Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

4G ny Model X

Startet av sinhal, mandag 31. desember 2018, klokken 20:34

« forrige - neste »

sinhal

God kveld godtfolk. Hentet i dag ut en ny Model X og bilen er mildt sagt konge :) men er et problem og det er at bilen ikke har 4G, får kun koblet opp til nett med wifi deling fra mobilen. Har forsøkt oppdatering og reset med brems og begge knappene på rattet. Noen andre her som vet hva som kan gjøres evt hva som er feil? Takk.

z4rd

Da må det ha skjedd etellerannet ifm aktivering av denne. Kontakt Tesla Support. Enten fikser de det remote ellers må du inn. Men dette er noe de trolig fikser raskt. Nummeret får du via skjermen i bilen når du trykker på «T».
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

sinhal

Sitat fra: z4rd på mandag 31. desember 2018, klokken 21:26
Da må det ha skjedd etellerannet ifm aktivering av denne. Kontakt Tesla Support. Enten fikser de det remote ellers må du inn. Men dette er noe de trolig fikser raskt. Nummeret får du via skjermen i bilen når du trykker på «T».

Takk. Hva er åpningstider der?

Taben

#3
Hei. Skjermen kan også resettes ved å gå på display - Language og bytte språk til eks italiensk. Når jeg gjorde det så ordnet det seg for meg. Du bytter tilbake til norsk språk igjen. Da det skjedde en gang senere også, kjørte jeg  innom Tesla drop in, de kunne se at det lå en oppdatering som ville ordne opp i feilen. Etter oppdateringen er alt som normalt.

Drop in åpner kl 08:00, jeg møtte opp 15 min før åpningstid og var først inn verkstedporten på Tesla Nord.
(Tesla Rud er også veldig flinke og serviceinnstilt på drop in).

---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

TeslaModelX

Sitat fra: sinhal på mandag 31. desember 2018, klokken 21:36
Sitat fra: z4rd på mandag 31. desember 2018, klokken 21:26
Da må det ha skjedd etellerannet ifm aktivering av denne. Kontakt Tesla Support. Enten fikser de det remote ellers må du inn. Men dette er noe de trolig fikser raskt. Nummeret får du via skjermen i bilen når du trykker på «T».

Takk. Hva er åpningstider der?

Support (og veihjelp for den saks skyld) er åpent 24 timer i døgnet.
https://www.tesla.com/no_NO/contact

sinhal

Sitat fra: Taben på mandag 31. desember 2018, klokken 21:39
Hei. Skjermen kan også resettes ved å gå på display - Language og bytte språk til eks italiensk. Når jeg gjorde det så ordnet det seg for meg. Du bytter tilbake til norsk språk igjen. Da det skjedde en gang senere også, kjørte jeg  innom Tesla drop in, de kunne se at det lå en oppdatering som ville ordne opp i feilen. Etter oppdateringen er alt som normalt.

Drop in åpner kl 08:00, jeg møtte opp 15 min før åpningstid og var først inn verkstedporten på Tesla Nord.

---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018


Skal teste det med Språkbytte, nærmeste servicesenter er 1,5 timer unna .

Taben

#6
Sitat fra: sinhal på mandag 31. desember 2018, klokken 21:44
Sitat fra: Taben på mandag 31. desember 2018, klokken 21:39
Hei. Skjermen kan også resettes ved å gå på display - Language og bytte språk til eks italiensk. Når jeg gjorde det så ordnet det seg for meg. Du bytter tilbake til norsk språk igjen. Da det skjedde en gang senere også, kjørte jeg  innom Tesla drop in, de kunne se at det lå en oppdatering som ville ordne opp i feilen. Etter oppdateringen er alt som normalt.

Drop in åpner kl 08:00, jeg møtte opp 15 min før åpningstid og var først inn verkstedporten på Tesla Nord.

---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018


Skal teste det med Språkbytte, nærmeste servicesenter er 1,5 timer unna .


Hei. Hvis det hjelper å resette med språkbytte er et tips allikevel å få sette bilen på Wifi hvis du kan gjøre det når den står hjemme eller på jobb. Biler som står på Wifi får oppdateringer fortløpende og raskere enn de som står parkert med 4 G. 

--------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

sinhal

Sitat fra: Taben på mandag 31. desember 2018, klokken 21:49
Sitat fra: sinhal på mandag 31. desember 2018, klokken 21:44
Sitat fra: Taben på mandag 31. desember 2018, klokken 21:39
Hei. Skjermen kan også resettes ved å gå på display - Language og bytte språk til eks italiensk. Når jeg gjorde det så ordnet det seg for meg. Du bytter tilbake til norsk språk igjen. Da det skjedde en gang senere også, kjørte jeg  innom Tesla drop in, de kunne se at det lå en oppdatering som ville ordne opp i feilen. Etter oppdateringen er alt som normalt.

Drop in åpner kl 08:00, jeg møtte opp 15 min før åpningstid og var først inn verkstedporten på Tesla Nord.

---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018


Skal teste det med Språkbytte, nærmeste servicesenter er 1,5 timer unna .


Hei. Hvis det hjelper å resette med språkbytte er et tips allikevel å få sette bilen på Wifi hvis du kan gjøre det når den står hjemme eller på jobb. Biler som står på Wifi får oppdateringer fortløpende og raskere enn de som står parkert med 4 G. 

--------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018

Kommer til å være tilkoblet wifi hjemme, men hadde jo vært fint med 4G når man er ute å kjører :)

sinhal

Ringte support i dag og traff på en engelsktalende mann som var veldig hyggelig. Han sa han skulle resette noe greier, men det hjalp dessverre ikke. HVor er dette simkortet plassert og er det mulig å swappe ut med et eget datakort i mellomtiden til Tesla har mulighet til å fikse dette ? Og kan det være riktig at jeg må dra 1,5 timer til nærmeste servicesenter? Synets de egentlig burde kommet til meg og fikset det på en kliss ny bil for å være ærlig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA