Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Virkelig gratis lading ved referral?

Startet av Bushy, mandag 31. desember 2018, klokken 00:55

« forrige - neste »

tibber73

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 04. januar 2019, klokken 15:20
...
Håper programmet legges dødt snart. Mye stygg oppførsel på bakgrunn av dette. Folk som kjøper referenter osv.
Ja, det er jeg enig i. Blir kvalm av hele programmet.
Jeg har heldigvis kun en ærlig og redelig henvisning fra min svoger.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Øyvind.h

#31
Samme her. Har et par venner, en i familien samt en ukjent her på forumet hvor jeg ga premien til rikshospitalet.
Han i familien brukte jeg deler av premien til å dekke hans serviceavtale samt lader og adapter. Tydelig på at jeg ikke skal tjene penger på at andre kjøper bil. Det blir for dumt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bushy

Enig. Blitt business ta dette referral tullet.

Gikk inn på m3 Facebook siden og ser innleggene mine om dette ligger til godkjenning... blir nok aldri godkjent tydeligvis :P
S75D sept. 17

noto

Det må ses i lys av at Tesla ikke har betalt reklame. Referralpremiene tas av de pengene, men enig at det kan få uheldige utslag når toppremiene er så pass svære.

Jeg ville også latt premien gå til kjøperen hvis han var en av mine nærmeste, men så prektig som en herre lengre oppe i tråden er jeg ikke (og ville nok ikke proklamert det her hvis jeg var det).

Øyvind.h

Om du refererer til donasjonen til riksen var det noe jeg skrev i en post at jeg ville gjøre om noen valgte meg. Så når en fremmed kar valgte å gjøre det måtte jeg stå for det. Ikke noe prektig i det.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

tibber73

Og om du mener meg og min svoger, så får han sendt bildet sitt til himmels.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

noto

Var ikke deg og svogern din nei. Vel unt å få bildene sendt til himmels.

sigurdi

Slik endel av referals sankerene som driver nå så har det svært lite med den originale tanken å gjøre.

Tanken var at om eiere reklamerte og fikk nye kjøpere så var det nyttig for Tesla og eier fikk en liten gevinst for innsatsen.

Nå er det om å gjøre å få tak i mest mulig av de som allerede har kjøpt eller bestemt seg av helt andre grunner.
Jeg vil påstå at de aller fleste av dem hadde bestilt model tre om det ikke var noe referals i det hele tatt og 6måneder gratis lading er ikke vippen om du kjøper en bil til 450-630 000kr eller ikke.

Noen har faktisk vært gode Tesla selgere men de fleste som utfolder seg må skal kun skumme fløten for å si det slik.

Kunne avviklet på model 3 da gratis lading i 6 måneder kan utfolde seg som mye hjemmelading for å få høyest mulig utbytte på "gratis".

Håper faktisk skatte etaten får lister av Tesla og går gjennom hele referals programmet da det er skattbar intekt når man jobber for det og det ikke er gevinster loddet ut tilfeldig.

Men er nok svært mye arbeid så spørst vel om de gidder for det må jo vite om dette.

sigurdi

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Horten
Model X90D (18.03.17)

Muffinman

Flere enn meg som blir en smule uvel av enkeltes oppførsel i forbindelse med dette programmet altså. Mange får premier vel fortjent, mens andre grabber til seg ved å betale folk for å bruke sin kode. Selv har jeg kjørt ut med ladekabel til folk i nød, bistått ved punktering, tatt i mot utallige potensielle eiere til å se på våre biler, gitt råd mtp ladeløsninger, kanskje vært litt for aktiv i nettfora/fb etc. Men har bevisst unngå å foreslå at noen skal bruke min kode. Likevel dukket det opp en henvisning ut av det blå etter at en bekjent hadde handlet bil. Og en ukjent på forumet her registrerte ny konto, spurte om å få koden på pm og handlet. Det resulterte i lekebil til lillejenta (og snart tør hun kanskje sette seg i den...) og en veggboks. Og det synes jeg var hyggelige påskjønnelser.

Mulig man ville sett litt mindre "gribbeaktig" oppførsel om man begrenset størrelsen på premiene. Slik det er nå gjør jo mange butikk av dette med premier til verdi av mange titusener. Og jeg synes egentlig ikke det gir noen mening at man skal gi vekk millionbiler i programmet heller, selv om de fleste som har cashet inn på det har gjort det på redelig vis.

TRM

Sitat fra: Muffinman på lørdag 05. januar 2019, klokken 09:50
Flere enn meg som blir en smule uvel av enkeltes oppførsel i forbindelse med dette programmet altså. Mange får premier vel fortjent, mens andre grabber til seg ved å betale folk for å bruke sin kode. Selv har jeg kjørt ut med ladekabel til folk i nød, bistått ved punktering, tatt i mot utallige potensielle eiere til å se på våre biler, gitt råd mtp ladeløsninger, kanskje vært litt for aktiv i nettfora/fb etc. Men har bevisst unngå å foreslå at noen skal bruke min kode. Likevel dukket det opp en henvisning ut av det blå etter at en bekjent hadde handlet bil. Og en ukjent på forumet her registrerte ny konto, spurte om å få koden på pm og handlet. Det resulterte i lekebil til lillejenta (og snart tør hun kanskje sette seg i den...) og en veggboks. Og det synes jeg var hyggelige påskjønnelser.

Mulig man ville sett litt mindre "gribbeaktig" oppførsel om man begrenset størrelsen på premiene. Slik det er nå gjør jo mange butikk av dette med premier til verdi av mange titusener. Og jeg synes egentlig ikke det gir noen mening at man skal gi vekk millionbiler i programmet heller, selv om de fleste som har cashet inn på det har gjort det på redelig vis.
100 % enig! Har også fått PM fra profilerte forumbrukere som tigger skamløst om at jeg skal bruke deres referralkode. Stusselige greier...

Jeg har gitt kode til kollegaen min, naboen vår, svogeren min, samt meg selv. Og mener det er sånn referral er ment å være.

I tillegg har fått kanskje fått et 10-talls andre til å kjøpe Tesla, men disse har blitt bestukket av andre for å bruke deres kode...

At du har opprettet en Facebookgruppe, eller er forhandler av diverse bilkomponenter mener jeg er langt unna å kvalifisere til referrals...

Virker som Tesla driter i misbruk, ellers hadde jeg nok rapportert inn flere.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman

Pussig du nevnte dette med Facebook-gruppe. Meldte meg nettopp inn i en og fikk automatisk en PM om å bruke admin sin kode. Har respekt for jobben som gjøres med å administrere slikt, men akkurat den meldingen så jeg ikke komme.

Lynkjapp

Jeg gjorde det enkelt for meg og valgte rett og slett den kompisen som har vært mest skyld i at vi gikk for Tesla og ba ham om hans kode, før noen andre rakk å begynne å mase. Og kompisen som jeg valgte gikk på ingen måte inn for å få oss til å kjøpe Tesla. Han var bare aktiv på nett med å beskrive sin bils fortreffelighet.

Muffinman

Redelig det. Forresten har Teslabjørn reagert ganske kraftig på M3-gruppen pga at admin bruker gruppa til å spre sin egen kode, men forbyr andre å gjøre det. Vil visst forlate gruppa snart i følge innlegget hans.

Nuvel, vi er vel en smule offtopic nå  :)

Vesel

#43
Til FB-adminens forsvar så virker som han har tatt kritikken til etterretning de siste dagene. Før så la han ut URL med sin egen referralkode overalt, uten noen som helst forklaring på at koden kunne endres til hvem som helst sin eller at han også ville få en premie om du brukte den. Det syntes jeg var motbydelig, det var jo manipulering. Er ikke en gang sikkert han klarte å lure noen. Jeg hadde ihvertfall blitt skeptisk om noen prøvde å få meg til å bruke en URL eller kode før jeg kjøpte noen ting som helst. Vil helst ikke oppmuntre noen til å drive med reklame, og enda mindre belønne dem for uærlighet.

Jeg er generelt i mot henvisningsspam på sosiale medier, men aksepterer det til en viss grad så lenge referereren er åpen om at han eller hun tjener på at du bruker linken/koden. Når det kommer til Tesla, så liker jeg henvisningsprogrammet, fordi begge parter får en premie, og premier som faktisk har verdi. Ikke en hundrings eller noe tilfeldig skrot bare. Hadde vært trist om det forsvant og vi istedet bare fikk tradisjonell markedsføring på TV, radio og nett for Tesla slike som bl.a. Vw, BMW og Renault har kjørt hardt på med sine biler.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA