Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har Rapidgate blitt løst???

Startet av mdeekay, onsdag 02. januar 2019, klokken 11:24

« forrige - neste »

MrOtto

Nissan sa at for en bil levert i april i fjor var det ingen planlagte software-oppdateringer ved service nå et år senere og jeg måtte forklare problemet med hurtigladingen.

rogersen

Virker på meg som om de prøver å late litt som ingenting. Kunden må selv si ifra om at en har problemer med lading ved flere ladinger etter hverandre. Da får du oppgraderingen gratis, ellers skjer det ingenting. Slik var det da jeg hadde bilen på service i alle fall.

TJV

Når jeg hadde service hos Nissan trodde jeg de installerte oppdateringen automatisk. Gikk gjennom servicearket etterpå og da sa de «rapidgate» ikke var installert når jeg spurte. Da måtte kunden be om det på forhånd. Kunne derimot komme innom og installere den gratis «når som helst».
Så enig med det rogersen skriver i innlegget over.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

sylwester

#168
Jeg har bilen på service i disse dager. Ble fortalt av BNH Oslo at Nissan ikke betaler for softwareoppdatering så sant det ikke kunden krever den fikset. I praksis betyr det at de gjør det samme som BMW hvor du må klage på en feil fikset i programvaren for å få en ny versjon. Ulempen ved dette er at biler vil fly rundt med forskjellig software og oppføre seg forskjellig. Jeg sa jeg ville ha dette og de lovte å ha den ferdig til min planlagte besøk imorgen tidlig :)

Jeg har hele tiden tenkt at service hos merkeverksted ga noe mer enn hos 3. part, men nå er det helt klart at det kreves en kampanje for å få noe utbedret uoppfordret. Om bilene har slik utbedring burde være greit å finne ut av og deretter la det gå på konkurranse på pris for resten.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Ebe

Så fort det kommer en tilsvarende modell som Evalia fra et annet merke, så bytter jeg vekk fra Nissan. En bil av «leaf-størrelse» kommer jeg aldri til å kjøpe av Nissan igjen. Nesten samtlige selgere jeg har vært borti har vært ganske uinteresert i meg som kunde og forbruker.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Joltus

Sitat fra: ThomasEL på lørdag 13. april 2019, klokken 17:48
Sitat fra: blackleaf1 på fredag 12. april 2019, klokken 22:04
Du kan ikke vise dette vedlegget. Taat i dag etter software oppdatering??? Er jeg blitt lurt ??? ???

Det ser ut til at du har blitt lurt, ja....!
Du skulle fått 5SH3C på «HV battery»

Samme greia hos meg. Dette skal de få svare for på service.


hemi

nissan er ganske triste folk om dagen.

Joltus

De skulle hvertfall gjort det når bilen var inne på reparasjon etter en påkjørsel.

Når det er sagt så har eg ikke sett noen papirer som sier at dette er utført. Så kan være de glemte det når den var inne.

leafnor

Det er vell sagt at en må be om oppdatering, altså ikke noen automatikk for fix av rapidgate, Blir det spesifikt ikke bedt, så gjøres det ikke. Cost-Save for Nissan det.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

svmell

Fikk i går brev fra Sande Auto vest med påminnelse om årlig service. Har en 2018 LE levert i juni. De skriver at hvis du utfører service hos dem, sørger de for at siste programvare bli installert. Om dette faktisk omfatter rapidgate oppdateringen, bør en allikevel få bekreftet. De kan legge noe annet i dette enn vi forventer.

Joltus

Sitat fra: leafnor på lørdag 25. mai 2019, klokken 10:36
Det er vell sagt at en må be om oppdatering, altså ikke noen automatikk for fix av rapidgate, Blir det spesifikt ikke bedt, så gjøres det ikke. Cost-Save for Nissan det.
Ja eg bad jo om det.... Og de skulle gjøre det....

Er faktisk Nissan sentralt som har sagt at de skulle gjøre det. For eg har klaget sånn på dette.

leafnor

Sitat fra: Joltus på lørdag 25. mai 2019, klokken 11:49
Sitat fra: leafnor på lørdag 25. mai 2019, klokken 10:36
Det er vell sagt at en må be om oppdatering, altså ikke noen automatikk for fix av rapidgate, Blir det spesifikt ikke bedt, så gjøres det ikke. Cost-Save for Nissan det.
Ja eg bad jo om det.... Og de skulle gjøre det....
Er faktisk Nissan sentralt som har sagt at de skulle gjøre det. For eg har klaget sånn på dette.
Stiller det hele i er annet lys, i en ubelyst mørk krok faktisk.
Noen ganger skuffer menneskeheten meg når jeg leser slikt. Jeg kan gjøre feil mer enn en gang, men ikke unnlate å gjøre jobben min.
Dette er jo også en av grunnene til at jeg aldri har levert bil på service, nettopp for å oppleve så triste "svik".
Dog finnes ingen regel uten unntak, jeg måtte levere inn min Outlander pga recall, og det var faktisk en positiv opplevelse fordi de fikset noe annet på garanti som de fant var feil (Software faktisk).
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Joltus

Regner med de bare har glemt det.
Men skal få de til å finne det ut selv. Problemet er at vi vet vel ikke med sikkerhet at den a istedet for c betyr at den ikke er oppdatert dermed kan de bare si det er gjort.

Konspirasjonsteoretikeren i meg sier at de later som for å se om eg sier det er bedre enn før og dermed skal si at eg trengte tydeligvis ikke dette.

leafnor

#178
Sitat fra: Joltus på lørdag 25. mai 2019, klokken 20:21
Regner med de bare har glemt det.
Men skal få de til å finne det ut selv. Problemet er at vi vet vel ikke med sikkerhet at den a istedet for c betyr at den ikke er oppdatert dermed kan de bare si det er gjort.

Konspirasjonsteoretikeren i meg sier at de later som for å se om eg sier det er bedre enn før og dermed skal si at eg trengte tydeligvis ikke dette.
Enkelt å finne ut av, du må kjøre noen mil. Ta noen raske aksellerasjoner så fyrer du raskt opp temperaturen, og så hurtiglader du. Med LeafSpy så ser du enkelt om det er blitt bedre.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Joltus

Skal på service tirsdag så det rekker eg ikke å teste.

Men hvis de påstår den er oppdatert så får me ta en test.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA