Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Virkelig gratis lading ved referral?

Startet av Bushy, mandag 31. desember 2018, klokken 00:55

« forrige - neste »

Bushy

Hei.

Ser i app og på hjemmesiden til tesla at 6 mnd fri lading utgikk 19 oktober. Og man må trikse litt for å få lagt ved referral ved bestilling av m3. Er det virkelig noen som har dette skikkelig bekreftet?

Prøvde å legge dette ut på m3 siden på Face for noen dager siden. Men blir aldri godkjent. Så kan hende det dukker opp der ettervært og
S75D sept. 17

Linka

Jeg bestilte M3 i dag, og la til referral code som URL-parameter. I løpet av hele bestillingsprosessen stod det flere steder at 6mnd supercharging er inkludert. Men siden jeg måtte jukse litt, så kan jeg ikke si at jeg blir kjempeskuffet om bilen blir levert uten, selv om alt tilsier at den blir det.

Bruk følgende URL:

https://3.tesla.com/no_NO/model3/design/<legg inn best.nummmer>?&redirect=no&referral=<legg til referral>

Eks. (ugyldige verdier)

https://3.tesla.com/no_NO/model3/design/RNX12345?&redirect=no&referral=ReferralKode123




emurof

Står det at du har gratis superlading på bestillingssiden din på tesla.com nå, Line K?

tibber73

#3
Det er 6-9 mnd gratis superlading som gjelder nå. 9 mnd gjelder hvis du ikke tester en Tesla på forhånd.
Jeg orket ikke vente på TM3 og kjøpte TMS i 2017. Dette ser jeg i appen min:


Alle med Tesla har en referralkode. Jeg har også ;-)
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

anorway

Jeg var i dialog med Tesla tidligere i desember når jeg bestilte bilen og ville ha bekreftet på e-post fra de at jeg fikk gratis lading ved referral.

Jeg fikk ingen automatisk bekreftelse når jeg brukte referral koden så jeg sendte de en mail.

Her er et utdrag fra mailen min og dialogen med en "Inside Sales Advisor" i Tesla:

"Du vil ikke få en bekreftelse på at du sendte inn henvisningskoden. Så lenge du sendte den til buildmy3emea@tesla.com og du bestilte bilen før 17 Desember er alt orden."

"Ja det stemmer, 6 måneder fri superlading fra dagen du mottar din Model 3."


Linka

Sitat fra: emurof på mandag 31. desember 2018, klokken 02:40
Står det at du har gratis superlading på bestillingssiden din på tesla.com nå, Line K?

Nei, det er ikke synlig i PDF-dokumentene, derfor er jeg ikke overbevist om at det nødvendigvis funker. Skader uansett ikke å prøve om man allikevel har en referral-kode, tenker jeg?

Men det stod veldig synlig på bestillingsoppsummeringen etter (eller like før?) betaling at 6mndr gratis superlading var inkludert, samt igjennom alle stegene i design-konfiguratoren.

Vesel

#6
Det står her eksplisitt at "Tesla-kunder kan gi venner eksklusive fordeler for Model S, Model X eller Model 3 med deres personlige henvisningskode", og deretter ramses de opp. Det er altså en del av avtalen når man legger inn bestillingen på bilen at vi kan få de fordelene som er oppgitt. Skulle likevel Tesla nekte oss disse kan vi klage dem inn til Forliksrådet. Dårlig omdømme er de lite tjent med, så jeg bekymrer meg lite for at ikke dette skal gå i orden. Samme som om du kjøper et produkt fra Elkjøp eller Power og de nekter å ta den tilbake på (den glimrende) åpent kjøp-ordningen deres fordi de fjerna den i etterkant.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Bushy

Og leser du videre på det du refererer til står det frem til 19 oktober...?
S75D sept. 17

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Sulle

6 mnd gratis lading er vel for de fleste snakk om noen hundrelapper? Har tenkt en tur til Russland, hvis vi faktisk får bil omtrent som forespeilt, i påsken. Turen blir på omtrent 300 mil på superlader. Kostnad på ca 2kr/mil => 600kr spart for hele turen, som igjen er ca 1 promille av prisen for bilen... Kanskje vi får presset inn en 600 mil lang tur til kontinentet på sommeren. Da er vi oppe i 3 promille...
Har sendt inn refferal til buildmytesla, og regner med at det går i orden, men kommer ikke til å bruke mange kalorier på det om ikke.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Vesel

For meg er det snakk om flere tusen kr. Skal på elbilferie i 2-3 uker  til Italien m.m. til sommeren. Skal visst også få en vegglader av en fyr her på Elbilforum om referralen på han går i orden.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Sulle

Da er du over på prosentregning ;) Mitt poeng er at det for de fleste blir litt arbeid å få noe særlig utav denne fordelen.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Linka

Sitat fra: Sulle på mandag 31. desember 2018, klokken 14:42
Da er du over på prosentregning ;) Mitt poeng er at det for de fleste blir litt arbeid å få noe særlig utav denne fordelen.

De som ennå ikke har bestilt kan i det minste bruke URL'en nedenfor, så har de brukt cirka en kvart kalori på muligens å få fordelen  :)

https://3.tesla.com/no_NO/model3/design/<legg inn best.nummmer>?&redirect=no&referral=<legg til referral>

Vesel

#13
Nå har ihvertfall jeg fått bekreftelse på mail om at referralkode er lagt til på bestillingen min. Sendte først til buildmy3EMEA@tesla.com og så senere til ReferralProgram@tesla.com, men var bare sistnevnte jeg fikk svar fra.

My Tesla ser for meg ut uendret, men jeg har dukket opp i oversikten til han jeg brukte koden til.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

S4e

Sitat fra: Vesel på onsdag 02. januar 2019, klokken 16:38
Nå har ihvertfall jeg fått bekreftelse på mail om at referralkode er lagt til på bestillingen min. Sendte først til buildmy3EMEA@tesla.com og så senere til ReferralProgram@tesla.com, men var bare sistnevnte jeg fikk svar fra.

My Tesla ser for meg ut uendret, men jeg har dukket opp i oversikten til han jeg brukte koden til.

Da prøver jeg også adresse nr. 2. Jeg har heller ikke fått noe respons på første adresse.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA