Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har Rapidgate blitt løst???

Startet av mdeekay, onsdag 02. januar 2019, klokken 11:24

« forrige - neste »

Roar Nicolaisen

Sitat fra: ThomasEL på mandag 14. januar 2019, klokken 22:34
Hvordan har du forresten funnet ut at bilen din er produsert i juni?? Jeg klarer ikke finne ut hvor info om produksjonsdato (eller i det minste måned) finnes...

Jeg la inn min VIN her: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Nissan

Holmis

Jeg fikk min LE utlevert i starten av juni og har vel fiksen?

ThomasEL

Sitat fra: Holmis på mandag 14. januar 2019, klokken 22:49
Jeg fikk min LE utlevert i starten av juni og har vel fiksen?

Jeg får bare «nothing found» når jeg legger inn mitt VIN-nr...!

Ja, hvis det er som det spekuleres i, at det er denne C-en som forteller at man har software med ny ladekurve, så har du jo fiksen! Men det virker nesten ubegripelig at du har den på en bil levert allerede i juni..! Har du ladet noe med høy starttemperatur og testet?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Holmis

Jeg har bare hatt en lang tur,  fra Oslo og til Vauldalen (Røros) som er 430km. Denne tok vi i Desember med 2 voksne og en baby, men proppfull av baggasje. Først kjørte vi i 90 km/t til Elverum (135 km). Her hadde vi 49.5% (LeafSpy) og vi ladet til 80% med rundt 42 kw. Deretter kjørte vi til Hanestad Vertshus 130 km. Her hadde vi 24.8%(LeafSpy). Ladet til 95% på ABB lader, dette tok 50 min. Batteriet hadde her 28C, og vi fikk 42kw. Og endte på 45.7C. Resten av turen klarte vi på denne ladingen.

For de som blir irritert av jeg ladet til 95%, det var ingen andre biler der, så altså en ledig hurtiglader og vi kom helt fram uten fler ladinger.

MiloE

Pratet med en britisk fyr på et annet forum. Han påstår at forhandleren hans oppdaterte programvaren og etter det fikk han bedre ladehastigheter.

"Hi all, my leaf has not long had the update and rapid charging has improved nicely. I get a full 45kw and it maintains this right up till about 68% and starts dropping off but nowhere near as much as it did before. I charged from 15% to 80% in 25 min, not bad at all."

Meg: What country are you in and who did the update? To my knowledge Nissan has not contacted any resellers about the rapidgate update.

"Am in the UK, I took my leaf in to the dealership as I was having problems with charging, which turned out to be my pod point charger, they ran a diagnostic and I found out later they updated the software, I did some tests and I get results very similar to Bjørn Nyland"



ThomasEL

En norsk Leaf eier bekrefter på Facebookgruppen at han på service har fått oppdatert software fra "B" til "C" hos et norsk Nissanverksted i dag. Verkstedet bekreftet at dette var for å endre ladekurven (løse Rapidgate)

Så da er det håp for dere med "gamle" biler! Det tar nok bare litt tid å gjennomføre det rundt forbi.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Løve

Gratis oppdatering eller oppgradering til en latterlig høy pris?

ThomasEL

Sitat fra: Løve på onsdag 16. januar 2019, klokken 19:14
Gratis oppdatering eller oppgradering til en latterlig høy pris?

Med forbehold om at jeg oppfattet den biten riktig:
Det ble gjort samtidig med service, han betalte ordinær service som planlagt, men ikke noe ekstra for å oppdatere.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Løve

Da skal bilen min til vedlikehold om halvannen uke. Verkstedet sa at hvis det var frigitt programvareoppdateringer til bilen så ville disse bli tatt som en del av vedlikeholdet. Jeg kommer tilbake etter vedlikeholdet og sier noe om programvaren har blitt oppdatert eller ei.

Joltus

Ja... Da tviler eg løve. De sa om min bil at det ikke låg noen oppdatering til den.

Noe som er fabelaktig mtp at noen av B og noen C.... Og eg har A.

Så her kommer neppe ting av seg selv.

oprytz

Hei

Jeg har purret en del på Nissan via forskjellige kanaler, og i dag fikk jeg følgende melding fra dem på FB chat:

SitatHei Øystein.
Beklager sent svar fra oss.
Nissan jobber hver dag med utvikling og forbedring av våre programvarer. Det er utviklet en oppgradering, som under visse forhold kan forbedre hurtigladingen for tidlig produserte utgaver av Nissan LEAF 40 kWt. For mer informasjon om dette kan du ta kontakt med Birger N Haug som nå skal ha riktig informasjon.
Hilsen Nissan

Tror dette er den sikreste bekreftelsen jeg har sett hittil!

Joltus

Jepp. Sendte tvert mail til Ålgård auto!

Vil ta denne oppdateringen i forbindelse med reparasjon etter kollisjon.

AntonB

Min skal til oppdatering hos Bnh oslo i morgen :+1:


Joltus


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA