Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

1000 Europeiske VIN nummer registrert i dag 02.01-19 [emoji1][emoji1][emoji1360] NÅ begynner det...

Startet av Counterpointer, onsdag 02. januar 2019, klokken 10:04

« forrige - neste »

Jarv!s

Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Nickelilltroll

Så vakkert :) Men får håpe det kommer fler, veldig snart... er ikke bare Norge som venter 8)

Uansett, endelig!!!  :D
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Counterpointer

Bør være 1.dag reservasjon gjort av Tesla eier, evt så er disse til ansatte i Tesla.

Vesel

Har det tatt lang tid fra VIN ble registrert til de startet produksjonen på de amerikanske utgavene? Hvor lang tid regner man det tar fra ferdig produsert bil til levering i Norge?
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Counterpointer

Sitat fra: Vesel på onsdag 02. januar 2019, klokken 10:36
Har det tatt lang tid fra VIN ble registrert til de startet produksjonen på de amerikanske utgavene? Hvor lang tid regner man det tar fra ferdig produsert bil til levering i Norge?
Produksjonen går vel for full maskin. Antagelig starter de med Europeisk versjon nå (CCS mm) etter nyttår.

Så et sted at noen som hadde peil på shipping antydet seks uker på overfart. Så optimalt kunne det komme 3000 biler om ca 7 uker.

Men alt dette er «best case», men enn så lenge ligger alt an til leveringer i slutten av februar.

Siden de etter rapporter har ca 3000 US Model 3 på lager så høres ting greit ut for meg.

fonberg

Antar de første som kommer er demo- og showroom-biler. Men foreløpig tyder alt på at Tesla skal kunne levere mange 3-ere til norske kunder i februar og mars. Spennende!
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Nickelilltroll

Tenker disse første 1000 er demo og ansattbiler :) Husk at det er mange land som skal ha biler... Uansett er det herlig at det faktiskt er igang :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

SurSnasen

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 02. januar 2019, klokken 10:08
Bør være 1.dag reservasjon gjort av Tesla eier, evt så er disse til ansatte i Tesla.

Demo- og ansattbiler er nok førsteprioritet.
Dernest håpes det på at Tesla leverer ut sånn ca i den rekkefølge de åpnet for bestilling.

ToWalkOrDrive

Meget interessant!!!
Ser de og linker til en statistikkside som viser antall VIN-nr per uke og måned, og der ser en at de laget 61943 VIN-nr kun i løpet av oktober! Var vel for å få mest mulig på veien i Q4 i 2018. Det skulle vel ta sånn ca 10 uker å ta unna noe sånt, og det passer jo bra med at vi nå er ca 10 uker etter. Ser at det stort sett var bakhjulstrukne i oktober. Grafen vises her:

http://www.model3vins.com/
Tesla Model Y                         2021-

fredriks

Sitat fra: StianSoppsan på onsdag 02. januar 2019, klokken 11:28
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 02. januar 2019, klokken 10:08
Bør være 1.dag reservasjon gjort av Tesla eier, evt så er disse til ansatte i Tesla.

Demo- og ansattbiler er nok førsteprioritet.
Dernest håpes det på at Tesla leverer ut sånn ca i den rekkefølge de åpnet for bestilling.

Tenker du da på de som bestilte bil tidlig, eller de som reserverte bil tidlig? Jeg reserverte bil på dag 1 i 2016, men måtte vente et par dager på E-post om å få konfigurere. Mens på facebook var det flere som påsto at de hadde reservert og fikk mail med en gang (før meg).
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Counterpointer

Sitat fra: fredriks på onsdag 02. januar 2019, klokken 13:42
Sitat fra: StianSoppsan på onsdag 02. januar 2019, klokken 11:28
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 02. januar 2019, klokken 10:08
Bør være 1.dag reservasjon gjort av Tesla eier, evt så er disse til ansatte i Tesla.

Demo- og ansattbiler er nok førsteprioritet.
Dernest håpes det på at Tesla leverer ut sånn ca i den rekkefølge de åpnet for bestilling.

Tenker du da på de som bestilte bil tidlig, eller de som reserverte bil tidlig? Jeg reserverte bil på dag 1 i 2016, men måtte vente et par dager på E-post om å få konfigurere. Mens på facebook var det flere som påsto at de hadde reservert og fikk mail med en gang (før meg).
Jeg tror utlevering styres av reservasjonsdato frem til 31.12.

olavxxx

Ser ut som man er oppe i minst 4-5000 nå, så jeg tror uansett på relativt snarlig levering. Men klart jo lengre man venter... Er åpent kjøp 3 dager /800km hvis man ikke har prøvekjørt model 3

ohowl

Sitat fra: fredriks på onsdag 02. januar 2019, klokken 13:42
Sitat fra: StianSoppsan på onsdag 02. januar 2019, klokken 11:28
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 02. januar 2019, klokken 10:08
Bør være 1.dag reservasjon gjort av Tesla eier, evt så er disse til ansatte i Tesla.

Demo- og ansattbiler er nok førsteprioritet.
Dernest håpes det på at Tesla leverer ut sånn ca i den rekkefølge de åpnet for bestilling.

Tenker du da på de som bestilte bil tidlig, eller de som reserverte bil tidlig? Jeg reserverte bil på dag 1 i 2016, men måtte vente et par dager på E-post om å få konfigurere. Mens på facebook var det flere som påsto at de hadde reservert og fikk mail med en gang (før meg).

Dag 1 var strengt tatt 31. Mars i butikk  :angel:
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Tiger123

Hvor mange biler går det på en båt..? Var det ca 4500 bestilte 3`ere til europa pr 31/12?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA