Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Felger peker ikke samme vei...

Startet av Jarv!s, søndag 25. november 2018, klokken 16:00

« forrige - neste »

Jarv!s

Hei. Kan ha vært diskutert før, men jeg fant ikke da jeg søkte. Kan være at jeg er dårlig på å søke så får beklage hvis tilfellet er at dette har vært oppe før.

Så nå til problemet.
Jeg fikk omlagt til vinterhjulene for noen uker siden, og har ikke tenkt så mye på hvilken vei felgene peker... men nå ser jeg at de to på venstre siden peker en retning og de to på høyre en annen retning. Bilder hentet fra finn.no men er likt på min bil.

Har jeg fått 4 "like" felger, typ at alle er en retning? Det må jo være feil...? Ser at dette gjelder MANGE i3 biler. Se vedlegg


Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Jarv!s

Bildet øverst peker bilens front mot venstre, og nederste mot høyre
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Orbit

Se gammel tråd, kostnadskutt gjør at de ikke lenger produserer egne venstre- og høyrefelger.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Ingen andre enn en selv som legger merke til det ;)

Var litt verre da jeg oppdaget at en av Nokian dekkene på en Leaf jeg hadde nylig var montert med feil rulleretning. Det kan være lurt å sjekke, for det er jo ikke noe du ser så lett og da blir jo veggrepet dårlig.

fonberg

Dette er vel nærmest bransjestandard i dag
Eksempelvis er vel alle Teslas turbinaktige felger også «enveis» - inkludert turbin 21" som det kostet/koster en halv bondegård (les: nesten 40k) å opgradere til.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

JorgenM

Min 2014 har riktige felger :) Var vel en gang i 2015 de endret dette.

Min Tesla har "feil" felger på ene siden ja.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

DieselVegard

Jeg har et felgsett med høyre og venstrefelger til overs. Selges knalldyrt :-D
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA