Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har Rapidgate blitt løst???

Startet av mdeekay, onsdag 02. januar 2019, klokken 11:24

« forrige - neste »

jman76

#91
Oppdatering er rullet ut til forhandlerne, men det er ingen automatikk i at alle tidlig leverte biler blir oppdatert.

Her må kunden selv tydeligvis gi beskjed hvis den er ønskelig. Jeg ønsker oppdatering og skal ifølge forhandler få den når bilen er inne til førstegangsservice i mars.

Joltus

Ja det er jo rene intervjuet.

De ønsker tydeligvis ikke gi den til folk som bare av og til hurtiglader.

Tror trikset, hvis man ikke har hurtigladet så mye tidligere, er å si at rapidgate har umuliggjort den bruken man såg for seg.

Hvertfall ikke bare si at det er kjekt å ha!

meitran


Joltus


meitran


Joltus


EV-FTW

#97
TeslaBjørn har livestream nå. Leaf40 med ny software mot nye eGolf. Oslo-Haukeli-Oslo.
De har nå kommet til Kongsberg på returen, og droppet hele løpet. Leafen hadde ikke sjangse mot eGolfen. Golfen er mer effektiv, og tåler hurtiglading, mens Leafen lader nå på rundt 27kW, og bruker lang tid. På forrige lading lå den på rundt 32kW, det var i Seljord. Temperatur på batteriet var  over 50 grader, og det i -12 grader. Ikke går den ned veldig mye når man kjører heller, som jo skaper problem på neste lader. Ok, det er en passe lang tur, men eGolfen klarer den fint, uten aktiv kjøling!
Hvordan blir dette til sommeren da?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

hemi

Sjokk.... hele bilen er flaut forsøk av nissan. De juger jo på tall og rekkevidde, og folk skjønner det ofte ikke før det er for sent.

Andelen folk i selvbenektelse her på leaf forumet er også ganske voksen.

batterikjemien gjør dette, og det er ingen måte å få løst det på med software.


Joltus

Så over til det interresante: hvordan var de to tre første ladingene i forhold til før?

ThomasEL

Hvis kommentarer på Facebook er riktige, så vant Leafen nå med ny software de første 35 milene. Det holder iallfall for meg
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

hemi

men leaf 40 skal jo gå 35 mil uten lading...? :D ref WLTP

leafnor

Sitat fra: Joltus på lørdag 02. februar 2019, klokken 22:33
Så over til det interresante: hvordan var de to tre første ladingene i forhold til før?
Første full efffekt, ladet til 65% omtrent og batteri endre på ca 32C
Andre lading 35 grader og ladeeffekt nesten full, endre på 45 grader batteri.
Tredje tror jeg ble 35 kW.
FJerde 46 grader og 30 kW omtrent
Femte 43 grader og 38 kW, og ladet til 65% og batteriet ble 52 grader.

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Joltus

Takk! Det er fantastisk mye bedre og for oss det vi trenger.

Det er Good.

EV-FTW

Hehe, klart det er viktig å finne det positive.
Den er ineffektiv i forhold tll eGolf, og den tåler ikke langtur som dette.
Noe eGolf faktisk gjør.

For de som ikke kjører mer enn 300 km på en langtur, så klart, gjør Leaf jobben. Poenget her var at det Leaf ikke får til klarer eGolf. Uten aktiv kjøling klarer den å kjøre langt, ha rask lading, uten å overopphete batteriet.
Så kan man unnskylde Nissan så mye man vil, men ut fra dette løpet, er det skuffende at Nissan ikke har kontrollen, og enda mer skuffende at de ikke har gjort noe med det på 62kWt utgaven som kommer.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA