Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Service

Startet av blackleaf1, onsdag 02. januar 2019, klokken 13:40

« forrige - neste »

thomasski

Vi nærmer oss 20000 men i mars er det ett år siden vi fikk bilen. Tikket inn en sms fra BnH i dag og jeg sjekket med de hva de tok for servicen. 3600 kroner.

Kontaktet Snap Drive, har benyttet disse tidligere på en Skoda vi har, og har god erfaring. Som vanlig en blid person på servicetelefonen som før han ville oppgi pris ønsket å dra meg gjennom hva som stod i serviceplanen. Bytte pollenfilter, ellers sjekk av det meste jeg kan komme på. Pris 1915 kroner.

Noen som vet om det eksisterer softwareoppdateringer pt til nye Leaf som gjør ned nødvendig å ta turen til autorisert forhandler? Har BnH litt opp i halsen og kommer uansett ikke til å bruke disse, regner likevel at andre autoriserte verksteder tar omtrent den samme prisen. Hvis ikke blir det Snap Drive denne gangen.

lxm

Man må vel til autorisert Nissanforhandler for å evt. få den så mye omtalte oppgraderingen av Rapidgateproblemet.
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

Pneg

Om det blir en software oppgradering som Nissan offisielt innrømmer så bør den kunne tas utenom service. Kostnadsfritt..
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Joltus

Joda. Men ofte er det jo andre ting som blir oppgradert også. Det kan være generelle fix på mindre ting osv.

Men det kan forhandler svare på pr telefon.

Dudi

Fikk pris på 1865,- ink for første service for min Leaf LE 2018. Gått 10.000Km.

Verkstedet er Romerike Auto. Dem er godkjent for nye Leaf - Elbilverksted og har originale service skjema. Utfører dette mens du venter.

Skal jeg satse på dette?

jman76

#20
Jeg betalte cirka 3.500 hos lokal Nissan-forhandler. Da var det med service også på bremsene, vet ikke om dette er med i alle standardservicer hos de som gir lavest pris? Fikk ny programvare, men det skal jeg ikke ha betalt noe ekstra for. Synes de kunne klart dette for rundt 3.000, men greit nok. De holder et godt servicenivå, og det er verdt en del for meg. Forholder meg nok til forhandleren så lenge jeg har garanti på bilen.




Breivik

Skal på service 03.05.2019 SandeAuto Vest pris: 3200,-  ny programvare,(rep.av speil/knirking garanti)
Bil gått snaue 12000km 1.år gammel.
Syns serviceprisen er dyr nok, med tanke på hva som inngår i prisen. 
The Prodigy

elektrolux

#22
 Selv hadde jeg nok raskt mistet en slik avtale grunnet punkt 5b.

Ser for meg følgende schenario: Jeg: Hva, er ikke pussing av rust på skivene bak inkludert i serviceavtalen.

Nissan. Nei, og siden du nå forsøkte å få det inkludert sletter vi deg fra de neste årene du har betalt for og må ta betalt for denne servicen. Forresten kunne du tenkt deg den nye Leaf som kommer neste år.

Jeg. Nei. Tror heller jeg kjøper en brukt bil som er ute av garantien så jeg slipper å bruke penger på å holde garantien i hevd.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mangooz

Hei,

Madammen har nå hatt bilen sin i et år og det kom da opp snakk om service.
Hun mener at dette ikke trengs, og at hun kan ta det som trengs av service under EU-kontroll etter 4 år.
Ettersom dette er en elbil er jeg i utgangspunktet enig, bortsett fra at gjerne bremser bør smøres. Spørsmålet mitt er - Hva skjer med garantien på bilen dersom service ikke blir overholdt? Jeg tror muligens at denne bortfaller dersom man ikke følger serviceintervallene til fabrikanten. Noen som vet?

PS: Vet selvsagt at annenhåndsverdien synker når anbefalt service ikke er fulgt.

lxm

Hvis det oppstår en feil på bilen som kan skyldes manglende vedlikehold vil garantien ryke!
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA