Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har bestiltFSD "off menu" til X, S eller 3?

Startet av Sulle, mandag 31. desember 2018, klokken 12:28

« forrige - neste »

Sulle

Fikk pris på NOK 41 800,- til M3. Har ikke bestilt enda. Er det samme pris til S og X? Kostet ca 24000 til model S for et år siden.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Lygren

Sitat fra: Sulle på mandag 31. desember 2018, klokken 12:28
Fikk pris på NOK 41 800,- til M3. Har ikke bestilt enda. Er det samme pris til S og X? Kostet ca 24000 til model S for et år siden.

Ja, betalte 25k for FSD for en X og en S 'off menu' nå nylig... Hadde egentlig tenkt å bestille en model 3 i tillegg til X'en, men ble en S bl.a. som følge av FSD da jeg fikk beskjed om at det ikke var tilgjengelig. 42k er jo kanskje litt drøyt uansett eller?? Jeg er jo en teknofreak og hadde aldri kjøpt bil til halv million uten det nyeste av det nyeste men... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sulle

Takk for svar! Som nevnt i en annen  tråd, var jeg mentalt forberedt på ca 25000 når jeg sendte forespørsel. Kan jo være at damen jeg snakket med har mikset med prisene. Merkelig at det skal være så mye dyrere på M3. Uansett regner jeg med å få korrigert prisen dersom prisen på FSD blir annerledes når det, en gang, blir tilgjengelig igjen. Skal jo uansett koste mer å legge til i etterkant. +mva minst.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Sulle

Da har jeg fått nytt svar fra Tesla. Riktig pris er NOK 25 100,- sammen med ny bil. Det er oppgradering i etterkant som koster 41 800,-.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Apache

Går jeg på nettet og velger å oppgradere til FSD der så koster det 50k. Og jeg kjøpte bilen ny i september.
"off menu" mener dere da at dere får anene pris fra Tesla? Trudde ikke de gjorde det.

zbk

Bestilte FSD off-menu (~25K) på min X når jeg bestilte midt i novenber. Inventory-bil levert like før jul.

Apache: Etteraktivering er dyrere.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Sulle

Sitat fra: Àpache på torsdag 03. januar 2019, klokken 13:11
Går jeg på nettet og velger å oppgradere til FSD der så koster det 50k. Og jeg kjøpte bilen ny i september.
"off menu" mener dere da at dere får anene pris fra Tesla? Trudde ikke de gjorde det.

Noen av tingene som er fjernet fra konfiguratoren kan fortsatt bestilles «off menu». FSD er en av disse tingene.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Lygren

#7
Jeg mener uten tvil at FSD er liv laga etter å ha vært Tesla eier siden 2013. Oppdateringene vil ikke komme i en fiks ferdig "batch", ei heller for FSD, men det å stadig få ny funksjonalitet er virkelig gull verdt på en Tesla og de har ALLTID innfridd i så måte. Greit nok, Elon er alltid litt vel optimistisk, men tar du det han sier med en liten klype salt og samtidig har trua dukker det stadig opp godbiter - i mitt tilfelle var det først mtp AP1, dernest AP2.5 og nå forhåpentligvis til AP3 / FSD. Har ingen store forventninger om "level 5" selvkjøring med det første, og sannsynligvis aldri på dagens hardware, men småting som at bilen stopper og kjører på rødt / grønt, tar av på avkjørsler selv, og kanskje til og med kan kjøre litt på småveier og litt brattere kurver enn i dag. At dette er vel verdt 25.000 på en så kostbar bil nå som det først er såpass nært forestående mener jeg er en nobrainer, men meg om det selvsagt... :)

vegardg

Sitat fra: Lygren på fredag 04. januar 2019, klokken 19:08
At dette er vel verdt 25.000 på en så kostbar bil nå som det først er såpass nært forestående mener jeg er en nobrainer, men meg om det selvsagt... :)
Hadde det vært nært forestående hadde de neppe fjernet valget fra konfiguratoren?

mthoring

#9
Sitat fra: vegardg på lørdag 05. januar 2019, klokken 09:51
Sitat fra: Lygren på fredag 04. januar 2019, klokken 19:08
At dette er vel verdt 25.000 på en så kostbar bil nå som det først er såpass nært forestående mener jeg er en nobrainer, men meg om det selvsagt... :)
Hadde det vært nært forestående hadde de neppe fjernet valget fra konfiguratoren?

Jeg tror at grunnen til at FSD ble fjernet fra konfiguratoren er at Musk twitret gratis AP oppgradering for alle med FSD. Det er nok i utgangspunktet ikke ønskelig å tilby en slik ettermontering til 25k, og dermed ble valget fjernet.
Hadde jeg bestilt ny bil nå så hadde jeg tatt med FSD på grunn av den oppgraderingen.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

vegardg

Sitat fra: mthoring på lørdag 05. januar 2019, klokken 10:23
Sitat fra: vegardg på lørdag 05. januar 2019, klokken 09:51
Sitat fra: Lygren på fredag 04. januar 2019, klokken 19:08
At dette er vel verdt 25.000 på en så kostbar bil nå som det først er såpass nært forestående mener jeg er en nobrainer, men meg om det selvsagt... :)
Hadde det vært nært forestående hadde de neppe fjernet valget fra konfiguratoren?

Jeg tror at grunnen til at FSD ble fjernet fra konfiguratoren er at Musk twitret gratis AP oppgradering for alle med FSD. Det er nok i utgangspunktet ikke ønskelig å tilby en slik ettermontering til 25k, og dermed ble valget fjernet.
Da gir det ingen mening å fremdeles tilby dette til de som evner å sende en e-post. Grunnen kan like gjerne være at de er så langt unna å levere noe at de fjernet det for å unngå støy.

mthoring

#11
Jo, det gir fortsatt mening, for salgsvolumet av FSD blir nødvendigvis mye lavere når man gjør tilvalget usynlig, for alle andre enn de som er veldig interessert. Å gjøre det på denne måten blidgjør geeks som oss, uten å være veldig kostbart for Tesla.

Fasiten på dette får vi når APv3 HW kommer på bilene. Hvis FSD da blir reintrodusert i konfiguratoren i samme tidsrom, så var det for å redusere antallet gratis oppgraderinger.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Lygren

Slik Tesla ruller ut denne type oppgraderinger og ikke minst har avduket HW3 som for øvrig er i aktiv test nå, tror jeg det med relativt stort grad av sikkerhet kommer egne FSD funksjoner i løpet av 2019. Blir sikkert ikke mange, og laaaangt unna full selvkjøring. Dette er med andre ord for de spesielt interesserte p.t., men hvis ting ruller ut raskere enn skeptikerne tror kan det også være en liten økonomisk fordel i denne upgraden om 3-4 år når en eventuelt skal selge den. Nå er det jo mulig de "kun" vil ta 42k for å retrofitte HW2.x også da, og i så fall er "fordelen" med å betale 25k nå relativt snever (og potensielt også negativ om ingenting kommer før en skal selge den...)... Koster oppgraderingen type 70-80k når den kommer (som heller ikke er helt usannsynlig) - OG en samtidig synes det er greit med en gradvis og sikkert treg utrulling - er jo fordelen større mtp pre-ordre... :)

vegardg

Sitat fra: Lygren på lørdag 05. januar 2019, klokken 14:58
Slik Tesla ruller ut denne type oppgraderinger og ikke minst har avduket HW3 som for øvrig er i aktiv test nå, tror jeg det med relativt stort grad av sikkerhet kommer egne FSD funksjoner i løpet av 2019.
OK.

Motorwatt

Tipper om 4-5 år i Europa, men det kan jo komme noen finesser som kan være fine uten at det betyr FSD. Kanskje den til og med kan klare å lese fartsskilt?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA