Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler av EQC

Startet av daktari, søndag 30. desember 2018, klokken 23:04

« forrige - neste »

Trond.m

#240
Sitat fra: boppus på tirsdag 02. juni 2020, klokken 09:58
Hederlig omtale dette.
http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=53264
Er ikke dette gammelt nytt...Agurknytt eller koke suppe på spiker ?

Bilen har mange kvaliteter, men synes det var mye tullete formuleringer. Som eksempelvis dette:

«Det beste med Mercedes EQC er at du selv bestemmer om den skal oppføre seg som en SUV à la GLC med alle dens komfortkvaliteter, eller om bilen skal skifte ham til litt sinna elbil»

Dette kunne jo tyde på om bilen har en sportmodus med adaptiv hjuloppheng ,men det er vel et stykke fra sannheten ?

4Matic Fanatic

Review av Rory Reid i AutoTrader. Mye skryt, men han er ikke imponert over svingegenskapene.
https://www.youtube.com/watch?v=AMSnmvQqwWk

Orbit

For de som trenger ekstra bakkeklaring..... dersom dette blir mer enn et demobygg fra Mercedes sin side:
https://www.youtube.com/watch?v=AwStZpTvr5E
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hemi


Electric cars in Norway

Sitat fra: Orbit på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 15:29
For de som trenger ekstra bakkeklaring..... dersom dette blir mer enn et demobygg fra Mercedes sin side:
https://www.youtube.com/watch?v=AwStZpTvr5E

Orbit :+1: :+1: takk for den videoen. Nå snakker vi!! Jeg vil ha en slik en for da kan jeg kjøre nesten over alt :+1:

4Matic Fanatic

Sitat fra: hemi på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 16:01
4x4^2 med 120-150kwh batteri? jatakk.
Han la vel også inn en bestilling på en elektrisk E-klasse All-Terrain, tenker den ville solgt godt i Norge :-)

Egil Fonn

 :+1: Ombyggings jobb for ARCTIC TRUCKS dette :)
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Counterpointer


jevel

Ikke sett denne her inne før:

https://youtu.be/5ro4BS7aYVA

Her får man se hva som ligger til grunn for at filholderen trekkes litt i alle fall ;)

Øyvind.h

Elbil24 har kjørt en undersøkelse for å avdekke hvor fornøyde eierne er med sine elbiler.

EQC topper listen med de mest fornøyde eierne.
https://www.elbil24.no/nyttig/sa-fornoyde-er-vi-med-elbilene-vare/73327460

Selv om bilen ikke er perfekt må jeg si jeg nok selv også havner et sted på sterk femmer på terningen. Hadde Mercedes løftet infotainment litt, implementert profiler bedre og noe annet småtteri ville det blitt en sekser.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jevel

Jeg er en av respondentene på testen og jeg er med og drar ned snittet ser jeg til tross for at jeg følte at jeg svarte veldig positivt. :D

boppus

Godt skrudd bil men fortsatt bakpå med software og detaljrikdom. Svakt forvirrende infotainment, for mye knapper, unødig startknapp, må låse selv, dårlig kartbase, svak app. Hver kjøretur starter med å trykke på en masse knapper, inkl. sete, rattvarme og regen. Hvis dette er best, hvordan er de andre? Livet var enklere i Model S, synes jeg.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

jevel

Enklere =|= bedre for mange?

Jeg på min side liker knappene, men så har jeg heller ikke hatt Tesla selv. (Til tross for at jeg var fast bestemt på at det var det jeg skulle ha når jeg byttet i fjor...)

Har du prøvd å bruke stemmeaktivering på noe av dette for å veie opp for knappefobien? ;)

turfsurf

Sitat fra: jevel på onsdag 27. januar 2021, klokken 19:39

Har du prøvd å bruke stemmeaktivering på noe av dette for å veie opp for knappefobien? ;)
Stemmeaktivering veier ikke opp for ikke å gjøre noe. Av alle fossilremnanter er startknapp det dummeste. På i3en er den i det minste sammen med girvelgeren så man gjør begge deler i en go.

Låsing av bilen da, gjøres det med stemmeaktivering og?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jevel

Nei. Der må man faktisk fysisk gjøre noe.

Jeg bare tøtsjer ett av de utvendige håndtakene selv, men skjønner at den som kommer fra et system der bilen låser seg når mobil eller keyfob kommer på en viss avstand kan synes dette blir jobbigt. Hadde EQC kommet med samme system hadde jeg nok garantert bestilt det selv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA