Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Limited A/C and battery cooling, 3 mnd venting på verkstedstime

Startet av Kim-, mandag 31. desember 2018, klokken 09:16

« forrige - neste »

Kim-

På vei hjem i romjulen kjørte vi innom superlader. Stusset litt på hastigheten da den var lavere enn normalt og batteriet burde vært relativt varmt (kjørt ca 150km). Når jeg startet opp fikk jeg meldingen "Limited A/C and battery cooling". Duggingen begynte med en gang. Ringte road assistance og fikk beskjed om at A/C kompressoren jobbet på fullt, men klarte ikke kjøle ned batteriet. Det var trygt å kjøre videre.

I Bergen kjørte jeg innom SC, de skulle se på feilloggene og gi en tilbakemelding.

25. mars er det satt av 15 minutter. Om dette er for å kontrollere om hva som er feil eller om de skal utbedre feilen er ikke godt å si.

Hva syntes dere om tiden på dette? Det er jo vinterferie og påskeferie mellom her og da skal vi nok på hytten på høyfjellet og det blir nok superlading her og. Kjedelig om A/C kompressoren streiker under kolonnekjøring på hardangervidda og alt blir duggete....
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

k1

Viser jo bare at Tesla egentlig ikke har klart å løse kapasitetsproblemene de har hatt/har på SeC. Dette har vedvart leeenge nå, og det er ikke noe bedre på Østlandet.
Greit nok at de prioriterer kritiske feil som betyr at bilen ikke kan kjøres, og at det er noe lavere ventetid på dette, men alt dette andre som er feil av «irriterende» art, i mangel på et bedre ord, har fort 3 mnd ventetid.
Det er for dårlig, og jeg kan ikke se at jeg ser noen bedring. Nå kommer TM3 også, og da er jo spørsmålet om dette totalhavarerer...
Skal selv ha bilen inn 15. januar etter 4 mnd venting eller så, og er bekymret for også hvor lenge de blir å beholde bilen før den kommer ut 100% igjen.

Charlie

Dette med manglende verkstedkapasitet var det som gjorde utslaget til at jeg solgte X én min etter et drøyt halvår. Fikk denne meldingen, og noen andre, før påsken 2018. Verkstedtime først i august. Noen som husker hvor varm sommeren 2018 var? :-1:

Bekymringen var jo, hva ryker neste gang, og hva skjer da....?

koel

Jeg hadde også samme problemet på min X i fjor sommer. De kunne ikke se på det på drop-in, men anbefalte meg å gå til et eksternt verksted. I mitt tilfelle ble jeg sendt til Thorleif Aas Bilklima i Oslo, men jeg vet ikke om de har tilsvarende avtale med noen i Bergen. Tesla tok uansett utbedringskostnaden.
Grå 2013 Leaf Acenta
Grå 2017 Model X 100D
Drøbak

Kim-

Takk for svar. Jeg fikk et tips om at Sandven har noen oppgående teknikere på Tesla. Muligens det går an å høre der via Tesla.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

o.b.lix

Sitat fra: Kim- på mandag 31. desember 2018, klokken 09:16
Hva syntes dere om tiden på dette? Det er jo vinterferie og påskeferie mellom her og da skal vi nok på hytten på høyfjellet og det blir nok superlading her og. Kjedelig om A/C kompressoren streiker under kolonnekjøring på hardangervidda og alt blir duggete....

Det at du har fått time om såpass lenge, er jo et symptom på at AC ikke er kritisk om vinteren. Ikke bare heldig å bruke AC i minusgrader heller?
Varmeapparat mitt røyk rett før jul, jeg kom til dagen etter, og uken etter var den fikset. Dette var i Bergen.



Sitat fra: Charlie på mandag 31. desember 2018, klokken 22:47
Dette med manglende verkstedkapasitet var det som gjorde utslaget til at jeg solgte X én min etter et drøyt halvår. Fikk denne meldingen, og noen andre, før påsken 2018. Verkstedtime først i august. Noen som husker hvor varm sommeren 2018 var? :-1:

Bekymringen var jo, hva ryker neste gang, og hva skjer da....?

Hadde en Mercedes ML hvor et 40 cm langt rør med sikkerhetsventil til AC-systemet røk litt før sommeren startet for noen år siden. Ikke mulig å oppdrive i hele Europa før utpå høsten, og da kostet kun røret 5.000 kr fra forhandler. Det var den sommeren hvor asfalten smeltet i Tyskland og vi var på Europabilferie!

Jaja, overlevde det også, og det er ikke bare Tesla som har problemer med logistikken?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kim-

Hurra. Bilen var inne hos Tesla og de fant selvfølgelig ingen feil. Nå har feilen kommet opp igjen. Ingen ac eller kjøling på batteriet overhode. Superlader grisetregt. Om 2 uker reiser vi på bilferie til Europa... Tesla har ikke tid å fikse, men ser at det er ledig time i Ålesund. Verdt turen fra Bergen? Noen andre i Bergen som kan se på det?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA