Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TuneIn webradio app styrt via ConnectedDrive

Startet av 3Phase, onsdag 13. mars 2019, klokken 22:46

« forrige - neste »

3Phase

Hei !

Har en ny i3 120Ah der jeg har prøvd å få TuneIn webradio app til å fungere via ConnectedDrive i bilen. Det gjør den sånn sett også, gitt at du starter appen på mobilen og huker av for at bilen skal kunne styre apper på mobilen i oppsettet.
Opplever at ganske mange radiokanaler ikke lar seg spille av når TuneIn styres fra ConnectedDrive. Er det andre som har testa litt rundt dette og enten opplever det samme eller har funnet en løsning på det?
Kontroll av appen fra menyene i bilen fungerer greit. Jeg kan velge fra favorittliste, søke etter stasjoner, velge fra en trending-liste uten problem.
Alle stasjonene som ikke spiller via ConnectedDrive, fungerer fint om jeg kjører appen på mobilen uten å koble opp i bilen.
Får ikke bytta stream heller når appen styres via bilen, da det kun vises en grønn skjerm med en BWM-logo på mobilen.

Radiokanaler som lar seg spille av er bl.a. alle NRK kanalene, BBC, SR, en del amerikanske stasjoner
Radiokanaler som ikke starter er for eksempel Radio Norge, Capital FM London, Heart London, Heart 80's. Alle disse spiller som sagt helt fint når appen ikke er kobla opp mot bilen.

Jeg bruker iPhone 7 med nyeste ios og TuneIn app. Vet det også finnes en reklamefri TuneIn PRO til litt over 100-lappen. Har ikke kjøpt denne men i følge oversikten i ConnecteDrive, så skal både gratisversjonen og PRO-versjonen være støtta.
Har til nå kobla mobilen opp via Bluetooth. Mulig det kan gjøre en forskjell å koble mobilen via kabel men har ikke kommet så langt ennå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA