Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Visning av traction control, antispinn o.l.

Startet av Larsebass, onsdag 02. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

Larsebass

Hei,

er det noen som vet om TMX viser noe symbol når antispinn eller traction control er aktivt? Jeg hadde det på min forrige bil, og det var kjekt som en påminnelse om at nå er det veldig glatt. Jeg tror ikke dette vises, men det er jo mulig at veigrepet er så fantastisk på TMXn at det ikke har vært nødvendig hittil. :)
Tesla X75D.

OhmPaPa

La merke til at noe gul-oransje lyste opp da jeg ga litt for mye gass på glatten her. Antok det var antispinn-varsel.

Men noe symbol som viser om det er påslått kjenner jeg ikke til. Antar det ikke kan slås av uten "track mode" eller lignende?

Råde

Du har rett i at den har et ekstremt veigrep. Det er ikke noe symbol for at det er aktivt. Det er alltid aktivt (utenom når man aktiverer «slip-start»).
e-Golf | X75D

Kim-

Har ikke merket det under akselerasjon, men tror nok den jobber med traction control selv om. Hvis det er glatt og man gir gass kommer lyset på til venstre for farten
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Den blinker med et oransje/gult "bil på glatt føre"-symbol i instrumentpanelet når den "jobber", bare å provosere den litt og følge med i displayet. Mener det er i helt i toppen. Står sikkert beskrevet i manualen.

Larsebass

Takk for svar!

Da har TMX veldig bra veigrep! Kjører jevnlig en vei som er svært bratt og svingete og aldri sett symbolet. Da får jeg slutte å kjøre som en gammel mann en kveld og prøve :)
Tesla X75D.

Kim-

Lyset tennes når du starter opp bilen. Du kan prøve å se etter det
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

jlan

Litt morsomt at de gir oss mulighet til å ta en lampesjekk når det bare er grafikk på en skjerm.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Ikke usannsynlig at det er et krav for typegodkjenning. Det er nok ikke alle kravene som gir mening etterhvert som utviklingen går fremover og må oppdateres etterhvert.

o.b.lix

Sitat fra: jlan på torsdag 03. januar 2019, klokken 23:49
Litt morsomt at de gir oss mulighet til å ta en lampesjekk når det bare er grafikk på en skjerm.

Er vel like mye en visuell sensorsjekk?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

sjokomelk

Sitat fra: gr på fredag 04. januar 2019, klokken 10:44
Ikke usannsynlig at det er et krav for typegodkjenning. Det er nok ikke alle kravene som gir mening etterhvert som utviklingen går fremover og må oppdateres etterhvert.
Det stemmer! Det er krav om at alle lamper skal lyse opp som selvtest når man skrur på tenningen. Selv om disse bare finnes som ikoner på en skjerm. De skal også alltid være på samme sted på skjermen uavhengig av hvilken modus man er i.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA