter-elm-327-for-bluetooth-p48500

ThomasEL

Jeg har i noen år hatt en Vgate wifi OBD2 adapter som i og for seg fungerer. Men den er ustabil. Det vil si, den kobler greit opp mot iphonen min, så den er helt ok for å lese av SOH og andre parametere. Men den holder seg bare tilkoblet noen minutter av gangen. Så mister den forbindelsen. Den er derfor ikke veldig grei når man ønsker å KJØRE etter LeafSpy...

Jeg har derfor nå bestilt en LeLink2 som er en Bluetooth variant tilpasset IOS (iphine/ipad).

Det blir spennende å se om denne sikrer en mer "sømløs" forbindelse.
Noen som har erfaring med denne?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

Da har jeg fått prøvd ut min nye Lelink2 adapter for iphone, via Blåtann, med LeafSpy.
Foreløpig erfaring er at den er VELDIG mye mer stabil enn Wifi dongelen jeg hadde før
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Løve


MrOtto

Jeg har også LElink, men denne mister forbindelser jevnlig så trip-forbruk og forbrukt gids nullstilles. Noen ganger fordi telefonen mister linken til LElink og noen ganger fordi LeafSpy ikke kan lese bilens data. Gul eller oransje tilkoblingsstatus.

ThomasEL

Sitat fra: Løve på søndag 03. februar 2019, klokken 22:46
Hvor fikk du kjøpt den?

amazon.com
Merk: Det står kun spesifisert at den er kompatibel med Leaf Spy PRO..!
Så kan ikke garantere for de andee versjonene.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Leaftekna2018

Hei

Hvilken OBD 2 adapter anbefaler dere basert på eget bruk?
Hvor kan den i så fall kjøpes?
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

JarleV

Jeg har den som trådstarter linker til. Kjøpt hos Kjell & Co.
Bruker den med LeafSpy Pro og mot Samsung S9.
Fungere helt fint.


Funk Town

Sitat fra: Leaftekna2018 på fredag 28. juni 2019, klokken 11:11
Hei

Hvilken OBD 2 adapter anbefaler dere basert på eget bruk?
Hvor kan den i så fall kjøpes?

Kjøpte denne https://www.teknikmagasinet.no/produkter/helse-fritid/outdoor-fritid/biltilbehor/vgate-obd2-icar2-wifi hos teknikmagasinet, fungerer fjell. Sørg for at du kjøper en med WiFi om du har iphone, da bluetooth ikke fungerer om du har iphone.

Leaftekna2018

Jeg har iPhone ja.

Takk, skal se på den
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Leaftekna2018

Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Joltus

Brukte obd ilag med min Sony xperia. Men når eg bytta til Huawei er det ikke snakk om å koble seg til via bt lengre. Den fungerer med xperia enda.

Er det feil bt versjon eller noe på min mate 20 pro?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA