Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Noen som har fungerende app?

Startet av Citroel, søndag 30. desember 2018, klokken 23:07

« forrige - neste »

Strømbil

Forvarming fungerer til meg i min Nissan EV app. Batteristatus kommer ikke opp.
Svart Nissan Leaf 2013.

Ebe

#16
Nå har jeg ikke fått logget inn på noen dager, noen som har opplevd det samme?

EDIT: Ser på forumet til nye leaf at det er mange som har samme problem.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Kjell Leaf

Jeg kan logge inn, og klima/lading virker som normalt selv om oppdateringspilen roterer . Jeg kan også få opp batteristatus, men det krever god tålmodighet. Da må jeg først vente til oppdateringspilen slutter å rotere, det kan ta noen minutter, deretter trykke oppdatering på ny, da kommer batteristatus ganske fort.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Burger

Har ikke hatt batteristatus på en stund, men satt opp bila til å sende mail når lading stopper så det er ikke full krise. Men de to siste dagene har jeg ikke fått til forvarming. Typisk at det skjer når det blir skikkelig kaldt :-)

Bruker ikke nissan app, men Leaf Manager pro. Sist gang den fikk vite noe om batteriet var 25 desember.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

leafnor

Sitat fra: Burger på tirsdag 22. januar 2019, klokken 21:10
Har ikke hatt batteristatus på en stund, men satt opp bila til å sende mail når lading stopper så det er ikke full krise. Men de to siste dagene har jeg ikke fått til forvarming. Typisk at det skjer når det blir skikkelig kaldt :-)

Bruker ikke nissan app, men Leaf Manager pro. Sist gang den fikk vite noe om batteriet var 25 desember.
Samme her, 25 desember siste gang jeg fikk kontakt.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Sele

Jeg gjorde sånn som Kjell Leaf sier og da fikk jeg batteristatus men det tar fryyyyktelig lang tid.

skysurfer

Sitat fra: Trekkoppbil på onsdag 02. januar 2019, klokken 21:05
Jeg har ikke prøvd så mange apper.

Av de jeg har prøvd, så synes jeg Leaf Spy Pro er den som gir nyttig og oversiktelig info. Det kan være litt bingo når man får den til å fungere. Det varerier mye fra elm327 dongle til en annen, hvor bra det fungerer, og det er forskjell fra Andoid enhet til Android-enhet.

I helga prøvde jeg å teste ut OVMS.

Den har et webbasert dashboard:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Her er det visere på skalaer.  Personlig synes jeg denne typen grafikk gir unøyaktig info som er vanskelig å lese, og man får ikke fram det som er viktig når man er på tur. Hadde man hatt klare siffre som i Leaf Spy, så ville det vært noe helt annet.

Det var også ei webbasert statusside hvor man kunne lese av en del info, og starte og stoppe lading mm. Start og stopp av lading fikk jeg ikke til å fungere, men jeg fikk opp en del info ellers.

Jeg prøvde også en app fra ovms. Man finner screenshots på nettet:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Appen kommuniserer ikke direkte med bilen, med via en server i mellom. Jeg prøvde en server i Tyskland, men jeg klarte ikke å kople meg opp. Det er mulig det er meninga at man skal bruke andre tjenere i stedet, og kanskje en i Hong Kong vil virke.
I appen kom det fram demonstasjonsbilder. Her var det noe uinterresant grafikk med bilde av en Tesla Roadster, og noen siffre som var for små til å leses.

Man kan også få fram webbasert info fra tjeneren i Tyskland. Men her var det problemer med å også få bilen til å koble seg til tjeneren.  Det kom stadig feilmedlinger om autentseringsproblemer på klienten, men på serveren såg det ut til å ha vært vellykka pålogginger, men uten at noe særlig info var lasta opp.
Jeg har sett at appen har fått gode tilbakemeldinger fra andre.

Ellers er det et cli-grensesnitt der man f.eks kan ta ssh fra pc i stua, eller via uart over usb, og man har tilgang til mange funksjoner. Som å loggføre canbusmeldinger, og det var kommandoer for garasjeportåpneren, for oss som har usa-biler med homelink.

Konklusjonen er at systemet ser ut til å gi ganske mange muligheter til den som vil utvikle det videre.  Hvis man f.eks vil lage ett nytt og bedre dashboard, og funksjoner til å fjenstyre og programmere bilen. Det er tidkrevende å sette opp. Til syvende og sist er det et morsomt konsept å prøve ut, men det virker litt uferdig. Jeg har bare prøvd på Leaf. Det er mulig det fungerer bedre på andre biler, og for den som tar seg bedre tid til å få det til å fungere.

Hvor i landet holder du til? Jeg har brukt OVMS i lengre tid. Kan sikkert hjelpe deg i gang. MYE bedre enn original app.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Kjell Christoffersen

Leaf manager sluttet å fungere med appen My Leaf virker: https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.kjeldsen.carwingsflutter
Du kan ikke vise dette vedlegget.

JBS

TAK KJELL.!
Virker i første forsøg, og ingen laaaange ventetider.
Så røg Nissan EV og Leaf Manager på porten
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Powerflux

Lastet også ned My Leaf og har fått oppdatert ladestatus for første gang siden julaften :+1:
Riktignok oppleves appen som gruelig treg men i forhold til Nissan sitt latterlige makkverk av en app så er den lynrask ;)
I forhold til Teslaen derimot..... ::)
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kjell Leaf

Nissan sin app er nå reparert. Fungerer nå 100% for første gang på minst en måned, håper det varer.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Bobbulf

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 28. januar 2019, klokken 20:33
Nissan sin app er nå reparert. Fungerer nå 100% for første gang på minst en måned, håper det varer.
Hmmm, fikk bare ugyldig bruker-id, fikk ikke logget inn når land valgt var Norge. Endret til Japan, ser ut til at alt er ok da  :D
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Erl_end

Hei folkens.

Er det slik at oppkoblingen varer kun i 36 måneder..?
Fikk bilen min for rett over 3 år og siste uken / to ukene får jeg ikke logget på.
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

leafnor

Fikk liv i går igjen mot min 2012 Leaf, og vet ikke hvordan jeg fikk det til. Gjorde bare et siste forsøk i appen, og så virket den. Vært død siden første juledag.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA